بزرگ‌ترین باتری خورشیدی جهان به زودی عملیاتی می شود

پس از تکمیل، مرکز ذخیره انرژی ماناتی ظرفیتی ۴۰۹ مگاواتی با توانایی تحویل ۹۰۰ مگاوات ساعت انرژی خواهد داشت.

موبنا؛ محمدمهدی حیدرپور – بنابر بیانیه مطبوعاتی که توسط شرکت فلوریدا پاور اند لایت (FPL) منتشر شده است، پروژه مرکز ذخیره انرژی ماناتی – بزرگترین تاسیسات ذخیره باتری خورشیدی جهان – در حال حاضر با نصب ۱۰۰ کانتینر از مجموع ۱۳۲ کانتینر خورشیدی حاوی ماژول های باتری تا ۷۵ درصد تکمیل شده است. این مجموعه همانطور که از نام آن مشخص است در شهرستان ماناتی، ایالت فلوریدا، قرار دارد و انتظار می رود تا پایان سال میلادی جاری به طور کامل عملیاتی شود.

 

پس از تکمیل، مرکز ذخیره انرژی ماناتی ظرفیتی ۴۰۹ مگاواتی با توانایی تحویل ۹۰۰ مگاوات ساعت انرژی خواهد داشت. این میزان برق برای تامین نیروی ۳۲۹ هزار خانه برای بیش از دو ساعت کفایت می کند.

مرکز ذخیره انرژی ماناتی جایگزینی برای نیروگاه های ذغال سنگی شرکت فلوریدا پاور اند لایت خواهد بود.

هر ماژول باتری در مرکز ذخیره انرژی ماناتی ۲۰۰ پوند (۹۰ کیلوگرم) وزن دارد و قادر به ذخیره مقدار انرژی خورشیدی برابر با تقریبا ۲,۰۰۰ باتری تلفن همراه آی‌فون است. ظرفیت کل این مجموعه نیز برابر با ۱۰۰ میلیون باتری آی‌فون خواهد بود. در نهایت، ۱۳۲ کانتینر در زمینی به مساحت ۴۰ جریب (برابر با ۳۰ زمین فوتبال) سازماندهی خواهند شد. هر کانتینر خورشیدی حاوی ۴۰۰ ماژول باتری خواهد بود که از طریق مرکز انرژی خورشیدی ماناتی شارژ خواهند شد. طول عمر این مرکز باتری ۴۰ سال عنوان شده است.

با نصب بیش از ۱۲ میلیون پنل خورشیدی و بیش از ۴۰ مرکز انرژی خورشیدی در حال کار، شرکت فلوریدا پاور اند لایت توسعه سریع خورشیدی خود با بزرگترین باتری خورشیدی جهان را دنبال می کند.

یکپارچگی سریع فناوری ذخیره باتری نوآورانه فلوریدا پاور اند لایت، مشتریان این شرکت را قادر خواهد ساخت تا از انرژی خورشیدی حتی زمانی که خورشید نمی تابد – مانند شب و روزهای ابری – بهره ببرند و این امکان را به شرکت می دهد تا در زمان افزایش تقاضا، انرژی پاک را در اختیار مشتریان خود قرار دهد.

به گفته اریک سیلاجی، مدیر عامل فلوریدا پاور اند لایت، این شرکت تعهد خود برای تبدیل کردن فلوریدا به یک ایالت پیشرو در پایداری و انعطاف‌پذیری را دنبال می کند و تامین نیرویی که نه تنها پاک و قابل اعتماد، بلکه مقرون به صرفه نیز محسوب می شود، همواره از اهداف اصلی این شرکت بوده است. بزرگترین باتری خورشیدی جهان به زودی ارائه خدمات به مشتریان فلوریدا پاور اند لایت را آغاز خواهد کرد و این شرکت قصد دارد روی پروژه آزمایشی و نوآورانه هیدروژن سبز متمرکز شود که می تواند قفل پتانسیل آینده انرژی ۱۰۰ درصد بدون کربن را باز کند.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا