«کف تعاملی»؛ یک روش خلاقانه و متفاوت برای سرگرمی و تبلیغات(+فیلم و عکس)

سامانه های کف تعاملی تقریبا برای هر کسب و کار، فضای تفریح خانوادگی، مدارس و موسسات آموزشی، تاسیسات ورزشی و سرگرمی، بیمارستان ها و بسیاری موارد دیگر قابل استفاده هستند.

موبنا؛ محمدمهدی حیدرپور – سامانه های “کف تعاملی” گزینه هایی غیرمعمول، هیجان انگیز و مدرن هستند. این سامانه ها نه تنها می توانند در زمان واقعی واکنش نشان دهند، بلکه روشی منحصر به فرد برای انتقال پیام در زمینه فعالیت های تجاری، توانبخشی افراد یا برای سرگرم کردن و آموزش کودکان محسوب می شوند.

 

 

تصور کنید وارد رستورانی می شوید که در زمینه فروش غذاهای دریایی فعالیت می کند و روی دریاچه ای با آب زلال حرکت می کنید در شرایطی که ماهی های طلایی زیر پای شما شنا می کنند و لوگو رستوران در معرض دید قرار دارد. هنگام راه رفتن روی آب در جای پای شما موج ایجاد می شود و صدای راه رفتن خود روی آب را می شنوید و ماهی ها به اطراف پراکنده می شوند. امروزه، چنین مواردی دیگر غیرممکن نبوده و سامانه های کف تعاملی که ترکیبی از سخت و افزار و نرم افزارهای ویژه هستند، آنها را به واقعیت تبدیل می کنند.

سامانه های کف تعاملی تقریبا برای هر کسب و کار، فضای تفریح خانوادگی، مدارس و موسسات آموزشی، تاسیسات ورزشی و سرگرمی، بیمارستان ها و بسیاری موارد دیگر قابل استفاده هستند. آنها می توانند زمین زیر پای افراد را به سطحی زنده و یک زمین بازی تبدیل کرده یا هنگام بازدید یک مشتری بالقوه به عنوان گزینه ای برای معرفی فعالیت های شرکت استفاده شود.

سامانه های کف تعاملی می توانند فضای آموزشی، سرگرمی، تبلیغی و غیره را تقریبا در هر جایی ایجاد کنند. اندازه تصویری که روی زمین ایجاد می شود، گرافیک ها، بازی ها و تم ها به طور معمول قابل سفارشی‌سازی هستند.

 

 

سامانه های کف تعاملی می توانند گزینه خوبی برای تشویق انجام فعالیت بدنی و حرکت بیشتر و تقویت هماهنگی باشند، از این رو، آنها را می توان گزینه ای خوب برای مجموعه های ورزشی و سرگرمی در نظر گرفت.

همچنین با ارائه تم ها و موضوعات آموزشی مختلف می توانند به آموزش مهارت های بین فردی و همکاری بین دانش آموزان کمک کرده، از این رو، گزینه ای ایده‌آل برای مدارس هستند. انجام بازی و ورزش با کمک سامانه های کف تعاملی می تواند فعالیت بدنی، حرکت، بازی گروهی، روحیه رقابت و هماهنگی را در کودکان تقویت کند که همگی برای رشد و نمو آنها مهم هستند.

حرکت و فعالیت بدنی در بیمارستان ها و مراکز درمانی و توانبخشی نیز اهمیت دارد. بیماران می توانند تعادل، هماهنگی و تقویت بخش مرکزی بدن و پاهای خود را با استفاده از سامانه های کف تعاملی تقویت کنند.

به طور معمول هر سامانه کف تعاملی از یک پروژکتور، دوربین، پایه، یک رایانه، حسگرهای حرکتی و نرم افزارهای ویژه تشکیل می شود. آنها می توانند تقریبا روی هر سطحی مانند فرش، بتن، کاشی، چوب و انواع دیگر کف بکار گرفته شده و آن را به یک سطح تعاملی که به حرکات دست و پا و ژست های حرکتی کاربر واکنش نشان می دهد، تبدیل کنند.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا