گردش مالی بازیهای رایانهای در جهان به صد میلیارد دلار میرسد
به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی بازیهای رایانهای، نشست خبری «کنفرانس بازیهای رایانهای؛ چالشها و فرصتها» صبح سهشنبه ۱۷ آذر در محل بنیاد ملی بازیهای رایانهای، با حضور حسن کریمی قدوسی مدیرعامل این بنیاد، دکتر جواد راستی دبیر کنفرانس و دکتر ناصر مشایخی معاون تجاری شرکت مخابرات استان اصفهان برگزار شد. …
به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی بازیهای رایانهای، نشست خبری «کنفرانس بازیهای رایانهای؛ چالشها و فرصتها» صبح سهشنبه ۱۷ آذر در محل بنیاد ملی بازیهای رایانهای، با حضور حسن کریمی قدوسی مدیرعامل این بنیاد، دکتر جواد راستی دبیر کنفرانس و دکتر ناصر مشایخی معاون تجاری شرکت مخابرات استان اصفهان برگزار شد.
جواد راستی در ابتدای مراسم به وضعیت ویژه این کنفرانس اشاره کرد و گفت: در کشور ما دید علمی کمتری نسبت به بازیهای ویدئویی وجود دارد و عموما به عنوان یک سرگرمی صرف به بازی نگاه میشود.
وی به گسترش بازیهای ویدئویی و درآمدهای هنگفت آن در جهان اشاره کرد و گفت: با رشد روزافزون بازیها و پیشبینی درآمد ۱۰۰ میلیارد دلاری تا سال ۲۰۱۷ برای آن، لزوم نگاه علمی به این هنر-صنعت-رسانه وجود دارد که سعی داریم با کنفرانس بازیهای رایانهای نقشی در این زمینه ایفا کنیم.
جواد راستی به یکی از مهمترین اهداف کنفرانس اشاره کرد و گفت: قصد داریم دیدگاه سیاه و سفیدی که در کشورمان در زمینه بازیهای ویدئویی وجود دارد به معتدل کنیم. چرا که عدهای دیدگاهی کاملا سیاه و عدهای دیگر دیدگاهی کاملا سفید نسبت به بازیهای ویدئویی دارند.
دبیر کنفرانس بازیهای رایانهای سه محور فنی، انسانی و هنری را از محورهای اصلی این کنفرانس برشمرد و گفت: در محور فنی به فنآوریهای نوین، روشها و متدولوژیهای جدید در حوزههای بازیهای ویدئویی مورد بررسی قرار میگیرد.
وی وزن محور انسانی کنفرانس را بیشتر و گستردهتر نسبت به دیگر محورها دانست و افزود: محورهای روانشناسی، جامعه شناسی و مدلسازی احساس از جمله مواردی است که به آنها خواهیم پرداخت. از طرفی به دلیل تعاملی بودن رسانه بازی، تاثیرگذاری آن در مخاطب بسیار بیشتر از دیگر رسانهها است.
دکتر راستی یکی از دلایل مهمی که باعث شده بازیسازان ما نتوانند به جایگاه واقعی خود پیدا کنند را ضعف در دیدگاههای اقتصادی و تجاری بازیسازان دانست و گفت: تمام بازیهای محبوبی که امروزه میبینیم و چند میلیون کاربر دارند، پیش از تولید مدل اقتصادی دقیقی برای آنها طرحریزی شده است. سعی داریم در کنفرانس در زمینه کسب و کار بازیهای ویدئویی نیز پژوهشهای مناسبی را مطرح کنیم.
جواد راستی به کمیته علمی ۷۰ نفره این کنفرانس اشاره کرد و افزود: بیش از ۷۰ نفر از اعضای هیئت علمی ۱۰ دانشگاه ایرانی و خارجی عضو کمیته علمی این کنفرانس هستند. همچنین با ۲۰ ژورنال علمی قرارداد امضا شده تا مقالات برتر علمی این کنفرانس منتشر شوند.
وی افزود: چهار برنامه جانبی دیگر نیز همزمان با برگزاری کنفرانس خواهیم داشت که کارگاههای آموزشی، رویداد بازیسازی سه روزه، لیگ بازیهای رایانهای و نمایشگاه بازیهای رایانهای از جمله این برنامهها است.
در ادامه حسن کریمی قدوسی این کنفرانس را اتفاق بسیار مثبتی دانست و گفت: در تمام دنیا دانشگاهها یکی از حلقههای زنجیره بازیهای ویدئویی هستند و خوشحالیم که دانشگاه اصفهان وارد این حوزه شده است.
کریمی قدوسی به اولین بودن این کنفرانس اشاره کرد و افزود: تاکنون کنفرانسی مشابهی در کشور نداشتیم در حالی که مقالات بسیاری در حوزه بازی در قالب ژورنالی و کنفرانسی نگارش میشود. بنیاد ملی بازیهای رایانهای نیز با توجه به اهمیت چنین کنفرانسی تمام تلاش خود را جهت حمایت و پشتیبانی از این کنفرانس انجام خواهد داد.
لازم به یادآوری است کنفرانس «بازیهای رایانهای؛ فرصتها و چالشها» در تاریخ ۲۸ الی ۳۰ بهمن ماه برگزار میشود و علاقهمندان برای شرکت در کنفرانس و ارسال مقاله به آن میتوانند به وبسایت این کنفرانس مراجعه کنند.