وقتی از یک خودروی پیشرفته و باکیفیت چینی صحبت می کنیم! (+عکس)

سراغ یکی دیگر از اعضای آرک فاکس با نام α-S می رویم که در بازار چین بین ۳۹ تا ۵۳۵۰۰ دلار قیمت دارد. این خودروی الکتریکی با گارانتی لایف تایم یا مادام العمر ارائه می شود.

موبنا؛ مازیار دانیالی –  تا کنون دو محصول از خانواده آرک فاکس را در گروه خودروی عصر ایران معرفی کرده ایم:

آرک فاکسα-T و آرک فاکس لایت

همانطور که عنوان شد؛ آرک فاکس یک برند چینی برای ارائه محصولات الکتریکی است که دفتر مرکزی آن در پکن قرار دارد و از سال ۲۰۱۷ لوگوی آن روی تولیداتی با همین نام ثبت می شود. این برند زیرمجموعه ای از گروه خودروسازی مطرح بایک محسوب می شود.

امروز سراغ یکی دیگر از اعضای آرک فاکس با نام α-S می رویم که در بازار چین بین ۳۹ تا ۵۳۵۰۰ دلار قیمت دارد. این خودروی الکتریکی با گارانتی لایف تایم یا مادام العمر ارائه می شود.

ابعاد بدنه

به عنوان یک سدان الکتریکی و با توجه به سابقه ای که از محصولات قبلی این برند سراغ داریم، در قسمت طراحی جذابیت های بالایی را همراه خود دارد. این خودرو از منظر ابعاد برابر با ۴۹۸۰ میلیمتر در طول، ۱۹۶۰ میلیمتر در عرض و ۱۵۹۹ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز برابر با ۲۹۱۵ میلیمتر است.

ارتفاع از سطح زمین نیز برابر با ۱۴۰ میلیمتر محاسبه شده است.

پیشرانه

در بخش پیشرانه و باتوجه به تریم شرایط متنوعی پیش روی خریدار قرار دارد:

نمونه مجهز به دو موتور الکتریکی با ۶۳۴ اسب بخار خروجی و گشتاور ۶۵۵ نیوتن متر/ خودروی طی ۳.۵ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت می رسد.

نمونه مجهز به یک موتور الکتریکی با ۲۱۴ اسب بخار خروجی و گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر/ خودروی طی ۷.۷ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت می رسد.

نمونه مجهز به دو موتور الکتریکی با ۴۲۹ اسب بخار خروجی و گشتاور ۷۲۰ نیوتن متر/ خودروی طی ۴.۲ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت می رسد.

تمامی این تریم ها از باتری لیتیومی استفاده می کنند که برای شارژ کامل آن از ۱۱.۵ تا ۱۵.۵ ساعت با شارژر معمولی زمان لازم است.

برد حرکتی خودرو نیز به ۵۲۵، ۷۰۸ و ۶۰۳ کیلومتر گزارش شده است.

سیستم ترمز در تمامی چرخ دیسکی است و رینگ های آلومینیومی در اندازه های ۲۱، ۱۹ و ۲۰ اینچی ارائه می شوند.

کابین و ایمنی

از امکانات کابین می توان به سیستم تهویه اتوماتیک با دسترسی اختصاصی برای ردیف ها، استارت دکمه ای، نمایشگر هدآپ، درب صندوق عقب الکتریکی، نور پردازی داخلی با ۲۳۰ رنگ، پشتیبانی از فرمان های صوتی، ناوبری ماهواره ای، نمایشگر دیجیتال اطلاعات کیلومتر، نمایشگر لمسی سیستم سرگرمی، بلوتوث، یو اس بی، شارژ بی سیم، تنظیم الکتریکی صندلی راننده و سرنشین با حافظه، استراحتگاه دست جلو و عقب، تنظیم الکتریکی ارتفاع و عمق فرمان همراه با حافظه، پاورویندوز جلو و عقب، اسکای روف الکتریکی پانورامیک، آینه های الکتریکی جمع شونده دارای گرم کن و حافظه و … اشاره کرد.

در بخش ایمنی نیز مواردی شامل: ورود بدون کلید، کروز کنترل تطبیقی، رادار پارک جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، ای بی اس، ایی بی دیی، نمایشگر فشار باد لاستیک ها، دستیار ترمز، پایداری الکترونیکی، ترمز اضطراری، ترمز پارک اتوماتیک، دستیار حرکت در سربالایی و سرپایینی، نمایش نقاط کور دید راننده، سیستم پارک اتوماتیک، هدلایت اتوماتیک، نور بالا و پایین تمام ال ایی دیی، نور پایین اتوماتیک، ایربگ کامل، ایزوفیکس صندلی کودک و … قابل اشاره است.

گفتنی است بخشی از امکانات مورد اشاره فقط در حالت آپشن و باتوجه به نوع تریم انتخابی قابل ارائه است.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا