دوره بوت استرپ برای طراحی سایت واکنش گرا

دوره بوت استرپ دپارتمان ICT مجتمع فنی تهران این قابلیت را فراهم می‌کند که طراح سایت بتواند به راحتی سببِ بهینه سازی وب سایت، برای انواع توابع و حالت‌های واکنش گرا باشد.

امروزه پشت هر کسب و کار موفقی، یک سایت با طراحی عالی و بی‌نظیر وجود دارد. یک سایت خوب از نظر ui و ux به گونه‌ای طراحی شده که برای مخاطب لذت بخش باشد. یکی از امتیازات خوب بودن سایت، واکنش گرا یا ریسپانسیو بودن آن است. به کمک دوره بوت استرپ و پس از انجام عملیات واکنشگرایی سایت، مخاطب می‌تواند سایت شما را به صورت صحیح بر روی تمام وسایل و با ابزارهای متفاوت مشاهده کند و مشکلی با نمایش سایت نداشته باشد.

در معرفی بوت استرپ هم می‌توان گفت مجموعه‌ای از کدهای css از پیش نوشته شده‌ای است که به کلاس‌های مختلف متصل شده‌اند. حال تنها کاری که بهتر است شما انجام دهید آن است که class ها را مورد شناسایی قرار دهید و بدانید که در چه تگ‌هایی از html از آنها استفاده کنید. برای آموزش بهتر شما، دپارتمان ICT مجتمع فنی تهران این دوره ارزنده را تدارک دیده و در اختیار شما قرار داده است.

بررسی مزایا بوت استرپ در طراحی سایت

برای درک عمیق از افزایش محبوبیت دوره بوت استرپ در طراحی سایت تصمیم گرفته‌ایم که تعدادی از مزایای آن را مورد بررسی قرار دهیم همراه ما باشید.

انعطاف پذیری مناسب و یادگیری راحت

اولین مزیت مهم بوت استرپ در طراحی سایت، کاهش صرفِ وقت و زمان شما است. زیرا نیاز نیست دیگر برای نوشتن کدهای مختلف زمان زیادی صرف کنید. تمامی کدها به صورت آماده در اختیار شما قرار گرفته‌اند. شما حتی با کمترین آشنایی نسبت به زبان html و css می‌توانید از قالب‌ها و کلاس‌ها از فضای آن بهره ببرید. برای استفاده از لایه بندی‌ها و طرح‌بندی‌های آن به دانش و مهارت‌های اولیه که در کلاس آموزش طراحی وب توضیح داده شده هم نیاز خواهید داشت.

رایگان بودن یا اپن سورس بودن بوت استرپ

از دیگر مزایایی که به محبوبیت این ابزار کمک فراوان کرده است، اپن سورس یا منبع باز بودن آن است که موجب شده این نرم‌افزار به صورت رایگان در دسترس افراد قرار گیرد. در واقع کاربران نیازی ندارند تا برای استفاده از بوت استرپ به سراغ خرید لایسنس بروند.

پشتیبانی عالی

کاربران با استفاده از دوره بوت استرپ به جامعه گسترده‌ای از کاربران دیگر دسترسی دارند. از سال ۲۰۱۷ چیزی حدود ۸۶۸ شرکت کننده وجود داشتند. از آن زمان تا به حال این تعداد مدام در حال افزایش است و افراد می‌توانند پرسش‌های متعدد خود را از طریق افراد پرسیده و به جواب برسند.

برخورداری از سیستم شبکه ریسپانسیو

دوره بوت استرپ از یک طرح همانند شبکه ریسپانسیو برخوردار بوده که به طراحان اجازه می‌دهد تا حداکثر ۱۲ ستون در یک صفحه را داشته باشند. با دستکاری هر یک از این چهار کلاس، طرح‌بندی انعطاف پذیر حاصل می‌گردد. ازآنجاکه چیدمان یک صفحه وب از اهمیت ویژه‌ای در تجربه کاربری برخوردار است، در کنار آموزش UIUX، بوت استرپ هم تلاش کرده تا در طراحی سایت واکنشگرا یا ریسپانسیو عالی عمل کند. سیستم شبکه در بوت استرپ می‌تواند به سازماندهی عناصر یک صفحه وب کمک فراوانی کرده تا آنها را در هر اندازه و صفحه مناسب بسازد.

دوره بوت استرپ برای طراحی سایت واکنش گرا

سازگاری فوق العاده با دستگاه‌ها و ابزارها

برنامه نویسان شرکت توییتر ابتدا بوت استرپ را برای سازگاری هرچه بیشتر ابزارهای داخلی به وجود آوردند، اما به تدریج به دلیل اپن سورس بودن این ابزار متوجه پتانسیل بیشتری از آن شدند. یکی از این پتانسیل‌ها آن است که اگر از کدهای موجود در بوت استرپ به درستی استفاده گردد، موجب شده تا شما اطمینان حاصل نمایید که وب سایتتان در همه ابزارها به صورت یکنواخت و به درستی نمایش داده خواهد شد. در واقع این مزیت هدف اصلی طراحی این ابزار بوده که بدون در نظر گرفتن آن که چه کسی در حال تماشای سایت شماست، نتیجه همان باشد که در نظر دارید.

قابلیت سفارشی سازی

توانایی سفارشی سازی هم از دیگر مزیت دوره بوت استرپ است که می‌توانید به وسیله آن گزینه‌های سفارشی Sass را پیاده سازی نمایید. بوت استرپ یک طراحی پیش فرض بوده که شما به وسیله آن می‌توانید پیش فرض‌ها را به دلخواه خود عوض نمایید. در واقع گزینه sass سفارشی به شما این امکان را داده که یک الگوی جدید را به کمک بوت استرپ در سایت خودتان اعمال کنید.

کلاس‌ها و تمپلیت‌های css و html در بوت استرپ به قدری زیاد هستند که شما می‌توانید در آن به طراحی ابزارها و المان‌های گوناگون سایت همانند تایپوگرافی، ستون‌ها، دکمه‌ها، تب‌ها و ناوبری به بهترین شکل دسترسی پیدا کنید و آنها را مورد استفاده قرار دهید.

دارای اجزای مختلف

در دوره بوت استرپ به اجزای مختلف آن اشاره شده است. نرم‌افزار بوت استرپ از بخش‌های زیادی تشکیل شده که به توسعه دهندگان و طراحان سایت این اجازه را داده تا هر بخشی که نیاز دارند را در طراحی خودشان مورد استفاده قرار دهند. اجزای کاربردی و فراوان در این فضا موجب شده تا طراح سایت بتواند به اهداف مختلف طراحی سایت بپردازد. تفاوتی ندارد که قرار است وب سایت بر روی چه دستگاهی قابل نمایش باشد. در هر صورت به کمک بوت استرپ، سایت ریسپانسیو خواهد شد.

به کارگیری سیستم گرید

در دوره بوت استرپ مراحل ریسپانسیو کردن سایت بسیار ساده انجام می‌شود. البته این ساده بودن به وسیله سیستم گرید خواهد بود. مهمترین عملیاتی که سیستم گرید انجام می‌دهد آن است که صفحات طراحی شما را با استفاده از فلکس باکس به ۱۲ قسمت تقسیم می‌کند. سپس با دسترسی داشتن به این قسمت‌ها چیدمان محتوای خود را در ستون‌های مختلف تعیین می‌نماید. بررسی این نکته موجب شده محتوای شما در صفحات مرورگر و ابزارهای دیگر به بهترین شکل ممکن به نمایش درآید.

Bootstrap چگونه به بهبود تجربه کاربری وب‌سایت کمک می‌کند؟

دوره بوت استرپ در بهبود تجربه کاربری وب سایت تاثیر فراوانی دارد. در واقع با طراحی واکنشگرای خود، امکان ایجاد رابط‌های کاربری سازگار با دستگاه مختلف را فراهم می‌آورد. این امر موجب شده تا وب سایت روی همه دستگاه‌ها به خوبی نمایش داده شود. در نتیجه کدها برای کار با اکثر مرورگرهای مدرن بهینه می‌شوند و تجربه یکسانی را برای کاربران فراهم می‌آورند. در این زمینه المان‌های از پیش طراحی شده‌ باعث ایجاد ظاهری منسجم و حرفه‌ای می‌شوند. در نهایت با استفاده از بوت استرپ توسعه دهندگان می‌توانند وب سایت‌ها را سریع‌تر ایجاد کنند. همین امر تجربه کاربری بهتری در سایت ایجاد خواهد کرد. البته پیاده سازی تمام آنها مستلزم پشت سر گذاشتن دوره آموزش HTML – CSS خواهد بود.

دوره بوت استرپ برای طراحی سایت واکنش گرا

اهمیت حضور در دوره بوت استرپ جهت بهبود ریسپانسیو سایت

حضور در دوره بوت استرپ برای بهبود طراحی ریسپانسیو سایت اهمیت فراوانی دارد که اولین و اصلی‌ترین آن یادگیری اصولی و پایه است. در این دوره به درک عمیقی از سیستم گرید بوت استرپ خواهید رسید و با کلاس ریسپانسیو و نحوه استفاده آن آشنا می‌شوید. در این دوره بر تکنیک‌های پیشرفته تسلط پیدا خواهید کرد و می‌توانید لایه‌های پنهان و نمایان در سایزهای مختلف را ایجاد نمایید.

 از دیگر اهمیت حضور در این دوره می‌توان به حل مشکلات رایج اشاره نمود. آشنایی با باگ‌های معمول در طراحی ریسپانسیو و راه حل‌های آن، همچنین یادگیری نحوه دیباگ کردن مشکلات و لایه‌بندی در سازهای مختلف اهمیت حضور در این کلاس را بیشتر به نمایش می‌گذارند. در نهایت به روز ماندن با آخرین ویژگی تمرین عملی و افزایش اعتماد به نفس هم از دیگر دلایل اهمیت آن هستند.

دوره بوت استرپ مجتمع فنی تهران

شرکت در دوره بوت استرپ مجتمع فنی تهران با مزایا و ویژگی‌های خاصی همراه است. اولین مزیت، آموزش اصولی و پیشرفته بوت استرپ بوده که مطابق با پوشش نسخه‌های جدید بوت استرپ و تمرکز بر طراحی ریسپانسیو پیش می‌رود. مدت زمان دوره و برنامه کاملاً مشخص است و سطح دوره برای افراد در سطح مقدماتی، مبتدیان و افراد پیشرفته و حرفه‌ای مناسب خواهد بود. شیوه طرح درس ترکیبی از آموزش تئوری و عملی بوده که کار روی پروژه‌های واقعی در طول دوره انجام می‌شود.

معمولاً مدرسین از میان متخصصین با تجربه در این زمینه هستند. پس از پشت سر گذاراندن این دوره گواهینامه معتبر به مهارت آموز اعطا می‌گردد. این گواهینامه بین المللی و دو زبانه است که می‌توان از آن در کشورهای دیگر و حتی به عنوان وسیله‌ای برای مهاجرت بهره برد. با استفاده از این گواهینامه و مدرک می‌توان در کشورهای دیگر به درآمدهای دلاری دست پیدا کرد.

سوالات متداول

پس از بررسی اهمیت دوره بوت استرپ برای طراحی سایت واکنش گرا حال قصد داریم به تعدادی از سوالات احتمالی شما پاسخ دهیم. در صورت بروز هرگونه پرسش جدید یا نیاز به استفاده از مشاوره رایگان میتوانید با شماره تلفن ۰۲۱۷۵۳۰۷ تماس بگیرید.

پیش‌نیازهای دوره بوت استرپ چیست؟

آشنایی اولیه با HTML و CSS معمولاً کافی است و تجربه جاوا اسکریپت مفید است اما ضروری نیست.

آیا این دوره برای مبتدیان مناسب است؟

بله، اما داشتن دانش پایه وب و انواع کدهای HTML و CSS مفید خواهد بود.

در این دوره چه نسخه‌ای از بوت‌استرپ آموزش داده می‌شود؟

آخرین نسخه پایدار ( در حال حاضر بوت‌استرپ ۵) به مهارت آموزان تدریس خواهد شد.

آیا در دوره بوت استرپ گواهینامه معتبر ارائه می‌شود؟

بله این آموزشگاه گواهینامه پایان دوره معتبر و بین المللی دو زبانه به هنرجویان ارائه می‌دهد.

آیا پروژه عملی در دوره انجام می‌شود؟

بله، معمولاً چندین پروژه عملی در طول دوره انجام می‌شود.

آیا این دوره برای یافتن شغل کافی است؟

این دوره پایه خوبی ایجاد می‌کند، اما تمرین و تجربه بیشتر نیز لازم است.

تفاوت بوت‌استرپ با فریم‌ورک‌های دیگر چیست؟

مزایا و کاربردهای خاص بوت‌استرپ در مقایسه با سایر فریم‌ورک‌ها معمولاً توضیح داده می‌شود.

آیا می‌توان بوت‌استرپ را با فریم‌ورک‌های جاوا اسکریپت ترکیب کرد؟

بله، نحوه ترکیب با فریم‌ورک‌هایی مانند React یا Vue معمولاً پوشش داده می‌شود.

آیا مباحث سئو در طراحی واکنش‌گرا مطرح می‌شود؟

اصول اولیه سئو در رابطه با طراحی واکنش‌گرا وبسایت معمولاً بررسی می‌گردد و در صورت ایجاد سوالات برای مهارت آموزان به آن‌ها پاسخ تکمیلی داده خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا