نسل چهارم ساعت‌های هوشمند سامسونگ چگونه ساخته شد؟

امروزه افراد با هدف ابراز شخصیت و پرستیژ خود سبک زندگی خاصی را انتخاب می‌کنند. در واقع همه ما با کارهایی که انجام می‌دهیم یا وسایلی که انتخاب می‌‌کنیم سعی در بیان سبک زندگی خود داریم. از لباسی که می‌پوشیم تا ابزارهای دیجیتالی که به دست می‌گیریم همگی با هدف بیان شخصیت ما انتخاب می‌شوند.

موبنا – یکی از وسایلی که در این ابراز شخصیت نقش زیادی را ایفا می‌کند ساعت‌ مچی است که امروزه در قالب‌های ساعت‌های هوشمند ماهیت جدیدی پیدا کرده‌اند و به بخش مهمی از بیان پرستیژ افراد تبدیل شده است.

سری جدید ساعت‌های هوشمند سامسونگ که با نام گلکسی Watch 4 عرضه شده هم در این دسته قرار می‌گیرد. این ساعت‌های هوشمند شکل دایره‌ای خاص سری گلکسی واچ را حفظ کرده و طیف گسترده‌ای از بندها و طرح‌های قابل تنظیم را ارائه می‌کند که هر کدام بیانگر سبک زندگی مدرن و منحصربه‌فرد افراد است.

اینسیک چانگ، از اعضای تیم طراحی گلکسی Watch 4 سامسونگ در این مورد می‌گوید : «ما از شکل دایره‌ای به عنوان هسته اصلی طراحی خود استفاده کردیم تا هویت گلکسی Watch 4 را به عنوان یک ساعت حفظ کنیم و اصالت آن را نشان دهیم».

نسل چهارم ساعت‌های هوشمند سامسونگ چگونه ساخته شد؟

عنصر اصلی

شکل دایره‌ای گلکسی Watch 4 هویت بنیادین این ساعت هوشمند را تشکیل می‌دهد. شکل ساده و در عین حال صیقل خورده این دایره، باعث شده تا ساعت‌‌های هوشمند سری گلکسی واچ شبیه ساعت‌های سنتی و کلاسیک شوند. تیم طراحی سامسونگ تمام سعی و تلاش خود را برای ایجاد ساختاری کاربر پسند و جذاب به کار گرفتند تا به دور از پیچیدگی‌های معمول، محصولی متمایز را خلق کنند.

برای رسیدن به این هدف طراحان گلکسی واچ هر گونه عنصر غیرضروری و تزئینی را حذف کردند تا توجهات تنها بر روی اصل دستگاه متمرکز شود و ساعت مچی شبیه به ساعت‌های سنتی اما با قابلیت‌های هوشمند و مدرن طراحی شود. این راهبرد باعث طراحی ساعتی با ویژگی‌های فرازمانی و ماندگار شده که ابزاری عالی و کاربردی را به مچ دست کاربران اضافه می‌کند.

نسل چهارم ساعت‌های هوشمند سامسونگ چگونه ساخته شد؟

هویت یکتا

سری جدید ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ در دو مدل Watch 4 و Watch 4 Classic طراحی و عرضه شده‌اند. این دو مدل اما هر دو از یک زبان طراحی خاص و منحصربه‌فرد پیروی می‌کنند و هویت منسجم و یکپارچه‌ای دارند.

با استفاده از ماهیت دایره‌ای شکل ساعت، طرحی بدون حاشیه از صفحه نمایش تا قاب و بند هر دو مدل اعمال شده که بیانگر ایده جسورانه طراحان سامسونگ برای خلق مفهومی جدید در طراحی ساعت است. این مفهوم جدید با ایده‌های قبلی مانند «طراحی مینیمال» و «کلاسیک» متفاوت است و طرحی متمایز را رقم زده است.

به لطف این طراحی متمایز هر دو مدل گلکسی Watch 4 و Watch 4 Classic از هویتی منحصربه‌فرد و یکپارچه برخوردار شده‌اند.

نسل چهارم ساعت‌های هوشمند سامسونگ چگونه ساخته شد؟

طراحی متناسب و منسجم

بند گلکسی Watch 4 به شکل یکپارچه و سرتاسری به بدنه و قاب ساعت متصل شده است. طراحان سامسونگ برای برجسته‌سازی صفحه نمایش ساعت، یک طرح بدون حاشیه و منسجم برای قاب تدارک دیده‌اند.

این طراحی یکپارچه علاوه بر اینکه باعث زیبایی بیشتر ساعت شده، تناسب مطلوب و بهینه‌ای را برای استفاده راحت‌تر کاربران ایجاد کرده است. طراحان گلکسی Watch 4 برای رسیدن به این هدف آزمایش‌های زیادی را بر روی مدل‌ها و ماکت‌ها انجام داده‌اند تا به باریک‌ترین و انعطاف‌پذیرترین ساختار ممکن دست پیدا کنند.

نسل چهارم ساعت‌های هوشمند سامسونگ چگونه ساخته شد؟

طراحی دقیق

ساعت‌های هوشمند تماس بسیار نزدیکی با بدن کاربران دارند و به همین دلیل می‌توانند نوع حرکات و داده‌های مربوط به سلامتی آنها را ردیابی و نظارت کنند. طراحان سامسونگ به این جنبه نظارتی ساعت‌های گلکسی Watch 4 توجه زیادی داشته‌اند و برای آن راهکارهای متناسب و بهینه‌ای خلق کرده‌اند.

از جمله این راهکارها بند H-Wing است که به صفحه نمایش متصل می‌شود. این بند برای اطمینان از اتصال محکم سنسورهای زیر ساعت به مچ دست افراد کاربرد دارد. محکم بودن این اتصال برای زمان‌هایی مثل اندازه‌گیری دقیق ضربان قلب اهمیت دارد.

نسل چهارم ساعت‌های هوشمند سامسونگ چگونه ساخته شد؟

تنوع انتخاب

رنگ یکی از عناصر طراحی است که در نوع بیان شخصیت و استایل افراد نقش زیادی دارد. طراحان سامسونگ برای اینکه همه کاربران بتوانند ساعت هوشمند خود را با استایل خود متناسب و سازگار کنند، بندهای متنوعی را طراحی و عرضه کرده‌اند.

علاوه بر بند، قاب‌های بدنه هم با تنوع در رنگ‌ طراحی شده. براین اساس گلکسی Watch 4 در رنگ‌های مشکی، سبز، نقره‌ای و صورتی عرضه شده و گلکسی Watch 4 Classic با رنگ‌های مشکی و نقره‌ای در دسترس کاربران قرار گرفته‌اند.

نسل چهارم ساعت‌های هوشمند سامسونگ چگونه ساخته شد؟

بندها‌ی این سری از ساعت‌های هوشمند سامسونگ در طیف گسترد‌ه‌ای طراحی شده تا کاربران با هر سلیقه‌ای بتوانند بند مورد علاقه‌ خود را داشته باشند. از بندهای ورزشی تا چرمی و… هر فردی می‌تواند بند ساعت خود را براساس نوع و رنگ مورد علاقه‌اش انتخاب کند.

این تنوع در رنگ‌ها و مدل‌ها به گونه‌ایست که کاربران می‌توانند ساعت و بند مورد نظر خود را از میان ۱۰۰۰ ترکیب متنوع گزینش کنند.

نسل چهارم ساعت‌های هوشمند سامسونگ چگونه ساخته شد؟

هدیه‌ای به خود

ساعت‌ هوشمند وسیله‌ای است که کاربران در هر جایی آن را همراه خود دارند و در بیان شخصیت و پرستیژ اشخاص تاثیر خیلی زیادی دارد. به همین دلیل ارائه قابلیت‌های شخصی‌سازی متنوع کمک می‌کند تا افراد بتوانند ضمن حفظ فردیت خود، تجربه‌ای رضایت‌بخش و خوشایند از دستگاه‌های همراه در زندگی روزمره‌شان داشته باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا