ادعای افزایش ۳۰ درصدی هزینه تماس در صورت ذخیره شماره با کد ۹۸+ کذب است

اهل فن و افراد مطلع از سیستم مخابراتی کشور می‌دانند که +۹۸ در سیستم نامبرینگ کشور تعریف شده است و همان کارکرد صفر را انجام ‌می‌دهد.

موبنا – به تازگی متنی با مضمون زیر در شبکه‌های اجتماعی در حال انتشار و بازپخش است:

«کسی که شماره‌اش در موبایل شما دخیره نیست وقتی با شما تماس بگیرد شماره‌اش با پیش شماره +۹۸ نمایش داده می‌شود. دقت کنید که قبل از ذخیره شماره، کد +۹۸ را حذف و به جای آن ۰۹ را ذخیره کنید. چون در صورت دخیره شماره با پیش شماره +۹۸ هر زمان که این شماره را بگیرید، تماس شما از طریق ماهواره به دکل‌های زمینی منتقل و منجر به افزایش ۳۰ درصدی هزینه تماس می‌شود. امان از دست این مخابرات!»

در خصوص ادعای فوق هر فردی که اندک اطلاعاتی از سیستم مخابراتی کشور داشته باشد، کذب بودن این ادعا برای او کاملا آشکار است. به نظر می‌رسد طرح این قبیل ادعاهای کذب و نادرست، جز نگران کردن ذهن جامعه و کاربران سیستم مخابراتی کشور، نتیجه دیگری ندارد.

اهل فن و افراد مطلع از سیستم مخابراتی کشور می‌دانند که +۹۸ در سیستم نامبرینگ کشور تعریف شده است و همان کارکرد صفر را انجام ‌می‌دهد. از شهروندانی که در شبکه اجتماعی با این پیام مواجه و احیانا نگران شده‌اند باید بدانند که این ادعا به هیچ وجه صحت ندارد و جای هیچ گونه نگرانی بابت هزینه‌های تماس به دلیل ادعای فوق الذکر وجود ندارد.

 منبع: ایلنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا