توسعه کسب و کار به صورت آنلاین

در کسب و کار آنلاین ارتباط چشمی و کلمه وجود ندارد و شما باید از طریق صفحات مجازی و وب سایت های اینترنتی مخاطب را جذب کرده و او را ترغیب و تشویق به خرید کنید، که این امر نیاز به مهارت و شناخت مخاطب دارد.

کسب و کار اینترنتی در چند سال اخیر رونق چشمگیری داشته است و امروزه ساخت و طراحی سایت فروشگاه اینترنتی و آنلاین شاپ در اینستاگرام و دیگر پلتفرم های محبوب کار آسانی است، اما بعد از آن کار اصلی شروع میشود. داشتن ایده های خلاقانه و دست اول، صرف وقت و هزینه، داشتن صبر، تبلیغات گسترده و داشتن مهارت و… مسیر را برای رسیدن شما به موفقیت و سود دهی در کسب و کارتان را هموار می‌کند.

این مسئله که کسب و کار آنلاین، در کنار بازار آفلاین و داشتن استراتژی، می‌تواند فرصت سوددهی و بازاریابی را چندین برابر کند، بر همگان آشکار شده است، برای همین هم این روزها کسانی که در بازار آفلاین فعالیت می‌کنند وارد بازار آنلاین شده و کسب و کار خود را گسترش دادند.

در کسب و کار آنلاین ارتباط چشمی و کلمه وجود ندارد و شما باید از طریق صفحات مجازی و وب سایت های اینترنتی مخاطب را جذب کرده و او را ترغیب و تشویق به خرید کنید، که این امر نیاز به مهارت و شناخت مخاطب دارد.

در این مقاله به چگونه راه اندازی و توسعه دادن کسب و کارهای اینترنتی می پردازیم.

 

چگونه فروش خود را توسعه دهیم:

 بدون فروش، کسب و کار اینترنتی یا حتی فروش به صورت حضوری هم عمر چندانی نخواهد داشت. پس از فروش هم در کسب و کار آنلاین و هم آفلاین امر بسیار مهمی است. اما با استفاده از استراتژی های زیر می توانید در امر فروش موفق باشید:

۱- ایمیل مارکتینگ: دارندگان کسب و کار می‌توانند تخفیفات، موجودی های جدید محصولات و جشنواره ها را از طریق ایمیل به مخاطب یادآوری کنند.

۲- افزایش ترافیک و اعتبار: بهینه سازی، وب سایت تجاری شما را موتورهای جستجو در رتبه و سطح بالایی قرار می‌دهد. در این زمینه رعایت قوانین سئو نیز می تواند ترافیک ورود به سایت شما را افزایش دهد.

۳- فروش اینترنتی با استراتژی قیمت گذاری: شما باید بدانید چه وقت قیمت محصول تان را افزایش دهید و چه موقع قیمت ها را کاهش دهید. در اینگونه موارد عواملی چون: فصل، زمان، موقعیت، مخاطبان و رقبا و… در قیمت گذاری تاثیر بگذارد. مثلاً در انتهای سال برای لباسهای ضخیم و زمستانی تخفیف در نظر بگیرید.

۴- استفاده از پلتفرم های اجتماعی محبوب: در پلتفرم های چون یوتیوب، آپارات، روبیکا، فیس‌بوک و توییتر و… می‌توانید ویدیوهای تبلیغاتی و نحوه استفاده از کالا یا خدمات و همچنین تنوع محصولات تان را به اشتراک بگذارید.

۵- ارائه پیشنهاد های خاص و محدود: این پیشنهاد ها به مخاطب حس خرید فوری را القا می‌کند و مخاطب را دچار نگرانی می کند که تا اتمام زمان تعیین شده خریدش را انجام دهد. پیشنهاد های خاص می‌تواند شامل حمله رایگان هم باشد.

توسعه کسب و کار به صورت آنلاین

مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین:

برای راه اندازی فروشگاه آنلاین اولین سوالی که به ذهن افراد خطور می‌کند این است که هزینه شروع برای این کار چقدر است؟ باید بدانید که هزینه راه اندازی یک فروشگاه آنلاین به مراتب کمتر از افتتاح یک مغازه در خیابانی از شهر است. حتی فروشگاه آنلاین می تواند چندین برابر یک فروشگاه تجاری در شهر درآمدزا باشد. این روزها نرخ اجاره بهای یک مغازه کوچک به قدری زیاد است که ممکن است ایده شما برای داشتن یک فروشگاه کوچک در حد همان آرزو باقی بماند. اما فروشگاه اینترنتی این امکان را به شما می دهد که بدون نیاز به صرف هزینه های سرسام آور فروشگاه مجازی خود را داشته باشید تا همه به راحتی از تمام نقاط دنیا، در هر زمان از شبانه روز به فروشگاه شما دسترسی داشته باشند. در ادامه به مراحلی که برای ساخت یک فروشگاه آنلاین نیاز است می پردازیم:

  • در قدم اول مشخص کنید که قصد عرضه چه نوع محصولی را دارید. این محصول در قالب کالا است یا به صورت محصولی غیرفیزیکی عرضه می‌شود؟
  • مشتری هدف خود را مشخص کنید یعنی بدانید محصول مورد نظر برای چه گروه سنی و جنسیتی عرضه می‌شود.
  • در مرحله سوم شما نامی برای کسب و کار خود انتخاب می کنید و فراموش نکنید که نام فروشگاه اینترنتی شما باید خاص و به یاد ماندنی باشد و از کوچک تا بزرگسال بتواند آن را به خاطر بسپارد.
  • ثبت نام دامنه اینترنتی و انتخاب یک سیستم مدیریتی برای فعالیتتان. دامنه همان آدرس سایت فروشگاه شماست، که شامل دو بخش به نام دامنه و پسوند است یعنی ir+نام دامنه. ir برای سایت های ایرانی به کار می رود و com برای سایت های جهانی.
  • مرحله بعدی شامل هاست است. هاست فضایی در اینترنت است که به شما این اختیار را می‌دهد تا اطلاعات کسب و کار و محصولات خود را در آن درج کنید و سالانه هزینه ای بابت آن به شرکت میزبان وب پرداخت کنید.
  • انتخاب قالب سایت که هم رایگان و هم غیر رایگان موجود است. قالب های رایگان همچون وردپرس، اپن کارت، جوملا و… است که می توانید از آنها برای ظاهر سایت خود استفاده کنید. همچنین می توانید قالب اختصاصی برای کسب و کار خود سفارش دهید که تعرفه طراحی فروشگاه اینترنتی به صورت اختصاصی بالاتر است. اما همان گونه که گفتیم قالب های رایگان هم وجود دارد.
  • برای راه اندازی فروشگاهتان نیاز به درگاه پرداختی دارید که امروزه می توانید از درگاه های چون زرین پال، جهان پی، آیدی پی، شاپرک و‌‌… استفاده کنید. روش‌های دیگری همچون واریز به شماره حساب یا پرداخت درب منزل وجود دارد که بهترین گزینه پرداخت از درگاه های آنلاین باشد.
  • بعد از طراحی سایت و راه اندازی نیاز به تیمی دارید که برای وب سایت شما و همچنین برای صفحات مجازی شما در شبکه های اجتماعی چون آنلاین شاپ در اینستاگرام محتوا تولید کنند و همینطور تیمی برای پشتیبانی از مشتریان.

توسعه کسب و کار به صورت آنلاین

پس از طی کردن مراحل فوق که شامل طراحی سایت و تکمیل تیم تولید محتوا و تیم پشتیبانی است، می توانید مراحل بارگذاری عکس محصولات و اطلاعات مربوط به هر کدام از محصولات را شروع کنید. همچنین هر محصول را برحسب اینکه در کدام یک از گروه های مصرفی قرار دارد دسته بندی کنید.

 

ویژگی های فروشگاه آنلاین حرفه ای:

 همه فروشگاه های آنلاین که می‌خواهند حرفه ای به نظر بیایند باید دارای یک سری از ویژگی ها باشند، که در ادامه به آنها اشاره می نماییم:

  1. قرار دادن تصویر با کیفیت از محصول: قرار دادن تصاویر با کیفیت در سایت یکی از ویژگی‌های مهم این است که فروشگاه شما را حرفه ای نشان می دهد. کاملاً مشخص است که هیچ کاربری بدون دیدن عکس واضح و با کیفیت و مطمئن شدن از شکل واقعی محصول اقدام به خرید نخواهد کرد.
  2. داشتن صفحه پرداخت آسان: صفحات نامفهوم و گیج کننده و طولانی برای پرداخت میتواند خود عاملی برای منصرف کردن مشتریان از خرید باشد. پس آخرین مرحله یک وبسایت فروشگاهی آنلاین که همان صفحه پرداخت است، به طور حتم باید دارای ویژگیهای یک پرداخت آسان و سریع باشد. این ویژگی ها می تواند عبارت باشد از: نیاز نبودن به ثبت نام در سایت، نپرسیدن اطلاعات غیر ضروری، هدایت شدن افراد هنگام پرداخت به تبلیغات و سایت های دیگر، رفع خطا یا دادن اخطار در همان بخش، دور کردن حواس پرتی ها هنگام پرداخت، داشتن شماره تماس در صورت بروز مشکل، استفاده کردن از صفحات پرداخت مشهور و خوشنام
  3. استفاده از متن های کامل برای توضیح: نگارش متنی واضح و کامل که محصول را از تمام جهات توضیح داده باشد نشانه ای از حرفه ای بودن وبسایت محسوب می شود و نقص در آن ضعف سایت فروشگاهی را می رساند و نمی تواند کاربر را برای خرید اقناع کند.
  4. تعبیه قسمتی برای پیگیری سفارشات: یکی دیگر از ویژگی‌های یک فروشگاه حرفه ای داشتن قسمتی است تا کاربران پس از سفارش محصول، بتوانند از آن طریق وضعیت ارسال مرسوله را مشاهده کنند. این کار می‌تواند در پنل جداگانه با دادن کد خرید یا با ورود به اکانت شخصی و مراجعه به گزینه وضعیت محصولات ارسالی کاربر انجام شود.
  5. ارائه امکانات جانبی: این امکانات جانبی می تواند سایت شما را علاوه بر متمایز کردن نسبت به سایر سایت ها، آن را سایت حرفه‌ای و کارآمد جلوه دهد. این امکانات جانبی می تواند افزودن کادوپیچی محصول گذاشتن کارت پستال با نوشتن متن مورد نظر ویا انتخاب نوع بسته بندی و ایجاد بسیاری امکانات دیگر بر حسب خلاقیت شما.
  6. پشتیبانی: یکی دیگر از مهمترین ویژگی های یک فروشگاه آنلاین حرفه ای داشتن تیمی مجرب، آگاه و صبور برای پشتیبانی مشتریان است. این تیم در شرایط های مختلف از جمله توضیح درباره نحوه خرید، به وجود آمدن مشکل در سایت، پیگیری محصول و موارد دیگر باید به مشتری یاری برسانند. در سایت برای دسترسی به ویژگی پشتیبانی، می توان از روش های مختلفی استفاده نمود، مانند پشتیبانی آنلاین از طریق چت یا قرار دادن شماره تماس و امکان ارتباط با مرکز پشتیبانی و…

توسعه کسب و کار به صورت آنلاین

فروش گستر چیست؟

فروشگاه گستر یک سیستم فروش اینترنتی حرفه ای در ارائه خدمات فروش و ارتقاء آن به صورت آنلاین می باشد که با هدف تسریع در روند انتقال کسب و کارها به فضای اینترنتی و همچنین مکانیزه کردن شان شروع به فعالیت نموده است و ایده های جذاب و خلاقی را برای طراحی انواع سایت فروشگاهی به مشتریان ارائه می دهد تا بهترین تجربه را از سایت آنلاین فروشگاهی داشته باشند. شما هم می‌توانید با کمک این شرکت بزرگ و تیم مجربی که در اختیار دارد وارد بازار پررونق دیجیتال شوید.

 

سخن آخر:

امروزه بسیاری از مردم با در دست داشتن یک گوشی هوشمند میتوانند کسب و کار آنلاین داشته باشند. شرط راه اندازی کسب و کار آنلاین داشتن مهارت و ذهن خلاق است تا بدون ارتباط کلامی و چشمی مخاطب خود را جذب کنید. مواردی که در قسمت فوق گفته شد شما را در داشتن کسب و کار آنلاین و در چگونگی توسعه و فروش آن یاری می‌دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا