عربستان برای میزبانی جام جهانی، استادیومی در آسمان می‌سازد

عربستان سعودی در رقابت برای میزبانی جام جهانی ۲۰۳۴، طرحی جسورانه ارائه کرده است. این کشور قصد دارد یک استادیوم مدرن را در ارتفاع بیش از ۱۱۰۰ فوتی، بر فراز شهر خطی خود احداث کند. این پروژه بلندپروازانه می‌تواند به یکی از نمادهای فوتبال جهان تبدیل شود.

موبنا – عربستان سعودی در تلاش برای میزبانی جام جهانی فوتبال ۲۰۳۴، طرحی بلندپروازانه را ارائه کرده است. این کشور قصد دارد یک استادیوم مدرن و آینده‌نگر را در بالاترین طبقه شهر خطی خود، یک آسمان‌خراش افقی به طول ۱۷۰ کیلومتر، احداث کند.

شهر خطی، یک پروژه عظیم ساختمانی است که در شمال غربی عربستان سعودی در حال ساخت است. این شهر به شکل یک مستطیل منعکس‌کننده نور خورشید خواهد بود و پس از تکمیل، قادر به میزبانی تا ۹ میلیون نفر خواهد بود. با این حال، شایعاتی مبنی بر مشکلات مالی و کاهش مقیاس اولیه این پروژه وجود دارد. با این وجود، عربستان سعودی اعلام کرده است که قصد دارد اولین بخش این شهر را تا سال ۲۰۳۰ تکمیل کند. این بخش دارای طول ۲.۴ کیلومتر، ارتفاع ۵۰۰ متر و عرض ۲۰۰ متر خواهد بود و یک مارینای مصنوعی بزرگ را در بر خواهد گرفت.

عربستان برای میزبانی جام جهانی، استادیومی در آسمان می‌سازد

عربستان سعودی به دنبال پیشی گرفتن از قطر، میزبان جام جهانی ۲۰۲۲، است و استادیوم نئوم گامی بزرگ در این مسیر است. جزئیات این پروژه هنوز محدود است، اما می‌دانیم که این استادیوم در طبقه پنجم و بالاترین طبقه شهر خطی، در ارتفاع حدود ۳۵۰ متری از سطح زمین، قرار خواهد گرفت. رندرهای ارائه شده در کتابچه پیشنهاد میزبانی فیفا، تصویری از یک استادیوم آینده‌نگر و حجیم را نشان می‌دهد که به طور کامل با انرژی‌های تجدیدپذیر، عمدتا باد و خورشید، کار خواهد کرد. همچنین، ارتباطات حمل‌ونقل عالی به رستوران‌ها و هتل‌های شهر خطی وجود خواهد داشت. با این حال، مانند قطر، گرما همچنان می‌تواند برای تماشاگران و بازیکنان مشکل‌ساز باشد.

عربستان برای میزبانی جام جهانی، استادیومی در آسمان می‌سازد

در کتابچه پیشنهاد آمده است: “استادیوم نئوم منحصر به فردترین استادیوم جهان خواهد بود. با زمین چمنی در ارتفاع بیش از ۳۵۰ متری از سطح زمین، مناظر خیره کننده و سقفی که از خود شهر تشکیل شده است، این استادیوم تجربه‌ای بی‌نظیر خواهد بود. این استادیوم از پیشرفته‌ترین فناوری‌ها برای بازیکنان، تماشاگران و پخش‌کنندگان (دروازه‌های الکترونیکی بلیت، پخش تلویزیونی ۴K اولترا اچ‌دی و غیره) بهره‌مند خواهد شد. این استادیوم ظرفیت بیش از ۴۵۰۰۰ نفر را خواهد داشت.”

عربستان برای میزبانی جام جهانی، استادیومی در آسمان می‌سازد
“استادیوم نئوم ظرفیت بیش از ۴۵,۰۰۰ نفر را خواهد داشت.”

استادیوم نئوم جالب‌ترین استادیوم از مجموع ۱۵ استادیومی است که برای میزبانی جام جهانی توسط عربستان سعودی برنامه‌ریزی شده است. ساخت این استادیوم قرار است در سال ۲۰۲۷ آغاز شود و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۳۲ تکمیل شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا