انتقال مالکیت گوشی‌های دست‌دوم الزامی است

دارندگان گوشی تلفن همراه برای استفاده از گوشی‌های دست‌دوم که از ابتدا توسط شخص دیگری رجیستر شده، حتما باید فرآیند انتقال مالکیت را انجام دهند تا بتوانند از سیم‌کارت خود روی آن دستگاه استفاده کنند.

موبنا – با اجرای رجیستری یا طرح ثبت شماره گوشی‌های همراه، گوشی‌هایی که از مبادی غیررسمی وارد شوند، در شبکه موبایلی ثبت نخواهد شد و دارندگان آنها نمی‌توانند از سیم‌کارت‌های داخلی روی این دستگاه‌ها استفاده کنند.

با وجود این، کاربران باید به این نکته توجه کنند که پس از فعالسازی، تلفن همراه فقط روی سیم‌کارت فعال‌شده قابلیت استفاده از شبکه را خواهد داشت و در صورتیکه دارنده گوشی یا تجهیز بخواهد از سیم‌کارت دیگری استفاده کند باید از طریق «انتقال مالکیت»، فرآیند انتقال مالکیت را طی کند؛ در غیر اینصورت تلفن همراه روی سیم‌کارت جدید فقط به مدت ۳۰ روز قابل استفاده خواهد بود.

شیوه انتقال مالکیت تلفن همراه

برای انجام فرایند انتقال مالکیت، کاربران می‌توانند کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری کرده و عدد ۳ که گزینه انتقال مالکیت است را شماره‌گیری کنند. پس از آن، باید ارسال رمز همتا (مربوط به سیم‌کارت)، انتخاب شناسه IMEI دستگاه موردنظر و ارسال عدد مربوط به آن و سپس شماره سیم‌کارت فردی که قصد انتقال مالکیت تلفن همراه به وی وجود دارد، وارد شود.

در نهایت باید تأیید اطلاعات واردشده و دریافت پیام و اطمینان از موفقیت‌آمیز بودن فرآیند طی شود. بنابراین فرآیند انتقال مالکیت باید در زمان تغییر شماره سیم‌کارتی که قصد استفاده از آن در دستگاه وجود دارد، حتما صورت بگیرد؛ در غیر اینصورت دستگاه رجیسترشده روی سیم‌کارت جدید فقط به مدت ۳۰ روز قابل استفاده خواهد بود.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا