بهترین مدرک زبان انگلیسی برای مهاجرت چیست؟

چند نوع مدرک زبان انگلیسی برای مهاجرت وجود دارد و بهترین و معتبرترین آن‌ها کدامند؟ در این مقاله به بررسی 5 مورد از معتبرترین مدارک زبان انگلیسی می‌پردازیم.

انتخاب بهترین مدرک و آزمون زبان انگلیسی یکی از مهم‌ترین تصمیماتی است که برای مهاجرت باید بگیرید و این تصمیم تاثیر زیادی بر آینده تحصیلی و شغلی شما می‌گذارد. در این زمینه چند آزمون معتبر وجود دارد که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌ها و مزایای خود را دارند.

پیش از انتخاب آزمون و گرفتن مدرک، در نظر گرفتن چند نکته لازم و ضروری است:

قبل از انتخاب آزمون، فرد باید بررسی‌های لازم را انجام دهد تا ببیند در کشور مقصدش کدام آزمون کاربری و اعتبار بیشتری دارد.

براساس نوع مهاجرت (تحصیلی یا شغلی) نوع آزمونی که قرار است در آن شرکت کرده و نمره قابل قبولی را کسب کنید، متفاوت خواهد بود.

بسته به نوع موسسه، کالج، دانشگاه و شرکتی که قرار است فرد در آن تحصیل یا کار کند، نوع آزمون متفاوت خواهد بود. زیرا برخی از موسسات و دانشگاه‌ها آزمون‌های خاصی را برای مهاجرت الزامی می‌کنند.

 

انواع مدرک زبان انگلیسی برای مهاجرت:

آزمون آیلتس (IELTS)

کلمه آیلتس (IELTS) مخفف عبارت International English Language Testing System است. در سراسر جهان، سالانه بیش از 4 میلیون شرکت‌کننده در این آزمون شرکت می‌کنند که این تعداد آیلتس را به محبوب‌ترین و معتبرترین آزمون مهارت زبان انگلیسی در جهان برای آموزش عالی و مهاجرت تبدیل کرده است.

آزمون آیلتس برای افرادی مناسب است که می‌خواهند در یک محیط انگلیسی زبان، تحصیل، کار و زندگی کنند. به همین دلیل، دو آزمون آیلتس برای انتخاب وجود دارد:

  1. آیلتس آکادمیک: این آزمون می‌تواند به شما کمک کند تا از پذیرش دانشگاه یا ویزای دانشجویی مطمئن شوید و مهارت و توانایی زبان انگلیسی خود را برای سازمان‌های حرفه‌ای ثابت کنید.
  2. آیلتس جنرال: این آزمون مهارت انگلیسی شما را در موقعیت‌های شغلی می‌سنجد و اغلب برای اثبات سطح زبان انگلیسی شما هنگام درخواست موقعیت جدید در یک شرکت یا سازمان انگلیسی زبان مفید است. این آزمون معمولا ساده‌تر از آیلتس آکادمیک است و قاعدتا برای مهاجرت تحصیلی مناسب نیست.

 

بخش‌های مختلف آزمون آیلتس و مزایای آن

مدت زمان این آزمون 2 ساعت و 45 دقیقه است و در 4 بخش شامل Listening، Reading، Writing و Speaking می‌باشد که بین 0 تا 9 نمره‌بندی می‌شود.

برای موفقیت در آزمون آیلتس می‌توانید از معلم خصوصی زبان انگلیسی کمک بگیرید تا با توجه به شرایط و ویژگی‌های خاص شما و سطح توانایی‌هایتان در زبان انگلیسی، برنامه آموزشی خاصی را طراحی کند و شما را زودتر و بهتر به نتیجه مطلوب برساند تا در این آزمون نمره قبولی کسب کنید.

وب‌سایت استادسلام کمک بسیار زیادی در این زمینه به شما می‌کند تا مجرب‌ترین معلم و استاد خصوصی را برای خود پیدا کنید و سپس با تدریس خصوصی زبان انگلیسی به نمره خوبی در این آزمون برسید.

 

بهترین مدرک زبان انگلیسی برای مهاجرت چیست؟

آزمون تافل (TOEFL)

کلمه تافل (TOEFL) برگرفته از عبارت Test of English as a Foreign Language است. این آزمون شامل بخش‌های شنیداری، خواندن، نوشتن و صحبت کردن است.

تافل توسط دانشگاه های معتبر در سراسر جهان پذیرفته می‌شود و می‌توان آن را در مراکز امتحانی یا خانه به‌صورت آنلاین شرکت کرد. این آزمون بر اساس تسلط دانش‌آموز به زبان انگلیسی، سطح دانش شما را ارزیابی کرده و امتیاز می‌دهد.

تکمیل آزمون تافل نسبت به آیلتس زمان بیشتری می‌برد. بنابراین، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند در آزمون آیلتس شرکت کنند.

نمرات آزمون تافل از 0 تا 120 متغیر است و هر یک از چهار بخش 30 نمره دارد و نمره کل آزمون از مجموع چهار بخش محاسبه خواهد شد. شکل برگزاری آزمون تافل به دو صورت IBT و PBT است.

تافل IBT به‌صورت اینترنتی است و بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و تافل PBT به‌صورت کاغذی برگزار می‌شود و کمتر رواج دارد و تنها در مناطقی برگزار می‌شود که امکان برگزاری آزمون به‌صورت اینترنتی را ندارند.

لازم به ذکر است که مدرک این آزمون نیز مانند آیلتس، تنها 2 سال اعتبار دارد.

 

آزمون دولینگو:

آزمون دولینگو (Duolingo English Test) آزمونی آنلاین بر مبنای ارزیابی توانایی‌های فرد در زبان انگلیسی است. این آزمون به‌صورت ترکیبی از مهارت‌های زبان انگلیسی شامل مهارت خواندن، نوشتن، صحبت کردن و شنیدن است.

محتوای این آزمون شامل سوالاتی در مورد نوشتن، صحبت کردن، تصویرسازی و… است تا مهارت فرد را در زبان انگلیسی به‌صورت کامل بسنجد. مدت زمان پاسخ‌گویی به سوالات این آزمون 40 دقیقه است و نمرات آن بین 10 تا 100 متغیر است.

از مزایای بسیار خوب این آزمون این موضوع است که در هر زمان و مکانی (به شرط دسترسی به اینترنت) به‌صورت آنلاین قابل برگزاری است.

هزینه این آزمون هم از سایر آزمون‌ها مانند تافل و آیلتس کمتر است. این آزمون به سرعت در حال کسب اعتبار در موسسات و دانشگاه‌ها است و برخی از دانشگاه‌ها این آزمون را برای پذیرش دانشجویان خود می‌پذیرند.

این آزمون به دلیل انعطاف‌پذیری و هزینه کمتر آن برای عده‌ای از افرادی که قصد مهاجرت دارند، گزینه مناسبی است.

 

آزمون (PTE (Pearson Test of English

یکی از آزمون‌های دارای اعتبار در زبان انگلیسی که به‌منظور سنجش سطح زبان انگلیسی افراد است. این آزمون برای افرادی که قصد تحصیل، کار یا مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان را دارند، طراحی شده است.

این آزمون در دو نوع Academic و General برگزار می‌شود. نسخه آکادمیک آن برای افرادی است که قرار است در یک موسسه آموزشی تحصیل کنند و نسخه جنرال آن برای ارزیابی و سنجش عمومی مهارت‌های زبانی و نیازهای غیر آکادمیک است.

آزمون شامل سه بخش Speaking and Writing، Reading و Listening است و سوالات آن از تنوع بالایی برخوردار است و تمامی مهارت‌ها را دربر می‌گیرد.

نمره‌ی کلی آزمون PTE بین ۱۰ تا ۹۰ است و  نتیجه این آزمون معمولا پس از گذشت 48 ساعت از زمان برگزاری آزمون اعلام می‌شود و همین نکته آن را از سایر آزمون‌های زبان انگلیسی متمایز می‌کند زیرا نمره‌گذاری آن به‌صورت خودکار انجام می‌شود. بسیاری از دانشگاه‌ها و موسسات در سراسر جهان نمرات این آزمون را قبول دارند.

 

بهترین مدرک زبان انگلیسی برای مهاجرت چیست؟

آزمون (CPE (Certificate of Proficiency in English

یکی از آزمون‌های معتبر برای سنجش مهارت‌های فرد در زبان انگلیسی است که توسط دانشگاه کمبریج برگزار می‌شود.

این آزمون برای افرادی است که سطح زبان پیشرفته‌ای دارند و می‌خواهند توانایی‌های زبان انگلیسی خود را در سطح پیشرفته ارزیابی کنند. آزمون CPE مهارت‌های خواندن، نوشتن، صحبت کردن و شنیدن را به‌صورت جامع ارزیابی می‌کند و مخصوص کسانی است که قصد دارند در مقاطع عالی و در رشته‌های مربوط به زبان‌های خارجی ادامه تحصیل دهند.

محتوای این آزمون به‌صورتی است که داوطلبان را برای ورود به دانشگاه‌ها و موسسات حرفه‌ای آماده می‌کند. هزینه این آزمون معمولا بالا است. این آزمون در تاریخ و مکان‌های معینی برگزار می‌شود و مدت زمان آن حدود 4 ساعت است. نمره آزمون CPE بین ۱۰۰ تا ۹۰۰ بوده که نمره قبولی در آن ۶۰۰ است.

شرکت در این آزمون نیازمند سطح بالایی از مهارت در زمینه گفتاری و نوشتاری است. این آزمون در سطح جهان مورد پذیرش بوده و مورد تایید بسیاری از موسسات و دانشگاه‌های جهان است.

 

معتبرترین مدرک زبان انگلیسی برای مهاجرت چیست؟

در پاسخ به این سوال که معتبرترین مدرک زبان انگلیسی برای مهاجرت چیست؟ باید گفت به‌صورت کلی معتبرترین مدرک زبان انگلیسی برای مهاجرت بستگی به کشور مقصد و اهداف مهاجرت و الزامات آن دارد. اما هر پنج نوع از آزمون‌هایی که نام برده شد جز آزمون‌های معتبر و محبوب برای مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان هستند. هرچند در حال حاضر، آزمون آیلتس و سپس آزمون تافل بیشترین اعتبار را دارند و اگر قصد مهاجرت تحصیلی دارید، بهتر است برای آزمون آیلتس آکادمیک آماده شوید.

 

کلاس‌های خصوصی استاد سلام

برای آمادگی هرچه بیشتر جهت شرکت در این آزمون‌ها، می‌توانید از گزینه معلم و تدریس خصوصی زبان انگلیسی استفاده کنید تا نتیجه مطلوبی را در این آزمون‌ها کسب کرده و در دانشگاه یا موسسه مورد نظر خود پذیرش بگیرید.

برای یافتن معلم خصوصی مجرب و توانا در این زمینه، سایت استادسلام می‌تواند به افراد کمک کند تا در کوتاه‌ترین زمان و به‌صورت آنلاین معلم مناسب خود را پیدا کرده و آموزش را شروع و نمرات قابل قبولی را در این آزمون‌ها کسب کنند.

دکمه بازگشت به بالا