ضریب نفوذ اینترنت پهن‌باند از ۱۱۰ درصد عبور کرد

بنابر آخرین آمار منتشر شده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور، ضریب نفوذ اینترنت پهن‌باند در کشور از ۱۱۰ درصد عبور کرد.

موبنا –سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور مدتی است با طراحی سامانه‌ای، گزارش‌های آماری در حوزه فناوری اطلاعات را منتشر می‌کند، اطلاعاتی که به شکل برخط در اختیار عموم قرار می‌گیرد. یکی از آمارهای مهم در این سامانه، میزان دسترسی مشترکان و ضریب نفوذ اینترنت در کشور است.

بر اساس آخرین آمار مربوط به خرداد ۱۴۰۰، اکنون تعداد مشترکان اینترنت پهن‌باند در کشور ۹۲ میلیون و ۷۳۷ هزار و ۵۷۲ مشترک است که ضریب نفوذ اینترنت پهن‌باند در کشور را از مرز ۱۱۰ درصد گذرانده است.

این آمار البته در تعداد مشترکان پهن‌باند ثابت آن‌قدر چشمگیر نیست اما با توجه به بسته ۱۰۰ گیگ اینترنت رایگانی که از سوی وزارت ارتباطات در روزهای ابتدایی شیوع کرونا برای مردم ایران در نظر گرفته شد و دسترسی به آن صرفا بر روی اینترنت ثابت میسر بود، تعداد مشترکان پهن‌باند ثابت نیز با افزایش اندکی نسبت به گذشته از عدد ۱۰ میلیون و ۳۹۷ مشترک عبور کرد. دورکاری، آموزش مجازی، خرید و فروش، حمل و نقل و اطلاع‌رسانی همگی به مدد زیرساخت فناوری اطلاعات در زمان شیوع کرونا در اختیار مردم قرار گرفت.

با تلاش‌های انجام شده برای تحقق اهداف تعیین ‌شده، هم‌اکنون ضریب نفوذ اینترنت پهن باند ثابت در سراسر کشور از ۱۲ درصد گذشته و ضریب نفوذ اینترنت پهن باند سیار نیز به بیش از ۹۸ درصد رسیده است.

تعداد مشترکین اینترنت پهن‌باند سیار اکنون ۸۲ میلیون و ۳۳۹ هزار و ۶۳۵ مشترک است که ضریب نفوذ بیش از ۹۸ درصد را در این حوزه رقم زده است.

بر اساس قانون برنامه ششم توسعه، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است «در توسعه زیرساخت‌های خدمات الکترونیکی در مناطق محروم و روستایی سرمایه‌گذاری کند به‌گونه‌ای که امکان ارائه دست‌کم چهار خدمت الکترونیکی اصلی دولت (سلامت، آموزش، کشاورزی و بانکی) در ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور امکان‌پذیر شود.»

در حوزه توسعه ارتباطات روستایی نیز اکنون حدود ۹۸ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار که تعداد آن‌ها ۳۹ هزار و ۴۶۵ روستا است به شبکه ارتباطی متصل هستند.

ضریب نفوذ اینترنت پهن‌باند از ۱۱۰ درصد عبور کرد

 

 منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا