سامسونگ همچنان پنجمین برند برتر جهان

شرکت سامسونگ اعلام کرد بر اساس گزارش جدید اینتربرند از بهترین برندهای جهان در سال ۲۰۲۱، این شرکت توانسته است جایگاه خود را در مقام پنجمین برند با ارزش جهان تثبیت کند.

موبنا – در لیستی که توسط شرکت مشاوره تجاری اینتربرند (Interbrand) از برترین برندهای جهانی برای سال ۲۰۲۱ منتشر شده است، سامسونگ الکترونیکس با ارزش ۷۴.۶ میلیارد دلار و افزایش ۲۰ درصدی در مقایسه با سال گذشته، در مقام پنجم قرار گرفته است. این افزایش ارزش به دلیل عملکرد قوی مالی سامسونگ در دوره همه‌گیری تحقق یافته و دو برابر میانگین افزایش ارزش ۱۰۰ برند برتر جهان در سال ۲۰۲۱ بوده است.

شرکت سامسونگ سال گذشته به جمع پنج برند برتر جهان رسید و اکنون توانسته است جایگاه خود را برای دومین سال متوالی نیز حفظ کند و بیشترین افزایش ارزش در طول یکسال را از سال ۲۰۱۳ تا کنون تجربه کند.

سامسونگ همچنان پنجمین برند برتر جهان

براساس گزارش اینتربرند، اصلی‌ترین عواملی که به رشد ارزش سامسونگ منجر شد، عبارتند از:

  • حرکت به سمت یک سیستم مدیریتی مشتری محور که بصورت خاص در ایجاد تیم جدید CX (تجربه مشتری) در این شرکت با هدف اولویت دادن به تجربه و ارزش‌های مشتریان، مشهود است.
  • تلاش‌های مداوم برای رسیدن به توسعه پایدار از جمله کمپین‌های متعددی که بر اساس چشم‌انداز مسئولیت‌های شهروند شرکتی انجام شد، مانند «با هم برای فردا و توانمندسازی همگان» و همچنین برنامه‌های شرکتی که به حفظ محیط زیست کمک می‌کنند، مانند استفاده از بسته‌بندی‌های سازگار با محیط زیست برای تلویزیون‌ها و همچنین برنامه استفاده مجدد از دستگاه‌های قدیمی گلکسی
  • عرضه محصولاتی مانند گلکسی Z Flip3، Neo QLED و سری Bespoke در لوازم خانگی
  • پیشتازی در فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند هوش مصنوعی (AI)، ۵G، خودروهای خودران و رباتیک از طریق سرمایه‌گذاری مداوم

وای‌اچ لی، مدیر ارشد بازاریابی سامسونگ می‌گوید «برای سامسونگ بسیار دلگرم‌کننده است که سال گذشته به جمع پنج برند برتر جهان رسید و پس از آن هم توانست یک رشد بزرگ دو رقمی را تجربه کند، که بزرگترین رشد ما از سال ۲۰۱۳ بود. ما قول می‌دهیم از مدل مدیریت مشتری محور خود همچنان برای گوش کردن به نظرات مشتریان خودمان، استفاده کنیم. این کار روشی خواهد بود برای جبران حمایت گسترده‌ای که ما از مشتریان خودمان در سراسر جهان دریافت کرده‌ایم».

اینتربرند ارزش برندهای جهان را براساس تحلیل فراگیری از عوامل مختلف از جمله عملکرد مالی، نفوذ آن برند در خرید و رقابت‌پذیری، تعیین می‌کند.

روز ۱۲ اکتبر نشریه معتبر فوربس نیز سامسونگ را به عنوان برترین برند در رده‌بندی «بهترین کارفرمایان جهان در سال ۲۰۲۱» قرار داد. سامسونگ با داشتن کارمندان و تجارت‌های متعدد در سراسر جهان، بار دیگر به عنوان برترین کارفرما انتخاب شد.

فوربس هر ساله از حدود ۱۵۰ هزار کارمند در ۵۸ کشور نظرسنجی می‌کند که در شرکت‌های چندملیتی یا چند منطقه‌ای کار می‌کنند و امسال از پاسخ دهندگان خواست تا میزان رضایت خود را از واکنش کارفرما به بیماری کرونا بیان کرده و بر اساس وجهه، جایگاه اقتصادی، استعدادپروری، برابری جنسیتی، و مسئولیت اجتماعی، به کارفرمای خود امتیاز بدهند.

 

جدول رتبه و ارزش برند سامسونگ از سال ۲۰۱۰ تاکنون :

سال ۲۰۱۰ ۲۰۱۱ ۲۰۱۲ ۲۰۱۳ ۲۰۱۴ ۲۰۱۵ ۲۰۱۶ ۲۰۱۷ ۲۰۱۸ ۲۰۱۹ ۲۰۲۰ ۲۰۲۱
ارزش برند (میلیارد دلار) ۱۹.۵

(۱۱%↑)

۲۳.۴

(۲۰%↑)

۳۲.۹

(۴۰%↑)

۳۹.۶

(۲۰%↑)

۴۵.۵

(۱۵%↑)

۴۵.۳

(-)

۵۱.۸

(۱۴%↑)

۵۶.۲

(۹%↑)

۵۹.۹

(۶.۵%↑)

۶۱.۱

(۲%↑)

۶۲.۳

(۲%↑)

۷۴.۶

(۲۰%↑)

رتبه ۱۹ ۱۷ ۹ ۸ ۷ ۷ ۷ ۶ ۶ ۶ ۵ ۵

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا