آمار هیجان‎انگیز سیستم عامل هارمونی هواوی ؛ نصب روی بیش از ۷۰ میلیون دستگاه و ۱۰۰ مدل مختلف

روز چهارشنبه ۱۲ خرداد ماه را باید روز شروع پروسه پایان دوقطبی سیستم عامل‌های دنیای موبایل دانست. در این روز شرکت هواوی سیستم‌عامل Harmony را به صورت رسمی معرفی کرده و به سرعت روند بروزرسانی و عرضه آن برای گوشی‌ها و دستگاه‌های دیگر هواوی و آنر را آغاز نمود. داده‎‌های آماری جدید نشان‎دهنده سرعت بسیار بالای نصب این سیستم‌عامل روی دستگاه‌‎های مختلف و ثبت یک رکورد بزرگ هستند.

موبنا – سیستم‌عامل هارمونی را باید یکپارچه‌‎ترین و جامع‌‎ترین سیستم‌عامل دنیای فناوری بدانیم. این سیستم‌عامل با انعطاف بالا و بهینگی فوق‌‎العاده‌‎اش قابلیت نصب روی بسیاری از دستگاه‌‎های دیجیتال را دارد؛ از گوشی هوشمند گرفته تا ساعت‎‌ها، تلویزیون‎‌ها و حتی اسپیکرهای خانگی. البته آینده‌‎ای که هواوی برای HarmonyOS ترسیم کرده بسیار فراتر و گسترده‌‎تر است و می‎‌تواند هر نوع دستگاه هوشمندی را زیر چتر پوششی این سیستم‌عامل جذاب قرار دهد.

در هفته اول از رونمایی HarmonyOS، تعداد ۱۰ میلیون کاربر، دستگاه‎‌های خود را به هارمونی بروز کردند و در هفته بعد تعداد این دستگاه‌‎ها به ۱۸ میلیون رسید. تنها پس از یک ماه، ۲۵ میلیون کاربر، بروزرسانی به سیستم‌عامل هارمونی را روی دستگاه خود نصب کردند و قبل از رسیدن به دو ماه از عرضه رسمی هارمونی، تعداد کاربرانی که دستگاه‌‎های خود را به آن بروز کردند به ۴۰ میلیون رسید.

بنابر جدیدترین گزارش‌های منتشر شده توسط هواوی، حالا بیش از ۷۰ میلیون دستگاه، از سیستم‌عامل هارمونی به عنوان روح نرم‎‌افزاری خود استفاده می‎‌کنند؛ دستگاه‎‌هایی که تنوع آنها بسیار گسترده و به بیش از ۱۰۰ مدل می‎‌رسد.

آمار هیجان‎انگیز سیستم عامل هارمونی هواوی ؛ نصب روی بیش از 70 میلیون دستگاه و 100 مدل مختلف

جالب است بدانید که برنامه هواوی این است که تا فرصت ۴ ماهه مانده به پایان سال میلادی، تعداد این کاربران به بیش از ۱۰۰ میلیون برسد. می‌‎توان گفت که این روند بروزرسانی، بزرگترین مجموعه بروزرسانی‎‌هایی است که تا به امروز توسط هواوی صورت گرفته است.

بنابر اعلام آقای ریچارد یو، مدیر عامل گروه مصرف‌کنندگان شرکت هواوی، در حال حاضر به صورت متوسط در هر ۲ ثانیه ۸ کاربر دستگاه‎‌ خود را به هارمونی بروز می‎‌کنند. نکته دیگر این است که دستگاه‎‌های بروز شده از هر دو برند هواوی و آنر هستند و در رنج تبلت‎‌ها، نمایشگرهای هوشمند و گوشی‎‌های هوشمند قرار می‎‌گیرند. همچنین برخی از این دستگاه‎‌ها نسخه پایدار HarmonyOS 2.0 و برخی نیز نسخه بتا را نصب نموده‌‎اند. عمده ویژگی‎‌های ارتقاءیافته با نصب این سیستم شامل عملکرد پایدار و روان، ایمنی، عمر بیشتر باتری، ساده‌‎سازی رابط کاربری و همچنین عملکرد خط فرمان متحول شده است.

شایان ذکر است که در حال حاضر بیش از ۱۰۰ مدل دستگاه هواوی و آنر به صورت عمده بروزرسانی را دریافت کرده‌‎اند که ۵۶ مدل از آنها از دستگاه‎‌های قدیمی هستند. نسخه‎‌های بتا نیز برای بسیاری از گوشی‎‌های قدیمی عرضه شده و نسخه‎‌های رسمی بیشتر در گوشی‎‌های جدیدتر و پرچمدار نصب شده است.

البته همانطور که پیش از این نیز از طریق کاربران و رسانه‎‌های مختلف اعلام شده، به صورت کلی عملکرد هر دستگاهی که هارمونی را نصب کند، بهبود محسوسی خواهد یافت. با توجه به برخی از بازخوردهای کاربران، پس از ارتقاء به HarmonyOS، دستگاه مدل قدیمی شما نه تنها  پیشرفت‌های عملکردی بسیاری را به خود خواهد دید، بلکه بسیار بهتر و روان‎تر از قبل کار کرده و حس استفاده از یک دستگاه جدیدتر و بروز را القا می‌‎کند.

طبق اعلام متخصصانی که موفق به آزمایش و استفاده از هارمونی شده‌‎اند، ارتقای عملکرد بخش‎‌هایی مانند رندرینگ CPU و GPU که به نوعی منطق استفاده از سیستم‎‌عامل در آنها تغییر کرده، عمده دلیل بهبودهای هارمونی است. پس از یک دوره استفاده بلند مدت نیز میزان کاهش کیفیت عملکرد و کارایی، بسیار کمتر از سیستم‎‌های قبلی خواهد بود.

آمار هیجان‎انگیز سیستم عامل هارمونی هواوی ؛ نصب روی بیش از 70 میلیون دستگاه و 100 مدل مختلف

در انتها باید به این موضوع اشاره کنیم که هواوی قصد دارد در کمتر از یک ماه آینده نسخه HarmonyOS 2.1 را نیز در اختیار کاربران خود قرار دهد. این نسخه با عرضه اولین مدل‎‌های جدید گوشی پرچمدار HUAWEI P50 در بازار اتفاق می‎‌افتد و در فاصله اندکی از رونمایی و عرضه نسخه ۲.۰، می‌‎تواند یک اتفاق مهم و حامل انبوهی از بروزرسانی‎‌ها برای کاربران هواوی باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا