شاسی بلند قدرتمند «ب ام و» با قطعات ویژه و پوشش کربنی اختصاصی(+عکس)

طبق نامگذاری های متداول در منهارت، این پروژه با کد MHX6 700 WB شناسایی می شود که عدد ۷۰۰ به کانال توان پیشرانه و دو حرف آخر به واید بادی یا همان کیت بدنه حجیم برای این خودرو اشاره دارند.

موبنا؛ مازیار دانیالی منهارت پرفورمنس به عنوان یکی از برترین تیونرهای بین المللی یکبار دیگر سراغ هموطن خود رفته تا طی یک پروژه جذاب، ب ام واکس۶ ام کامپتیشن” را تبدیل به جواهری از کربن کند!

طبق نامگذاری های متداول در منهارت، این پروژه با کد MHX6 700 WB شناسایی می شود که عدد ۷۰۰ به کانال توان پیشرانه و دو حرف آخر به واید بادی یا همان کیت بدنه حجیم برای این خودرو اشاره دارند.

در قسمت پیشرانه، نمونه ۴.۴ لیتری ۸ سیلندر توربو دوقلو با بروزرسانی هایی که پشت سر گذاشته برابر با ۷۳۰ اسب بخار خروجی را در اختیار کاربر خود قرار می دهد. همچنین مشتریان می توانند به عنوان آپشن، درخواست حذف کاتالیزورها و فیلترها در سیستم اگزوز را نیز بدهند که اثر چشمگیری در بهبود صدای خروجی پیشرانه و تنفس دارد.

سیستم تعلیق نیز کاملا بروزرسانی شده و ارتفاع این کراس اوور ۳۰ میلیمتر در مقایسه با نسخه استاندارد کاهش یافته است.

منهارت در کیت بدنه ای که برای  MHX6 700 WB استفاده کرده از ۲۴ پنل فیبرکربنی بهره می برد که اثر مهمی در بهبود نمای ظاهری پروژه داشته اند. از جمله این قطعات کربنی می توان به گریل(جلوپنجره)، اسپویلر عقب، دیفیوزر عقب، قاب آینه های کناری، رکاب های جانبی و… اشاره کرد.

در فضای داخل کابین نیز ۸ پنل فیبرکربن شاخص مورد استفاده قرار گرفته که از جمله باید به فرمان کاملا کربنی و قاب صندلی ها اشاره کرد.

گفتی است؛  منهارت پرفورمنس مجموعه ای است با ۳۰ سال سابقه که بطور تخصصی به تیونینگ خودروهای آلمانی بویژه ب ام و مشغول است. یکی از روش های جالب گروه منهارت علاوه بر تغییرات ظاهری، جایگزینی موتور محصولای مانند ایی۳۰، ایی۴۶ یا ایی۹۰ ام۳ با موتور محصولات بسیار بزرگ تر مانند پیشرانه ۵ لیتری ۱۰ سیلندر ایی۶۰ ام۵ است. خوب طبیعتا چنین تغییری در بخش موتور نیازمند بروزرسانی شاسی، تغییرات در سیستم ترمز، تعلیق و اگزوز خواهد بود و این جادوی مهندسان گروه تخصصی منهارت در ووپرتال آلمان است. رنگ طلایی به عنوان المان ثابت منهارت در بخش های مختلف پروژه های این کمپانی مشاهده می شود.

 

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا