ساعت ناسا آپولو ۱۵؛ طراحی خاص با صفحه ای از جنس آسمان (+فیلم و عکس)

عقربه ثانیه شمار ساعت آپولو ۱۵ از طراحی خاصی برخوردار است و شبیه مجموعه ای از ستارگان که در آسمان شب گردش می کنند به نظر می رسد.

موبنا؛ محمدمهدی حیدرپور – ساعت آپولو ۱۵ محصول شرکت زریک (Xeric) برای بزرگداشت پنجاهمین سالگرد نخستین سفر جاده ای ناسا روی ماه معرفی شده و به معنای واقعی کلمه مانند این است که بخشی از کیهان را روی مچ دست خود حمل می کنید. این ساعت از طراحی ستاره ای همراه با عقربه ها و جزئیات جالب توجه روی صفحه ساعت که در تاریکی همانند صورت های فلکی در آسمان شب می درخشند، برخوردار است. این مجموعه زیر یک شیشه کریستال کبود خمیده قرار گرفته که با الهام از ویزور خمیده کلاه فضانوردان طراحی شده است. نسخه ای از ساعت آپولو ۱۵ حتی دارای صفحه ساعت از جنس شهاب سنگ واقعی است.

 

 

طراح ساعت آپولو ۱۵ میچ گرینبلات از شرکت زریک است.

تک تک جزئیات ساعت ناسا آپولو ۱۵ فضا و علاقه انسان برای کاوش آن را گرامی می دارد. صفحه ساعت مملو از عناصر سیاره ای است که حول محور ساعت می چرخند. عقربه ثانیه شمار ساعت آپولو ۱۵ از طراحی خاصی برخوردار است و شبیه مجموعه ای از ستارگان که در آسمان شب گردش می کنند به نظر می رسد. عقربه های نشان دهنده ساعت و دقیقه نیز شبیه به دو ماه در مدار هستند. تاج ساعت با الگویی شبیه به لاستیک خودرو ماه‌نورد طراحی شده و نشان ماموریت در بالای آن نقش بسته است. پشت ساعت تصویری از خودرو ماه‌نورد که پنجاهمین سالگرد ماموریت آپولو ۱۵ را گرامی می دارد، نقش بسته است.

ساعت آپولو ۱۵ با دو مدل اتوماتیک (Automatic) و مون‌فیز (Moonphase) عرضه می شود که هر دو دارای موتورهایی هستند که در آمریکا مونتاژ می شوند. هر دو مدل ساعت از نظر طراحی الهام گرفته از کیهان تقریبا یکسان هستند اما در مدل مون‌فیز از یک عنصر دایره ای مرکزی برای نمایش مراحل گردش ماه در ۳۰ روز استفاده شده است.

ساعت ناسا آپولو 15؛ طراحی خاص با صفحه ای از جنس شهاب سنگ

مدل مون‌فیز به موتور ساعت FTS AmeriQuartz Caliber 7129  مجهز است، در شرایطی که مدل اتوماتیک از موتور ساعت Xeric AmeriChron Caliber X3.1 Automatic نیرو می گیرد که انرژی مورد نیاز خود را به طور کامل از حرکت مچ دست دریافت می کند. بندهای چرمی ساخت آمریکا با بدنه فولاد ضد زنگ ۳۱۶ال ساعت به خوبی جفت می شوند و این بندها با الهام از دستکش های مورد استفاده توسط فضانوردان آپولو ۱۵ شکل گرفته و یکی دیگر از ویژگی های جالب توجه این ساعت هستند.

هنگام انتخاب ساعت افزون بر انتخاب بین مدل های اتوماتیک و مون‌فیز، امکان انتخاب تم رنگی کلی ساعت نیز وجود دارد. ساعت های آپولو ۱۵ از ترکیب های رنگی مختلف که با الهام از کیهان شکل گرفته اند و با نام های جالب توجه بین ستاره ای (نقره ای)، سحابی کیهانی (سبز)، ابرنواختر آبی (آبی) خاک ماه (خاکستری)، و سیاه چاله کلاسیک (سیاه) شناخته می شوند، به فروش خواهند رسید.

ساعت ناسا آپولو 15؛ طراحی خاص با صفحه ای از جنس شهاب سنگ

برای دوستداران فضا یک نسخه کاملا سفید از ساعت آپولو ۱۵ که از سراکوت (پوششی سرامیکی) ساخته شده است و البته مدلی خاص که صفحه آن از یک شهاب سنگ واقعی ساخته شده نیز در دسترس خواهند بود. مدلی که از شهاب سنگ ساخته می شود از الگویی منحصر به فرد به واسطه کریستال های آهن-نیکل سود می برد.

برای بزرگداشت ماموریت آپولو ۱۵ که در سال ۱۹۷۱ انجام شد، شرکت زریک تعداد تولید ساعت های آپولو ۱۵ در هر نوع را به ۱۹۷۱ واحد محدود کرده و از مدل دارای صفحه ساعت شهاب سنگی نیز ۹۹۹ واحد تولید خواهد شد.

ساعت آپولو ۱۵ پیرو موفقیت چشمگیر ساعت آپولو ۱۱ که موفق به جذب سرمایه پنج میلیون دلاری در وب سایت کیک استارتر شد، معرفی شده است. تامین مالی ساعت های آپولو ۱۵ نیز جریان دارد و برچسب قیمت ۲۶۹ دلاری برای مدل های عادی و ۵۹۹ دلاری برای مدل دارای صفحه ساعت شهاب سنگی تعیین شده است. عرضه این ساعت ها از مارس ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا