دلایل بن شدن ps5 | نشانه‌ها و نحوه رفع

بن شدن ps5 یکی از مشکلاتی است که برای کاربران کنسول پلی‌استیشن ۵ به‌وجود می‌آید. این مشکل زمانی رخ می‌دهد که کاربر فعالیت‌های کلاهبردارانه یا تقلب انجام داده باشد.

شاید تابه‌حال برای شما بن شدن ps5 رخ‌ داده باشد. این مشکل ممکن است برای هر کاربری از کنسول ps5 به وجود بیاید که دلایل گوناگونی را برای خود دارد. اگر از این کنسول یا به‌طور کلی از اکانت شرکت سونی بن شده‌اید، باید ببینید که چه دلایلی برای آن وجود دارند.

بررسی این موارد به شما کمک می‌کند که راحت‌تر و دقیق‌تر نسبت به رفع این مشکل اقداماتی را انجام دهید. اگر می‌خواهید بسیار سریع این موارد را بررسی کنید، پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای این مطلب همراه ما باشید؛ زیرا در ادامه این موارد و نحوه رفع آن‌ها را به شما توضیح خواهیم داد.

بن شدن دائمی و موقت ps5 چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

بسیاری از افراد دنبال خرید این کنسول بوده و می‌خواهند قیمت روز پی اس فایو ps5 را بررسی کنند؛ اما زمانی که با مشکلات بن روبرو می‌شوند نمی‌توانند به‌درستی برای خرید این دستگاه تصمیم بگیرند. باید گفت که بن شدن درصورت انجام امور مجرمانه انجام می‌گیرد.

البته نوع‌های مختلفی نیز برای آن وجود دارند. بن شدن در این کنسول دارای ۲ نوع موقت  دائمی است. نوع دائمی به‌صورتی است که دیگر دستگاه به اینترنت متصل نشده و فقط با دیسک‌های فیزیکی بازی قابل اجرا است. در نوع موقت نیز بن شدن از اینترنت بین ۱ الی ۲ ماه طول کشیده و سپس برطرف می‌شود.

چرا کنسول PS5 بن می‌شود؟

دلایل بن شدن ps5 | نشانه‌ها و نحوه رفع

سوالی که در ذهن کاربران زیادی وجود دارد این است که بن شدن ps5 چه دلایلی می‌تواند داشته باشد؟ درصورتی‌که می‌خواهید این مشکل را برطرف کنید، باید از دلایل آن از سمت شرکت سونی مطلع باشید. این مشکلات بدین شرح هستند.

شناسایی تخلف اخلاقی در بازی‌های این کنسول

یکی از دلایلی که دچار بن شدن ps5 می‌شوید، رخ ‌دادن تخلفات اخلاقی در بازی‌های این کنسول است. در واقع تشخیص بن شدن ps5 در این روش بسیار ساده است؛ اگر به کاربران دیگر در چت‌های آنلاین توهین کرده یا برای آن‌ها تصاویر غیراخلاقی ارسال کرده باشید، از بازی به‌صورت موقت یا دائمی بن خواهید شد.

دانلود و اجرای بازی‌های کرک شده و دزدی

در پاسخ به سوال چگونه از بن شدن ps5 جلوگیری کنیم، باید بگوییم که نباید بازی کرک شده را دانلود یا نصب کنید. روشی که بسیاری از کاربران این کنسول استفاده می‌کنند این است که به‌جای خرید بازی‌های اورجینال، نسخه‌های کرک شده را دانلود می‌کنند.

این نسخه‌ها غیرقانونی بوده و به‌صورت رایگان در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرند. باید گفت که مشکل این موضوع این است که سونی نمی‌خواهد حق انتشار بازی سازنده پایمال شود؛ به همین دلیل درصورت نصب این بازی‌ها قطعا اکانت یا خود کنسول بن می‌شوند.

تقلب‌ کردن در بازی‌های این کنسول

اگر به‌دنبال دلایل بن شدن کنسول ps5 هستید، باید ببینید که آیا در بازی‌های این کنسول تقلب کرده‌اید یا خیر. منظور از تقلب‌ کردن استفاده از سیستم‌های چیتینگ است. برخی از بازیکنان برای این که بتوانند بازی‌های سخت را به‌راحتی تمام کرده یا در مسابقات برنده شوند، از سیستم‌های متقلب استفاده می‌کنند.

این سیستم‌ها بارها بازی را ساده‌تر کرده و در انجام امور مختلف روش‌های راحت‌تری را به کاربر ارائه می‌دهند. همین موضوع نیز حساسیت سونی را بیشتر کرده و درصورت مشاهده یا گزارش ‌شدن این مشکل، کنسول شما بن خواهد شد.

فروش اکانت یا اشتراک‌گذاری آن به‌صورت غیرقانونی

دیگر پاسخی که می‌توان برای سوال چگونه از بن شدن ps5 جلوگیری کنیم ارائه کرد، این است که نباید اکانت پلی‌استیشن خود را به‌صورت غیرقانونی در اشتراک بگذارید. حساسیتی که سونی روی این موضوع نشان داده بسیار زیاد است.

اگر بازیکنی از حساب‌های غیرقانونی استفاده کند، قطعا اکانت یا کنسول آن بن می‌شوند. پس برای رفع این مشکل حتما هنگام تهیه یک اکانت به قانونی‌بودن فرایند فروش و انتقال آن به بازیکن دیگر توجه داشته باشید.

انجام فعالیت‌های کلاهبرداری با سوءاستفاده اکانت PS5

اما آخرین موردی که باید برای تشخیص بن شدن ps5 در نظر داشته باشید، انجام فعالیت‌های کلاهبرداری است. سونی هرگونه فعالیتی که از سمت یک اکانت پلی‌استیشن به سمت کاربران و بازیکنان دیگر ضرر برساند را یک فعالیت کلاهبرداری می‌داند.

اگر این فعالیت‌ها با استفاده از حساب بازی شما انجام شوند، قطعا موجب بن شدن آن در آینده خواهند شد. در برخی از شرایط امکان بازگشتن اکانت و داده‌های آن ممکن نبوده و تمام بازی‌ها و رکوردها نیز از بین می‌روند.

روش‌هایی برای رفع بن شدن پلی‌استیشن ۵

اگر دچار بن شدن ps5 شده‌اید و می‌خواهید هرچه زودتر این مشکلات را برطرف کنید، باید کدی که از سوی شرکت سونی دریافت کرده‌اید را در بخش پشتیبانی استفاده کنید؛ اما باید گفت که پیگیری این مشکل از پشتیبانی بسیار سخت است.

سونی به تصمیمات خود پایبند بوده و معمولا هیچ‌گونه محدودیت را برطرف نمی‌کند. اگر محدودیت شما موقت است، باید صبر کنید تا این مشکل پس‌از ۱ الی ۲ ماه رفع شود. اگر هم به‌صورت دائم مسدود شدید نیز راهکاری برای این مشکل وجود ندارد. تنها اتصال کنسول به اینترنت برای آپدیت بازی‌ها خواهد بود؛ اما بازی جدید یا امکانات دیگر برای شما قفل می‌شوند.

مراجعه به فروشگاه معتبر؛ راهکاری مهم برای جلوگیری از بن شدن پلی‌استیشن ۵

دلایل بن شدن ps5 | نشانه‌ها و نحوه رفع

اگر به‌دنبال خرید انواع کامپیوتر گیمینگ یا کنسول PS5 هستید، پیشنهاد می‌کنیم که به یک فروشگاه معتبر بروید. فروشگاه‌های اینترنتی معتبر هرگز کنسول بن شده را به شما نمی‌فروشند. همچنین قیمت کامپیوتر گیمینگ در این فروشگاه‌ها بسیار مقرون‌به‌صرفه خواهد بود.

علاوه‌بر این می‌توانید انواع مدل‌های کنسول بازی سونی را در این فروشگاه‌ها سفارش داده و دسته پی اس فایو با بهترین قیمت در مدل‌های مختلف را از آن بخرید. یکی از معتبرترین مراکزی که این دستگاه‌ها را به شما ارائه می‌دهد، تکنولایف نام دارد.

خرید PS5 و انواع کامپیوتر گیمینگ از تکنولایف

اگر به‌دنبال خرید یکی از بهترین کنسول‌های بازی و جلوگیری از بن شدن PS5 هستید، پیشنهاد می‌کنیم که این محصول را از فروشگاه اینترنتی تکنولایف خریداری کنید. این فروشگاه محصولات دیجیتالی فراوانی را درون خود جای‌داده است و برای کسانی‌که نیاز به خرید سیستم و تجهیزات گیمینگ، موبایل و لوازم جانبی، لپ تاپ و لوازم خانگی دارند، گزینه‌ای مناسب خواهد بود.

با مراجعه به این فروشگاه مطمئن هستید که کنسول‌ها و کامپیوترهای گیمینگ خریداری شده اصل بوده و هرگز اشکالی در آن‌ها وجود ندارد. مهم‌ترین مزایای خرید از تکنولایف شامل سرعت سریع تحویل سفارش، قیمت منحصربه‌فرد و ضمانت قیمت و کیفیت محصول می‌شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا