لیست انتصابات در دولت رئیسی

با مشغول شدن وزیران مد نظر رئیس جمهور در وزارتخانه ها، انجام تغییرات در وزارتخانه ها هم آنطور که باید و شاید با سرعت صورت نگرفته است. گفته می شود یکی از دلایل ریتم آهسته تغییرات در بدنه دولت، تاکید رئیس جمهور بر انجام تمامی بررسی های لازم و اخذ تائیدیه های مورد نیاز برای افرادی است که بکار گرفته می شوند، اما بهرحال انتظارات مردم از دولت بالاست…

موبنا – ۲۸ مرداد ماه سال ۱۴۰۰ دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران با مشارکت نزدیک به ۵۰ درصد مردم در انتخابات برگزیده شد. سید «ابراهیم رئیسی» در رقابت با سایر کاندیدها توانست اکثریت آرا (بیش از ۶۰ درصد) را کسب کرده و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران لقب بگیرد. او در حالی دولت را به دست گرفت که مشکلات اقتصادی زیادی گریبانگیر مردم است و در حوزه بین الملل هم مسائل و موضوعات ناشی از توافق هسته ای (برجام) همچنان لاینحل مانده است.

رئیسی چه در جریان مبارزات انتخاباتی و چه پس از پیروزی همواره با امیدواری از حل مشکلات سخن گفته است و برای آشنایی بیشتر با آنچه گریبانگیر مردم است، خیلی زود سفرهای استانی خود را در روزهای تعطیل (پنج شنبه و جمعه) آغاز کرده است، اما نکته ای که باعث بروز برخی انتقادات به او و دولتش شده، عدم انجام تغییرات سریع برای ایجاد هماهنگی در بخش های مختلف دولت است.

دولت سیزدهم در روز سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ به صورت رسمی تشکیل شد. تشکیل شد. مراسم تحلیف سید ابراهیم رئیسی نیز در ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ برگزار شد. مهمانانی از ۷۲ کشور و چندین نهاد بین‌المللی و منطقه‌ای و از رهبران دینی و رؤسای جمهور کشورهای مختلف از جمله رؤسای جمهور عراق و افغانستان، نخست‌وزیران ارمنستان و الجزایر، محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک، بدر البوسعیدی، وزیر خارجه عمان و شیخ نعیم قاسم، قائم مقام دبیرکل حزب‌الله لبنان و انریکه مورا، قائم مقام مسئول روابط خارجی اتحادیه اروپا در این مراسم حضور یافتند.

پس از آن و با توجه به تاکید رهبر انقلاب مبنی بر معرفی سریع تر کابینه به مجلس آنطور که انتظار می رفت رئیس جمهور در مراسم تحلیف کابینه را معرفی نکرد و پس از آن هم چندین بار موضوع معرفی وزیران پیشنهادی به مجلس به تاخیر افتاد تا اینکه در نهایت وزیران پیشنهادی بعد از چند رفت و برگشت به پارلمان معرفی شدند و مجلس هم با همراهی تام تنها به یک وزیر پیشنهادی (باغگلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش) رأی نداد.

با مشغول شدن وزیران مد نظر رئیس جمهور در وزارتخانه ها، انجام تغییرات در وزارتخانه ها هم آنطور که باید و شاید با سرعت صورت نگرفته است. گفته می شود یکی از دلایل ریتم آهسته تغییرات در بدنه دولت، تاکید رئیس جمهور بر انجام تمامی بررسی های لازم و اخذ تائیدیه های مورد نیاز برای افرادی است که بکار گرفته می شوند، اما بهرحال انتظارات مردم از دولت بالاست و سید ابراهیم رئیسی باید به این نکته نیز توجه داشته باشد.

لیست انتصابات صورت گرفته در دولت سیزدهم را اینجا می توانید مشاهده کنید.

 منبع: تابناک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا