ادعای مایکروسافت: ایران در پی نفوذ به انتخابات آمریکا

مایکروسافت در گزارشی مدعی شده که یک گروه هکری ایرانی در تلاش است تا با نفوذ به زیرساخت‌های انتخاباتی آمریکا، بر نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور تأثیر بگذارد.

مایکروسافت می‌گوید یک گروه هکری ایرانی می‌خواهد بر نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاثیر بگذارد.

به گزارش زومیت، به‌ادعای مایکروسافت، یک گروه هکری ایرانی به‌طور فعال درحال شناسایی و بررسی وب‌سایت‌های مرتبط با انتخابات آمریکا و رسانه‌های این کشور است. مایکروسافت می‌گوید گروه هکری مورد بحث برای تأثیرگذاری مستقیم‌ بر انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا آماده می‌شود.

مایکروسافت ادعا می‌کند گروه هکری ایرانی در چندین ایالت نامشخص در آمریکا، فعالیت‌های شناسایی و بررسی محدودی را روی چندین وب‌سایت مرتبط با انتخابات انجام داده است، گفته می‌شود در ماه می، این گروه یک رسانه‌ی خبری ناشناس آمریکایی را اسکن کرد تا آسیب‌پذیری‌هایش را شناسایی کند.

محققان مدعی هستند که گروه هکری مذکور با نزدیک‌شدن به انتخابات، فعالیت‌های خود را افزایش خواهد داد.

سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد می‌گوید: «چنین ادعاهایی، بی‌اساس و کاملاً غیرقابل قبول هستند. ایران هیچ انگیزه و قصدی برای دخالت در انتخابات آمریکا ندارد.»

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در تاریخ ۵ نوامبر (۱۵ آبان) بین کامالا هریس، نامزد حزب دموکرات و دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه، برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا