خودروی مرموز آئودی در پروژه رزمیر سال ۲۰۰۰ چه بود؟ (+عکس)

کارشناسان طراحی سقف و بخش انتهای این خودرو را به الگوی طراحی نازی ها در جنگنده های پیشرفته نیز ارتباط می دهند.

موبنا؛ مازیار دانیالی –  آئودی سال ۲۰۰۰ از یک پروژه مرموز و متفاوت با نام رُزمِیِر رونمایی کرد که نامگذاری آن نیز به احترام برند رزمیر راننده آلمانی قهرمان گرند پریکس اروپا در سال ۱۹۳۶ و یکی از موفق ترین رانندگان مسابقات اتومبیلرانی دوران نازی ها انجام شد.

رزمیر در واقع یک خودرو در کلاس کوپه بود که از منظر ابعاد برابر با ۴۵۳۹ میلیمتر در طول، ۱۹۲۰ میلیمتر در عرض و ۲۹۱۱ میلیمتر در فاصله بین محورها توسعه یافت.

نمونه اولیه این خودرو در اول ژوئن سال ۲۰۰۰ به نمایش گذاشته شد و البته هیچ وقت به خط تولید نزدیک نشد. اما همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید، شباهت بسیار زیادی بین پروژه رزمیر و ابرخودروی مطرح جهان که سال ۲۰۰۵ روی خط تولید قرار گرفت، وجود دارد.

بله؛ از بوگاتی ویرون صحبت می کنیم که نیازی به معرفی ندارد. جالب آنکه ویرون از منظر ابعاد نیز نزدیکی زیادی به پروژه رزمیر دارد زیرا برابر با ۴۴۶۲ میلیمتر در طول، ۱۹۹۸ میلیمتر در عرض و ۲۷۱۰ میلیمتر در فاصله بین محورها توسعه یافته است.

رزمیر پیش از آنکه ایده ای برای طراحی ویرون باشد، بویژه در قسمت دماغه براساس الگوی آئودی تی تی (تولید شده در سال ۱۹۹۸)توسعه یافته که یکی از مطرح ترین تولیدات کمپانی آئودی محسوب می شود.

در نهایت ترکیب طراحی موفق گذشته(آئودی تی تی) و نگاهی به آینده به نتایجی رسید که یکی از هیجان انگیزترین محصولات تاریخ صنعت خودرو یعنی بوگاتی ویرون را می توانیم بدان ربط دهیم.

برای پیشرانه این نمونه اولیه از نمونه ۱۶ سیلندر ۸ لیتری با ۷۰۰ اسب بخار خروجی در ارتباط با جعبه دنده ۶ سرعته دستی استفاده شد. سامانه کواترو تمام چرخ محرک نیز در وضعیت فعال قرار داشت.

شکل گریل(جلوپنجره) و شیب بدنه در قسمت سقف نیز کاملا به زبانه طراحی خودروهای اسپرت دهه ۳۰ میلادی اوتو یونیون اشاره دارد. برخی از کارشناسان طراحی سقف و بخش انتهای این خودرو را به الگوی طراحی نازی ها در جنگنده های پیشرفته نیز ارتباط می دهند. جنگنده هایی مانند هورتن که می توانید اینجا طراحی آنرا مشاهده کنید.

 

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا