از ویشکا آسایش چه خبر؟
ویشکا آسایش در کارگاه بازیگردانی در سینما که در پنجمین جشنواره حسنات اصفهان در تالار سوره برگزار شد، با بیان اینکه در کار خود به کارگردان وابسته هستم، اظهار داشت: اگر کارگردان فیلمی متوسط باشد و من بازی در فیلم وی را پذیرفته باشم تا حد امکان در کار وی دخالتی نمیکنم. وی افزود: در …
ویشکا آسایش در کارگاه بازیگردانی در سینما که در پنجمین جشنواره حسنات اصفهان در تالار سوره برگزار شد، با بیان اینکه در کار خود به کارگردان وابسته هستم، اظهار داشت: اگر کارگردان فیلمی متوسط باشد و من بازی در فیلم وی را پذیرفته باشم تا حد امکان در کار وی دخالتی نمیکنم.
وی افزود: در واقع پس از پذیرش بازی در یک اثر خود را موظف به عملی کردن خواسته کارگردان در نوع بازی میدانم حتی اگر در نهایت نیز از نتیجه راضی نباشم؛ شاید نخستین تجربه بازیگری من در نقش قطام در این امر و اعتماد به کارگردان تاثیر داشته است.
بازیگر نقش قطام در سریال امام علی (ع) افزود: هرچه تجربه یک بازیگر بیشتر میشود، در زمان همکاری با یک کارگردانِ با تجربه این تصور و پیش زمینه را دارد که وی کار خود را درست بلد نیست و بدین شکل در امر فیلم دخالت میکند.
از ویشکا آسایش چه خبر؟
وی تاکید کرد: بر عکس این مسئله من عقیده دارم که باید این فرصت را به کارگردان بدهیم که پس از پذیرش کار، تمرین و بیان صحبتهای اولیه دیگر به روند کار کارگردان اطمینان کنیم.
تمرینهای قبل از فیلمبرداری در بازی خوب بازیگران تاثیر دارد
آسایش در پاسخ به این سوال که آیا روش خاصی برای درک نقش دارید و زمینه مطالعاتی خود را چگونه تنظیم میکنید، گفت: با توجه به چند کار اخیری که بازی کردم باید به این نکته اشاره کنم که تمرینهای قبل از فیلمبرداری در بازی بسیار تاثیر دارد.
وی با اشاره به اینکه در فیلم های ورود آقایان ممنوع و برف روی کاجها این اتفاق رخ داد، گفت: در ورود آقایان ممنوع دو تا سه هفته در لوکیشن تمرین و روخوانی داشتیم و حتی جای یکدیگر بازی میکردیم؛ بدین شکل متوجه میشدیم که پارتنر هر شخص نقش مقابل را چگونه میبیند.
بازیگر قطام با بیان اینکه بدین ترتیب با تمرینهای اولیه به جمعبندی درباره شخصیت میرسیدیم و در این ارتباط با کارگردان صحبت میکردیم تا شخصیت عینی آنها را در جامعه پیدا کنیم، اظهار داشت: در ورود آقایان ممنوع نقش مدیر من را به یاد مدیر کودکستان من در فرانسه و مدیر انگلیسی مادرم میانداخت که هر دو بسیار سختگیر بودند و آنها را در ذهن میآوردم.
نقش تمرین در بازیگری بسیار اساسی است
وی نقش تمرین در بازیگری را بسیار اساسی برشمرد و گفت: یک امر تاثیرگذار دیگر در این ارتباط اینکه ما سکانسی که پیش و یا پس از سکانس فیلمنامه رخ میداد را تمرین میکردیم و بدین شکل زمانی که از یک سکانس به سکانس دیگر میرفتیم تداوم ایجاد و بازی بازیگر از میان نمیرفت.
آسایش در پاسخ به این سوال که چه انتظاری از بازیگردان به عنوان یک بازیگر حرفهای دارید، اظهار داشت: من باید مطمئن شوم که بازیگردان با کارگردان از یک طرز فکر و نوع نگاه بهره میبرد و هیچ وقفه و اتفاقی نمیافتد.
وی گفت: در واقع برای من مهم است که این فرد آنچه کارگردان میخواهد را انتقال و به من آرامش دهد تا راکورد بازی خود را حفظ و چیزی بر خلاف نظر کارگران انجام ندهم.