دیزنی واحدی ویژه برای هماهنگی استفاده از هوش مصنوعی و واقعیت افزوده تشکیل می‌دهد

دیزنی می‌خواهد با تشکیل تیمی اختصاصی، از فناوری‌های مدرن ازجمله هوش مصنوعی و واقعیت افزوده برای ارائه‌ی سرگرمی‌های مختلف استفاده کند.

دیزنی می‌خواهد با تشکیل تیمی اختصاصی، از فناوری‌های مدرن ازجمله هوش مصنوعی و واقعیت افزوده برای ارائه‌ی سرگرمی‌های مختلف استفاده کند.

دیزنی درحال‌حاضر روی تشکیل گروه جدیدی برای هماهنگ‌سازی استفاده از فناوری‌های نوظهور مانند هوش مصنوعی و واقعیت ترکیبی کار می‌کند. این اقدام در حالی انجام می‌شود که دیزنی به‌دنبال کاربرد فناوری‌های مذکور در بخش فیلم، تلویزیون و پارک‌های تفریحی خود است.

 دیزنی دفتر جدیدی با عنوان دفتر تسهیل فناوری (Office of Technology Enablement) راه‌اندازی خواهد کرد. جیمی ووریس، مدیر ارشد فناوری استودیوی فیلم‌سازی دیزنی، رهبری این دفتر را برعهده خواهد گرفت. ووریس قبلاً روند توسعه‌ی اپلیکیشن دیزنی برای هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو را هدایت می‌کرد. ادی دریک نیز به‌عنوان جانشین ووریس در سمت مدیر ارشد فناوری استودیو فعالیت خواهد کرد.

آلن برگمن، رئیس هیئت‌مدیره‌ی واحد سرگرمی دیزنی می‌گوید: «سرعت و وسعت پیشرفت‌های هوش مصنوعی و واقعیت توسعه‌یافته (XR) چشمگیر است و در سال‌های آینده تأثیر عمیقی بر تجربیات مصرف‌کنندگان، تلاش‌های خلاقانه و کسب‌وکار ما خواهد داشت؛ به‌ همین دلیل، بررسی فرصت‌های هیجان‌انگیز و مدیریت ریسک‌های بالقوه در این حوزه برای دیزنی اهمیت بسیار زیادی دارد.»

بر اساس گفته‌های برگمن، واحد ویژه‌ی جدید دیزنی روی فناوری‌هایی مثل هوش مصنوعی و واقعیت ترکیبی که سرعت پیشرفت بالایی دارند، تمرکز خواهد کرد. هدف این واحد، اطمینان از همسو بودن پروژه‌های مختلف سرتاسر شرکت با استراتژی کلی دیزنی است.

طبق گزارش‌ها، ووریس به‌طور مستقیم زیر نظر برگمن کار خواهد کرد و انتظار می‌رود دفتر تسهیل فناوری دیزنی حدود ۱۰۰ کارمند داشته باشد. بخش‌های مختلف دیزنی نیز درحال بررسی کاربردهای واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و واقعیت ترکیبی هستند.

هفت منبع آگاه به رویترز گفته‌اند درحالی‌که متا و اسنپ نسل جدیدی از عینک‌های سبک‌وزن را رونمایی کرده‌اند که جایگزین جذابی برای عینک‌های حجیم واقعیت مجازی محسوب می‌شوند، دیزنی به‌طور مخفیانه درحال تشکیل تیمی برای یافتن بهترین راه مهار این فناوری و ارائه‌ی تجربیات جدید در پارک‌های تفریحی و خانه‌های کاربران است.

براساس اعلام IDC، شرکت‌های فناوری در سال جاری تاکنون حدود ۱٫۷ میلیون هدست واقعیت مجازی و واقعیت افزوده فروخته‌اند. متا همچنان با سهم بازار ۶۰٫۵ درصد رهبر بلامنازع این حوزه به‌شمار می‌رود، اما رقبایی مانند سونی، اپل و بایت‌دنس نیز حضور نسبتاً پررنگی دارند. براساس برخی نشانه‌ها، گوگل نیز احتمالاً به حوزه‌ی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده باز خواهد گشت.

منبع
زومیت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا