تجهیزات مورد نیاز دوربین مداربسته چیست؟

حال هدف ما از مقاله‌‌ای که در نظر گرفته‌ایم، بررسی انواع تجهیزات موردنیاز دوربین مدار بسته و همچنین موارد کاربردی این وسیله است که شامل راهنمای خرید، نحوۀ نصب و بخصوص بررسی قیمت دوربین مداربسته خواهد بود.

دوربین مدار بسته چیست؟

قبل از هر چیزی باید بدانید که دوربین مدار بسته چیست؟ این وسیلۀ کاربردی امکان ضبط تصاویر به جهت نظارت و مدیریت موقعیت‌های مختلف مانند ادارات، کارخانه‌ها و منازل را فراهم می‌کند که البته همان‌طور که می‌دانید، این نوع دوربین‌ها در انواع گوناگون در بازار عرضه شده‌اند که بنابه نیاز، مورد استفاده قرار می‌گیرند. گفتنی است که در حال حاضر دوربین‌ مداربسته آنالوگ با توجه به این‌که قابلیت نصب آسان دارد و از قیمت مناسبی نیز برخوردار است، کاربرد بیشتری دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله دوربین مدار بسته چیست مجله قلاب مراجعه کنید. حال اجازه دهید به هرکدام از این موارد به‌صورت اجمالی بپردازیم.

بررسی انواع تجهیزات دوربین مدار بسته

همان‌طور که می‌دانید، تجهیزات این نوع دوربین‌ها دارای دسته‌بندی‌های مختلفی است که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌ند از:

بنابه انواع دوربین مداربسته، نوع کابل نیز متفاوت بوده که شامل کابل شبکه یا کواکسیال است که توصیه می‌کنیم در زمان نصب این وسیله حتماً از باکیفیت‌ترین کابل‌ها استفاده کنید.

از مهم‌ترین تجهیزات دوربین مداربسته است که به دو نوع DVR و NVR تقسیم‌بندی می‌شود که هرکدام تبدیل سیگنال آنالوگ به دیجیتال را با کیفیت مختلف انجام می‌دهند.

پرواضح است که تصاویر گرفته‌شده به‌وسیله‌ی دوربین، در هارد دیسک ذخیره می‌شود و طبیعتاً هرچه ظرفیت بیشتری داشته باشد، امکان نگه‌داری تصاویر بیشتر نیز وجود دارد.

در دوربین مدار بسته، قطعه‌ای که وظیفۀ تأمین تغذیه دوربین را بر عهده دارد، آداپتور است. توصیه می‌کنیم برای انتخاب این نوع تجهیزات اصلی دوربین مداربسته، حتماً استانداردهای خرید را رعایت کنید.

این نوع تجهیزات دوربین انتقال دیتا بین دو دستگاه را به روش شبکه انجام می‌دهد که اگر دارای POE باشد، به‌خوبی توانایی تغذیه دوربین مداربسته تحت شبکه را نیز دارد.

از دیگر تجهیزات دوربین مداربسته می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نصب دوربین مدار بسته

در این بخش قصد داریم دربارۀ آموزش نصب دوربین مدار بسته صحبت کنیم. البته پرواضح است که انجام این کار باید به‌وسیله افراد متخصص انجام شود. با این حال به‌طور خلاصه عملیات نصب دوربین را شرح می‌دهیم:

  1. در اولین گام بهتر است که محل نصب دوربین را بررسی کنيد تا پلن و نقشه‌ای که قرار است با استفاده از آن به نصب و سیم‌کشی دوربین بپردازید در بهترین شرایط قرار داشته باشد.
  2. در ادامه نوع دوربین مدار بستۀ قابل استفاده و همچنین محل قرارگیری آن را تعیین كنيد. بررسی زاویه‌بندی دوربین نیز ضروری است.
  3. حال در مرحله‌ی بعدی، محل عبور کابل‌ها ازجمله سقف کاذب، کف و داکت را تعیین كنيد.
  4. قبل از اتصال هارد دیسک داخل DVR یا NVR نوع این تجهیزات را برای دوربین مدنظرتان انتخاب کنید.
  5. سپس به کابل‌کشی دوربین مداربسته اقدام كنيد و پس از آن اتصال سوکت‌های BNC را انجام دهید.
  6. در مرحله‌ی بعدی اداپتور و سیم‌کشی برقی سیستم را به‌طور کامل در نظر بگیرید.
  7. سپس اتصالات لوازم جانبی مانند میکروفن، مانیتور و… را به DVR یا NVR کامل کنید.
  8. سپس دوربین را برای ضبط تصاویر تنظیم كنيد.

راهنمای خرید دوربین مدار بسته

برای خرید یک دوربین مدار بسته مناسب، توجه به نکته‌های زیر ضروری است:

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله راهنمای خرید دوربین مدار بسته را مطالعه نمایید.

بررسی قیمت دوربین مدار بسته

برای خرید یک دوربین مداربسته کارآمد، با انواع برندها و مدل‌ها روبه‌رو هستیم که هرکدام ویژگی‌ها، قابلیت‌ها و امکانات فوق‌العاده‌اي دارند که طبیعتاً باید بررسی شوند تا مدل دلخواه انتخاب و خریداری شوند. به‌طورکلی موارد مختلفی بر قیمت دوربین مدار بسته دستگاه اثرگذار است که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

به‌طورکلی توصیه می‌کنیم برای خرید دوربین مدار بسته حتماً به مراکز معتبر مراجعه کنید که یکی از بهترین‌ها در این زمینه را در انتهای مقاله معرفی می‌کنیم.

جمع‌بندی

همیشه خرید محصولاتی مانند دوربین مداربسته از اهمیت بسزایی برخوردار بوده است که برای این منظور مقایسۀ دستگاه‌ها مهم‌ترین اقدامی است که افراد انجام می‌دهند. حال برای این‌که بتوانید یک مقایسه درست و ایده‌آل را در این زمینه داشته باشید، کافی است که به قلاب مراجعه کنید. در این سایت با جستجوی عبارت دوربین مدار بسته، به‌راحتی می‌توانید به انواع و اقسام این دستگاه دسترسی داشته باشید که با پرداختن به هرکدام، امکان انتخاب بهتر برایتان فراهم خواهد شد.

خروج از نسخه موبایل