نسل جدید شاسی بلند «ب ام و» چه ویژگی هایی دارد؟ (+عکس)

چراغ های اصلی عقب روی این محصول در واقع نازک ترین الگوی به کار رفته در تمامی محصولات ب ام و محسوب می شود.

موبنا؛ مازیار دانیالی  آی اکس را باید نماینده نسل جدید کلاس شاسی بلند در مجموعه ب ام و دانست. اینجا تقریبا همه چیز با استانداردهای قبلی که از خودروساز آلمانی سراغ داریم، تفاوت دارد و البته ناگفته نماند که این تغییرات مورد علاقه درصد قابل توجهی از طرفداران برند مذکور هم قرار نگرفته است.

در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به آی اکس اکس درایو۵۰ مدل ۲۰۲۲(BMW iX xDrive50) که با قیمت پایه ۸۳ هزار دلار در بازار آمریکا عرضه می شود.

رینگ های ۲۲ اینچی به عنوان آپشن برای تریم M اسپرت ارائه می شوند که ظاهر اسپرت خودرو را به میزان چشمگیری در نمای جانبی بهبود خواهند داد.

چراغ های اصلی عقب روی این محصول در واقع نازک ترین الگوی به کار رفته در تمامی محصولات ب ام و محسوب می شود.

اما ب ام و برای فضای داخل کابین آی اکس نیز برنامه مفصلی را تدارک دیده و نسل جدید کابین خود را با آن به خوبی معرفی می کند. دو نمایشگر خمیده که در قابی یکپارچه قرار دارند از جمله مهمترین رویدادهای مذکور است. یکی از نمایشگرها در اندازه ۱۲.۳ اینچی پیش روی راننده و به منظور نمایش اطلاعات کیلومتر قرار دارد و نمایشگر دیگر در اندازه ۱۴.۹ اینچی لمسی کنار آن قرار گرفته و ویژه تنظیمات سیستم سرگرمی است.

در کنسول میانی نیز تعویض کننده وضعیت دنده و دکمه های تنظیمی دیگر نیز طراحی لوکس و چشمگیری را همراه خود دارند. عناصر کرومی در سراسر کابین مشاهده می شوند تا ماموریت خود در انتقال حس یک محیط لوکس و باکیفیت را انجام دهند.

برای پوشش صندلی های جدید نیز از ترکیب مایکروفایبر، پارچه، چرم و چرم مصنوعی استفاده شده است که با توجه به تریم خودرو متفاوت خواهد بود.

سیستم صوتی حرفه ای از برند باورز اند ویلکینز، پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو، سیستم ناوبری منطبق بر واقعیت مجازی، فناوری ۵جی و … بخش دیگری فناورانه های کابین هستند.

آی اکس اکس درایو۵۰ به عنوان یک خودروی الکتریکی از دو موتور این کلاس با ۵۱۶ اسب بخار خروجی و گشتاور ۵۶۴ پوندفوت استفاده می کند. این مجموعه با جعبه دنده تک سرعته اتوماتیک هماهنگ می شود. سامانه تمام چرخ محرک در وضعیت فعال قرار دارد.

خودروی طی ۴.۶ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت می رسد.

وظیفه تامین انرژی مورد نیاز موتورهای الکتریکی برعهده باتری ۱۱۱.۵ کیلووات ساعت قرار دارد که از فناوری شارژ سریع نیز پشتیبانی می کند. شارژ کامل این باتری با شارژر ۳۸۰ ولت به ۱۱ ساعت زمان نیاز دارد.

برد حرکتی خودرو حدود ۴۸۲ کیلومتر محاسبه شده است.

وزن خالص برابر با ۲۵۸۵ کیلوگرم است. شاخص یدک کشی نیز برابر با ۲۵۱۷ کیلوگرم محاسبه شده است.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا