تحقیقات دانشگاه میشیگان دقت بالای داده‌های گلکسی واچ سامسونگ را تایید می‌کند

شرکت سامسونگ الکترونیکس و دانشگاه میشیگان به تازگی اعلام کردند که مرکز علوم ورزشی و عملکرد انسانی این دانشگاه، طی تحقیقات خود، دقت بالای قابلیت‌های نظارت بر تناسب اندام ساعت‌های گلکسی واچ سامسونگ را تایید کرده است.

مرکز علوم ورزشی و عملکرد انسانی (HPSSC) دانشگاه میشیگان، شهرت زیادی در زمینه آموزش فراگیر ورزش و تحقیقات جامع ورزشی دارد. آزمایشگاه تحقیقات عملکردی این مرکز، در تحقیقات جدید خود، ارتباط معناداری میان داده‌های ساعت گلکسی واچ (Galaxy Watch) و داده‌های اندازه‌گیری شده دستگاه‌های مرجع علوم بالینی و ورزشی یافته است. این داده‌ها شامل بخش‌هایی همچون اندازه‌گیری ضربان قلب، میزان تعریق، حداکثر اکسیژن مصرفی و درصد چربی بدن می‌شود.    

پژوهش‌های آزمایشگاه تحقیقات عملکردی، دقت داده‌های نظارت بر تناسب‌ اندام Galaxy Watch را به وسیله رصد معیارهای بدست آمده از دوندگان حرفه‌ای تایید می‌کند. این بخش شامل موارد زیر می‌شود:

  • ضربان قلب: ضربان قلب میزان سختی کار قلب را در طول فعالیت بدنی اندازه‌گیری می‌کند و به عنوان رایج‌ترین معیار سلامتی در طول تمرینات شناخته می‌شود. پژوهش‌ها همبستگی عالی ۹۰ درصدی با تجهیزات نوار قلب به هنگام دویدن را نشان ‌می‌دهد که استانداردی طلایی در اندازه‌گیری ضربان قلب است.
  • تعریق: داشتن برآورد دقیق از میزان مایعات از دست رفته در طول فعالیت بدنی، به جبران به موقع و صحیح آب از دست رفته بدن کمک می‌کند. مطالعه نشان داد که Galaxy Watch در ارزیابی میزان عرق کردن بدن، در فواصل مختلف ۲.۵ کیلومتر تا ۲۰ کیلومتر، همبستگی ۹۵ درصدی دارد.
  • حداکثر اکسیژن مصرفی: دانستن این نکته که بدن در طول فعالیت بدنی چقدر اکسیژن جذب می‌کند، به افراد در ارزیابی سطح تناسب اندام‌شان و تعیین هدف‌ها و مرزبندی آن کمک می‌کند. این پژوهش یک همبستگی ۸۲ درصدی و هم‌ترازی قابل قبول بین Galaxy Watch و تجهیزات تشخیصی بالینی نشان می‌دهد.
  • درصد چربی بدن: اندازه‌گیری میزان چربی بدن، به تنهایی اجازه می‌دهد تا فرد شناخت بهتری از سلامت جسمانی و تناسب اندام خود داشته باشد. داده‌های Galaxy Watch همبستگی ۹۵ درصدی با نتایج سنجش جذب اشعه X با انرژی دوگانه (DEXA) به عنوان تست استاندارد تشخیص ترکیب بدن (body composition) که از دوز پایین اشعه ایکس استفاده می‌کند، نشان می‌دهد.

دکتر هون پاک، معاون ارشد و رئیس تیم سلامت دیجیتال بخش تجربه موبایل سامسونگ در این مورد گفت : «خیلی خوشحالیم که مورد تایید آزمایشگاه تحقیقاتی معروف میشیگان قرار گرفته‌ایم. توانایی محققان این مرکز و تخصص‌شان در فناوری‌های پوشیدنی به ما در دقت قابلیت نظارت بر تناسب اندام Galaxy Watch اطمینان خاطر می‌دهد. ما خود را به ارائه تجربیات دقیق و کاربردی نظارت بر سلامتی و تناسب‌ اندام متعهد می‌دانیم و با مشارکت استراتژیک و تحقیقات پیشرفته به تلاش خود در این مسیر ادامه می‌دهیم».

آدام لپلی، مدیر آزمایشگاه تحقیقات عملکردی مرکز علوم ورزشی و عملکرد انسانی گفت: «همکاری ما با سامسونگ نمونه‌ای موفق از ترکیب قدرت رهبران پیشروی صنعت با تحقیقات مستقل در سطح دانشگاهی است. ما با هم می‌توانیم تحقیقات علمی را به پیش ببریم و اطلاعاتی به مصرف‌کنندگان محصولات سامسونگ ارائه دهیم که سطح تجربه کاربری آنها را ارتقا می‌دهد. این هم‌افزایی بر اتحاد بین محیط‌های آکادمیک   و نوآوری‌های صنعتی تاکید دارد، به همین دلیل ما از این همکاری بسیار خوشحالیم».

تحقیقات دانشگاه میشیگان دقت بالای داده‌های گلکسی واچ سامسونگ را تایید می‌کند

کنت کوزلوف، عضو هیئت علمی مرکز علوم ورزشی و عملکرد انسانی گفت: «ما مشتاق هستیم که همکاری‌مان را با سامسونگ ادامه دهیم تا اطمینان حاصل شود که این نوآوری‌ها در فناوری‌های پوشیدنی در همه اقشار جامعه قابل دسترس و بی نقص است. مرکز علوم ورزشی و عملکرد انسانی (HPSSC) و آزمایشگاه تحقیقات عملکردی (MIPR) مشتاقانه منتظر رونمایی از این نتایج عالی هستند که تعهد ما را به بهبود نظارت بر ضربان قلب و سلامت تقویت می‌کند، ما به همکاری‌های آینده امیدواریم».   

دانستن نکات زیر و آشنایی با این اصطلاحات می‌تواند سطح تناسب اندام شما را با سری Galaxy Watch، از مرحله تنظیم اهداف شخصی تا ریکاوری بعد از تمرین افزایش دهد:

  • ترکیب بدن (Body composition) : تصویری کامل از بدن به شما نشان می‌دهد. این تصویر شامل نکاتی همچون درصد چربی بدن، مقدار آب بدن و تراکم عضلات اسکلتی بدن می‌شود. با ساعت گلکسی واچ، اهداف شخصی سازی‌شده را بر اساس وضعیت فعلی بدن‌تان تنظیم کنید و پیشرفت خود را دنبال کنید.
  • محدوده ضربان قلبی شخصی (Personalized heart rate zone): ایجاد یک منطقه ضربان قلب شخصی‌سازی شده متناسب با فعالیت‌های شما، این امکان را فراهم می‌کند که اهداف سلامتی و تندرستی خود را هماهنگ کنید و در سطوح بهینه شده مطابق با توانایی‌های جسمانی‌تان تمرین کنید.
  • حداکثر اکسیژن مصرفی (VO2 max) : با تجزیه و تحلیل مقدار اکسیژن مصرفی بدن‌تان در طول فعالیت بدنی، به بینش عمیق‌تری نسبت به سطح تناسب اندام خود برسید. حداکثر اکسیژن مصرفی به طور گسترده ای به عنوان بهترین نشانگر استقامت قلبی عروقی در نظر گرفته شده است.
  • تعریق: بعد از دویدن، مقدار تعریق‌تان را اندازه بگیرید و بعد از هر تمرین بر اساس داده‌های بهبود ریکاوری، مجددا آب از درست رفته را با مصرف آب مناسب جبران کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا