نماینده شایسته رنو در نمایشگاه خودروی مونیخ (+عکس)

با حفظ کدهایی از زبان طراحی قبلی، بدنه جدید برابر با ۴۲۱۰ میلیمتر در طول، ۱۵۰۰ میلیمتر در ارتفاع و ۲۷۰۰ میلیمتر در فاصله بین محورها توسعه یافته است.

موبنا؛ مازیار دانیالی – یکی از محبوب ترین خودروهای کلاس کامپکت در بازار اروپا اکنون لباس جدیدی بر تن کرده و بهترین مکان برای رونمایی از این تغییرات را نمایشگاه خودروی مونیخ، دیده است.

مگان در مدل های هاچ بک، سدان و واگن جز موفق ترین محصولات در کارنامه رنو محسوب می شود و اکنون با مگان ایی- تک و کراس اووری الکتریکی وارد آلمان شده است. این محصول ۱۶۲۴ کیلوگرم وزن دارد و براساس پلتفرم ماژولار الکتریکی CMF-EV توسعه یافته است.

با حفظ کدهایی از زبان طراحی قبلی، بدنه جدید برابر با ۴۲۱۰ میلیمتر در طول، ۱۵۰۰ میلیمتر در ارتفاع و ۲۷۰۰ میلیمتر در فاصله بین محورها توسعه یافته است.

در طراحی نمای جانبی نیز با حذف دستیگره درب سنتی برای درب جلو و استفاده از دستگیره درب مخفی برای درب های عقب تلاش شده ضمن ارائه سطحی یکپارچه، آئروداینامیک خودرو نیز بهبود یابد. نور خوش آمد با طرح لوگوی رنو نیز بخشی از جذابیت های کار را شکل داده است.

برخلاف نمای ظاهری، در کابین با فضایی روبرو می شویم که هرچه بیشتر از مدل های فعلی مگان فاصله گرفته تا اینجا ویژگی های متفاوتی برای یک مدل تمام الکتریکی فراهم باشد.

نمایشگر ۱۲.۳ اینچی ویژه اطلاعات کیلومتر و نمایشگر ۱۲ اینچی لمسی برای تنظیمات سیستم سرگرمی فناورانه های کابین را هر چه جذاب تر پیش روی مخاطب قرار می دهد. البته این نمایشگر برای تریم پرچمدار مگان جدید در نظر گرفته شده و در تریم های ارزانتر از مدل ۹ اینچی با بزرگنمایی و تراکم پیکسلی ضعیف تر استفاده خواهد شد.

نکته جالب آنکه تمامی بخش هایی که با پارچه پوشش داده شده، از نوع بازیافتی آن استفاده شده است. حتی بخش های پایینی کنسول اصلی جلو نیز از پلاستیک بازیافتی توسعه یافته است. رنو ادعا می کند ۹۵ درصد مگان ایی-تک از مواد بازیافت پذیر شکل گرفته است.

اما در رابطه با پیشرانه باید به یک موتور الکتریکی که ۱۳۰ اسب بخار خروجی و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد، اشاره کنیم که این اعداد مربوط به تریم پایه می شوند.

در نمونه قویتر، کاربر ۲۱۸ اسب بخار خروجی و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور را در اختیار خواهد داشت.

با موتور قویتر، خودرو طی ۷.۴ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت می رسد و بیشینه سرعت نیز برابر با ۱۶۰ کیلومتر برساعت محاسبه شده است.

انرژی مورد نیاز موتور الکتریکی باتوجه به تریم از باتری ۴۰ یا ۶۰ کیلووات ساعت تامین می شود. برد حرکتی نیز به ترتیب ۳۰۰ و ۴۷۰ کیلومتر اعلام شده است.

باتری شامل گارانتی ۸ ساله رنو می شود و چنانچه درصد سلامت آن به زیر ۷۰ درصد برسد، رنو آنرا مجانی برای مشتریان خود تعویض می کند.

باتری با شارژر ۲۲ کیلووات AC یا ۱۳۰ کیلووات DC قابلیت شارژ دارد. با استفاده از نمونه ۱۳۰ کیلوواتی، باتری طی ۳۰ دقیقه قابلیت پیمایش ۲۰۰ کیلومتر(در بزرگراه) را ذخیره می کند.

با استفاده از شارژر ۷.۴ کیلووات دیواری به ۸ ساعت زمان -برای شارژ باتری با قابلیت پیمایش ۴۰۰ کیلومتر- نیاز خواهید داشت.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا