کدهای مخفی آیفون چه کاربردی دارد؟

کدهای شماره‌گیر، کدهایی هستند که می‌توانند کارهای مختلفی انجام دهند، از جمله اینکه با شماره‌گیری این کدها در آیفونتان IMEI‌ دستگاهتان را شناسایی کنید و یا ببینید که سیگنال فعلی گوشی‌تان چقدر قوی است.

موبنا – سرگرم‌کننده است که چیز جدیدی در مورد فناوری مورد استفاده روزانه خود بیاموزید و ویژگی‌های کوچکی که تبلیغ نمی‌شوند کشف کنید. اگر زمان زیادی را صرف جست‌وجو و بررسی ویژگی‌های تلفن همراهتان نکرده باشید، احتمالاً کدهای شماره‌گیر نیز از جمله ویژگی‌های پنهان برای شما هستند. کدهای شماره‌گیر، همان‌طور که از نامشان مشخص است، کدهایی هستند که شما در برنامه تلفن آیفون خود شماره‌گیری می‌کنید.

این کدها می‌توانند کارهای مختلفی انجام دهند،  یکی به شما اجازه می‌دهد IMEI‌ دستگاهتان را شناسایی کنید و دیگری می‌تواند به شما نشان دهد که سیگنال فعلی گوشی‌تان واقعا چقدر قوی است. این کدها می‌توانند تنظیمات را تغییر داده یا داده‌هایی را که نمی‌دانستید به شما نشان دهند.

افشای کامل این کدها می‌تواند مشکل‌ساز باشد و بسته به اتصالات اپراتوری تلفن همراه،  ممکن است کار نکند.  با این حال، این کدها آزمایش‌شده و واقعی هستند و با ترکیب مناسبی از دستگاه و اپراتور، کار می‌کنند. وب‌سایت لایف‌هکر به برخی از کدهایی که به نظر مفید می‌رسند، اشاره کرده است.

IMEI آیفون خود را بررسی کنید

IMEI آیفون شما یک شماره منحصربه‌فرد است که می‌تواند برای شناسایی دستگاه شما استفاده شود. به همین دلیل، اغلب برای بررسی اینکه آیا تلفن به سرقت رفته است یا خیر، استفاده می شود. مهم این است که این شماره را به افراد دیگر ندهید. برای به دست آوردن کد IMEI،  یک راه از طریق کد شماره‌گیر است. #۰۶#* را شماره گیری کنید و قبل از اینکه فرصتی برای ضربه زدن به دکمه تماس پیدا کنید، صفحه اطلاعات دستگاه ظاهر می‌شود.

قدرت سیگنال آیفون خود را بررسی کنید

آیا تا به حال اینترنت ضعیفی را تجربه کرده‌اید، در حالی که آیفون شما ادعا ‌می‌کند که سیگنال‌های قوی و کامل دارد؟ اینجاست که آزمون میدانی می‌تواند مفید باشد؛ این منوی پنهان حاوی اطلاعات زیادی در مورد سیستم تلفن همراه است،  البته این ویژگی برای زمانی است که آیفون‌های قدیمی دارای ویژگی‌هایی هستند که آیفون‌های جدید ندارند. اگر آیفون  ۵G دارید (آیفون ۱۲ یا سری آیفون ۱۳)، نمی‌توانید از این کد استفاده کنید. همه آیفون‌ها می‌توانند از منوی تست میدانی استفاده کنند، اما تنها آیفون‌های LTE قادر خواهند بود قدرت سیگنال گوشی خود را مشاهده کنند.

برای این کار می‌توانید از شماره‌گیر کد *#۱۲۳۴۵#۳۰۰۱* برای آوردن منوی تست زمینه استفاده کنید. در این بخش اطلاعات زیادی وجود دارد اما آنها را نادیده بگیرید و روی نماد منوی سمت راست ضربه بزنید. سپس به بخش LTE بروید و Serving Cell Meas را انتخاب کنید. اعداد کنار rsrp۰ و rsrp۱ را که به‌ترتیب نمایانگر برج سلولی فعلی و برج پشتیبان هستند، بررسی کنید. هرچه عدد به صفر نزدیک باشد، ارتباط شما با برج بهتر است و هرچه دورتر باشد، ارتباط بدتر است.

مسدود کردن تماس‌های خروجی

سپردن آیفون به شخصی دیگر برای استفاده، ممکن است یک تمرین طاقت‌فرسا در اعتماد باشد. اگر یکی از نگرانی‌های شما این است که آن شخص با آیفون شما با چه کسی تماس می‌گیرد، بدانید که یک کد شماره‌گیر سریع برای مسدود کردن همه تماس‌های خروجی وجود دارد. *۳۳ *را شماره گیری کنید و سپس یک پین چهار رقمی و # (به عنوان مثال #۱۲۳۴*۳۳*) وارد کنید. این پین اطمینان می‌دهد که کسی نمی‌تواند بلاک را به‌راحتی غیرفعال کند. هنگامی که دکمه تماس را فشار می‌دهید، ویژگی اجرا می‌شود. سپس می‌توانید با تایپ کردن همان کد و ترکیب PIN آن را غیرفعال کنید.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا