کسادي بازار گوشي تلفن همراه

به گزارش خبرنگار موبنا، چندي پيش کميسيون ماده يک پيشنهاد کاهش تعرفه واردات ۴ درصدي گوشي را براي تصويب نهايي به هيات وزيران ارسال مي کرد که با انتشار اين خبر  اکثر فعالان بازار گوشي تلفن همراه در عرضه محصولات خود دچار سردرگمي  شده اند و به همين دليل اکثر فروشندگان از توزيع گوشي هاي …

به گزارش خبرنگار موبنا، چندي پيش کميسيون ماده يک پيشنهاد کاهش تعرفه واردات ۴ درصدي گوشي را براي تصويب نهايي به هيات وزيران ارسال مي کرد که با انتشار اين خبر  اکثر فعالان بازار گوشي تلفن همراه در عرضه محصولات خود دچار سردرگمي  شده اند و به همين دليل اکثر فروشندگان از توزيع گوشي هاي خود خودداري مي کنند.
اکثر فروشندگان معتقدند که با شرايط حاکم بر بازار گوشي تلفن همراه، قيمت نهايي گوشي هاي موبايل مشخص نخواهد بود.
از دلايل ديگري که به بي رونقي بازار دامن زده است مي توان به وارد نشدن محموله عمده اي از گوشي تلفن همراه در سال جاري اشاره داشت که با اين شرايط عرضه انواع گوشي تلفن همراه از جمله برندهاي معروفي نظير نوکيا و سوني اريکسون کاهش يافته است.
در همين حال کاهش نقدينگي مردم در ماه اول سال جاري از  دلايل ديگري به شمار مي آيد که به بي رونقي بازار دامن زده است چرا که به موجب اين امر اکثر مردم براي خريد به بازار گوشي تلفن همراه مراجعه اي ندارند.
“البرز حق بين” يکي از کارشناسان حوزه بازار گوشي تلفن همراه در اين خصوص گفت: بعد از تعطيلات نوروزي به دليل کاهش خريدوفروش، روزهاي بي رونقي در بازار گوشي تلفن همراه سپري مي شود.
 وي افزود: با شرايط فعلي حاکم بر بازار در اثر کاهش تعرفه واردات گوشي تلفن همراه به ۴ درصد و در پي آن کاهش عرضه گوشي هاي موبايل فرآيند کساد شدن اين بازار پر مصرف امري طبيعي محسوب مي شد.
وي پيش بيني وضعيت بازار تلفن همراه بعد از تصويب نهايي تعرفه واردات گوشي تلفن همراه و عملکرد واردکنندگان غيرقانوني در اين خصوص کاري دشوار دانست.
۱۲۹/۱۳

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا