مسابقه جالب برند مطرح تولیدکننده دوربین‌های حرفه‌ای (+فیلم)

تقریبا ۵۰ سال است که رقابت دنیای کوچک نیکون، زیبایی های عکاسی میکروسکوپی را به نمایش می گذارد، اما اندکی بیش از ۱۰ سال است که بخشی جدید به نام دنیای کوچک در حرکت به این رقابت اضافه شده است.

موبنا؛ محمدمهدی حیدرپور – ویدئویی جالب توجه از حرکت ارگانیزم های تک سلولی در روده موریانه برنده رقابت “دنیای کوچک در حرکت” شرکت نیکون سال جاری میلادی بوده است. در یازدهمین سال برگزاری خود، این رقابت بار دیگر تصاویری شگفت انگیز از دنیای موجودات میکروسکوپی را ارائه کرده است.

تقریبا ۵۰ سال است که رقابت دنیای کوچک نیکون، زیبایی های عکاسی میکروسکوپی را به نمایش می گذارد، اما اندکی بیش از ۱۰ سال است که بخشی جدید به نام دنیای کوچک در حرکت به این رقابت اضافه شده است.

به گفته اریک فلم، مدیر ارتباطات و مدیریت ارتباط با مشتری نیکون، این رقابت گواهی بر تکامل سریع فناوری های میکروسکوپی جدید است. ما در دوران شگفت انگیزی زندگی می کنیم و توانایی ثبت و به اشتراک گذاری تصاویر علمی با کیفیت بالا را داریم.

برنده رقابت امسال رقابت دنیای کوچک در حرکت نیکون نگاهی به رابطه همزیستی بین موریانه ها و آغازیان، میکروارگانیزم هایی که در روده های آنها زندگی می کنند، داشته است. این میکروارگانیزم ها به موریانه در گوارش چوب کمک می کنند، اما به نور و اکسیژن به شدت حساس هستند که ثبت تصاویر متحرک از آنها بدون این که میزبان و آغازیان فورا کشته شوند را بسیار دشوار می کند.

 

 

فابیان وستون، عکاس برنده این رقابت توضیح می دهد: “روش های بسیاری را امتحان کرده و حتی محلول سالین خود را آماده کردم. این موجودات نسبت به اکسیژن بسیار حساس هستند، از این رو، مجبور بودم تا آنجا که ممکن است گاز را از محلول خارج کنم. ویدئویی که مشاهده می کنید در واقع نتیجه ماه ها آزمون و خطا، پژوهش و پشتکار زیاد است.

 

 

جایگاه دوم این رقابت به استفانی هاچی و کریستوفر هیوز، زیست شناسان مولکولی از دانشگاه کالیفرنیا، ارواین اختصاص یافت. آنها یک ویدئو تایم لپس شگفت انگیز از تشکیل میکروتومور انسان و متاستاز آن را ثبت کردند. این ویدئو رشد تومور در ۱۰ روز را نشان می دهد.

 

 

آندری ساویتسکی، عکاس میکروسکوپی اکراینی با ویدئویی شگفت انگیز از زایمان یک کک آبی موفق شد تا جایگاه سوم را به خود اختصاص دهد.

ویدئوهای شایسته تقدیر امسال شامل یک تایم لپس پنج روزه از رشد باکتری در یک ظرف، نگاهی سورئال به رشد خزه طی ۱۰ روز و یک ویدئو شگفت انگیز از تشکیل شبکه های عصبی در هیپوکامپ مغز یک موش بودند که در ادامه می توانید آنها را مشاهده کنید.

 

 

 

 

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا