کیفیت اینترنت اپراتورهای تلفن همراه ارزیابی شد

سه اپراتور فعال کشورمان با ارائه نسل‌های ۳G، ۴G و ۵G رقابت سختی برای جذب مشتری دارند؛ اما کدام اپراتور اینترنت پرسرعت و با قطعی کمتری به مشترکانش ارائه می‌دهد. جدیدترین گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اطلاعات کاملی درباره میزان سرعت و درصد قطعی اینترنت هر اپراتور را منتشر کرده که در ادامه باهم بررسی می‌کنیم.

موبنا – جدیدترین گزارش‌ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نشان می‌دهد، «میزان برقراری موفقیت‌آمیز سرویس داده» همراه اول در نسل‌های ۳G و ۴G به‌ترتیب با ۹۹.۴۵ درصد و ۹۹.۷۷ درصد، بیشترین کیفیت را نسبت به دو اپراتور دیگر کسب کرده است. همچنین سرعت اینترنت همراه ‌اول در نسل سوم بیشتر از دو اپراتور ام.تی.ان-ایرانسل است؛ اما این آمار در خصوص ۴G نشان می‌دهد رایتل وضعیت بهتری دارد. هر چند درخصوص این آمار باید توجه داشته باشید، سرعت لحظه‌ای رایتل در نسل چهارم بیشتر است، اما کیفیت ارتباط و ثبات آن به مراتب کمتر از دو اپراتور دیگر یعنی همراه اول و ایرانسل است.
در واقع بیشترین میزان قطعی سرویس ۴G مربوط به رایتل است که نشان از کیفیت پایین‌تر خدمات این اپراتور دارد. از این رو می‌توان نتیجه گرفت مشترکان همراه اول از خدمات اینترنت همراه با کیفیت‌تری برخوردار هستند.
اگر قرار به انتخاب یک اپراتور برای برقراری یک ارتباط با ثبات شامل خدمات تماس و سرویس‌های اینترنت باشد، همراه اول با ارائه خدمات با کیفیت‌تر، جایگاه به‌مراتب بهتری نسبت به دو اپراتور دیگر دارد. همین عملکرد و رعایت استانداردها در سطح بالا باعث شده تا همراه اول هم در سهم بازار و هم در ارائه نسل‌های جدید ارتباطات سیار، پیشرو باشد.
بد نیست بدانید عملکرد و سرمایه‌گذاری گسترده همراه اول در این حوزه باعث شده سهم بازار اشتراک‌های M2M این اپراتور نیز شاهد رشد چهار درصدی نسبت به سه ماهه قبل باشد. گفتنی است ارتباطات دستگاه به دستگاه (M2M) عبارت است از هرگونه ارتباطی که طی آن دو یا چند دستگاه بر بستر ارتباطی ثابت یا همراه به یکدیگر متصل می‌شوند. ارتباط دستگاه به دستگاه به تجهیزات موجود در هر شبکه این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به دخالت عامل انسانی‌، انتقال و تبادل اطلاعات را انجام دهند و در حال حاضر عمدتا برای مدیریت و نظارت از راه دور انواع دستگاه‌ها، وسایل و خودروها استفاده می‌شود.
سامانه خدمات دستگاه به دستگاه این اپراتور علاوه بر ارائه خدمات و بستر ارتباطی‌، امکانی را فراهم کرده که سازمان‌ها برنامه‌های کاربردی خود را بر روی این بستر پیاده‌سازی کرده و از خدمات متمرکز آن استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا