لوسید ایر؛ مهمترین رقیب تسلا وارد خیابان می شود (+عکس)

داخل کابین نیز مجموعه ای از امکانات و فناورانه های روز با تریم چوب، پلاستیک باکیفیت، پارچه درجه یک و … ترکیب شده است. قیمت پایه لوسید ایر حدود ۱۷۰ هزار دلار اعلام شده است.

موبنا؛ مازیار دانیالی – هم اکنون استارت آپ های مختلفی در صنعت بین المللی خودرو فعال هستند که بطور تخصصی تولید محصولات الکتریکی را دنبال می کنند اما از این میان فقط تعداد کمی موفق شده اند تا محصولات کاربردی چشمگیر و نزدیک به خط تولید را در کارنامه خود قرار دهند.

برای مثال می توان به ریوین آر۱تی که یکی از موفق ترین و برترین محصولات الکتریکی است که طی سال های اخیر معرفی شده است.

ریوین

آر۱تی پیکاپ ریوین از موتورهای الکتریکی با مجموع خروجی ۷۵۴ اسب بخار استفاده می کند تا این خودروی لوکس را طی ۳ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت برساند. استفاده از باتری ۱۸۰ کیلووات ساعت برد حرکتی وانت را به ۶۴۰ کیلومتر می رساند. در اخبار به برچسب قیمت پایه ۷۰ هزار دلاری برای این خودرو اشاره شده است.

آر1تی پیکاپ ریوین از موتورهای الکتریکی با مجموع خروجی 754 اسب بخار استفاده می کند تا این خودروی لوکس را طی 3 ثانیه از حالت توقف به سرعت 96 کیلومتر برساعت برساند. استفاده از باتری 180 کیلووات ساعت برد حرکتی وانت را به 640 کیلومتر می رساند. در اخبار به برچسب قیمت پایه 70 هزار دلاری برای این خودرو اشاره شده است.

اگر بخواهیم به یک نمونه موفق دیگر اشاره کنیم بدون شک باید سراغ خودروی ایر از گروه لوسید موتورز برویم که به اعتقاد اکثر کارشناسان این حوزه مهمترین تهدید برای محصولات الکتریکی تسلا محسوب می شود.

لوسید در سال ۲۰۰۷  پیش متولد شد. دفتر مرکزی آن در کالیفرنیا(آمریکا) قرار دارد. در ابتدا، در زمینه ساخت باتری و موتور برای وسایل نقلیه الکتریکی فعالیت می‌کرد و محصولات خود را در اختیار دیگر خودروسازان قرار می‌داد. جالب اینجاست که اکثر کارمندان این کمپانی، پیش‌تر برای برندهای غولی مانند برند مزدا و تسلا کار می‌کردند.

لوسید ایر با توجه به تریم ۹۳۳ اسب بخار(ادیشن آر) و ۱۱۱۱ اسب بخار(ادیشن پی) خورجی دارد. ادیشن آر دارای برد حرکتی ۸۰۵ کیلومتر است که انرژی مورد نیاز آن از یک باتری ۱۱۳ کیلووات ساعت تامین می شود.

داخل کابین نیز مجموعه ای از امکانات و فناورانه های روز با تریم چوب، پلاستیک باکیفیت، پارچه درجه یک و … ترکیب شده است. قیمت پایه لوسید ایر حدود ۱۷۰ هزار دلار اعلام شده است.

 

 

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا