کدام اپراتور تلفن‌همراه خدمات با کیفیت‌تری ارائه می‌کند؟

موبنا – اولین استاندادی که توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مورد بررسی قرار گرفته، «میزان برقراری موفقیت‌آمیز سرویس داده» است. براساس این گزارش همراه اول در دو نسل ۳G و ۴G به ترتیب با ۹۹.۴۵ درصد و ۹۹.۷۷ درصد بیشترین میزان برقراری موفقیت‌آمیز سرویس داده را در مقایسه با دو اپراتور دیگر کسب کرده است. از این رو می‌توان نتیجه گرفت مشترکان همراه اول از خدمات اینترنت همراه با کیفیت‌تری برخوردار بوده‌اند. رتبه‌های بعدی مرتبط به ام.تی.ان-ایرانسل و رایتل است.

براساس گزارش منتشر شده، اپراتور سوم وضعیت بهتری نسبت به ایرانسل داشته است. در همین استاندارد که مورد بررسی قرار گرفته، ایرانسل در نسل دوم و سوم به ترتیب ۹۷.۲۸ درصد و ۹۹.۶۷ درصد موفقیت کسب کرده، در حالی‌که نسل سوم ارتباطی رایتل با ۹۸.۸۷ درصد، وضعیت بهتری نسبت به اپراتور دوم دارد. با این وجود کماکان آمار همراه اول از هر دو اپراتور دوم و سوم بهتر است.

اگر همین آمار را در خصوص قطعی سرویس داده بررسی کنیم، باز هم همراه اول وضعیت بهتری دارد؛ به‌طوری‌که در نسل سوم و چهارم به ترتیب با ۰.۳۱ درصد و ۰.۱۵ درصد میزان قطعی سرویس داده، توانسته خدمات با ثبات‌تری ارائه دهد.

بد نیست کمی درباره میزان برقراری موفقیت‌آمیز سرویس صوت هم هر سه اپراتور را بررسی کنیم. آمارها نشان می‌دهد همراه اول با ۹۹.۳۹ درصد در نسل دوم و ۹۹.۸۵ درصد در نسل سوم، پیشتاز ارائه سرویس صوت با کیفیت است. بعد از این اپراتور ایرانسل قرار می‌گیرد که در نسل دوم و سوم به ترتیب با ۹۸.۹ درصد و ۹۹.۸۱ درصد توانسته خدمات تماس صوتی را ارائه کند. در انتهای این جدول رایتل قرار می‌گیرد که صرفا در حوزه نسل سوم ارتباطی فعال است و ۹۹.۷۱ درصد سرویس صوتی با کیفیت ارائه کرده است.

در نهایت آخرین آماری که باید مورد بررسی قرار گیرد، مربوط به میزان قطعی سرویس صوت است. در این بخش نیز همراه اول با کمترین آمار در نسل سوم و چهارم(به ترتیب ۰.۳۱درصد و ۰.۱۴درصد) کمترین میزان قطعی سرویس صوت را داشته، در حالی‌که هر دو اپراتور رایتل و ایرانسل کیفیت و خدمات سطح پایین‌ترین در این حوزه ارائه کرده‌اند.

خروج از نسخه موبایل