سرعت اینترنت موبایل در ایران چقدر است؟

در حال حاضر متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۳۲.۳۰ مگابیت‌برثانیه و رتبه‌اش ۸۰ جهانی است، متوسط سرعت دانلود اینترنت ثابت نیز ۲۱.۳۵ مگابیت‌برثانیه است و در جایگاه ۱۳۴ اینترنت ثابت در جهان قرار دارد.

موبنا – سرعت اینترنت از مواردی است که همواره برای کاربران دغدغه بوده و یکی از فاکتورهای کیفی خدمات اینترنتی محسوب می‌شود و وب‌سایت Speedtest شاخص‌های جهانی اینترنت را در کشورها بررسی می‌کند.

بر این اساس تا ماه ژانویه ۲۰۲۱، متوسط جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل، ۴۶.۷۴ مگابیت‌برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۱۲.۴۹ مگابیت‌برثانیه و تاخیر، ۳۷ میلی‌ثانیه بود. در حوزه اینترنت ثابت نیز متوسط جهانی سرعت دانلود، ۹۶.۹۸ مگابیت‌برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود ۵۱.۲۸ مگابیت‌برثانیه و تاخیر، ۲۰ میلی‌ثانیه بود.

طبق آخرین آمار منتشر شده در اسپیدتست، تا ماه آگوست سال ۲۰۲۱، متوسط جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل، ۵۶.۷۴ مگابیت‌برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۱۲.۶۱ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۳۷ میلی‌ثانیه است. در حوزه اینترنت ثابت نیز متوسط جهانی سرعت دانلود، ۱۱۰.۲۴ مگابیت‌برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود۶۰.۱۳ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۱۹ میلی‌ثانیه است.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا