یکی از زیباترین‌های کلاس هاچ بک در بازار جهانی (+عکس)

فضای داخل کابین بر اساس اصول طراحی مینیمال شکل گرفته و فناورانه هایی مانند دو نمایشگر دیجیتال ۱۰ اینچی را دارد که یکی برای نمایش اطلاعات کیلومتر و دیگر ویژه تنظیمات سیستم سرگرمی درنظر گرفته شده است.

موبنا؛ مازیار دانیالی استرا محصولی از برند اوپل است که اولین بار در سال ۱۹۹۱ میلادی معرفی و تولید آن آغاز شد. کلاس های سدان و هاچ بک نسل اول این محصول در بازار ایران حضور داشتند.

استرا مدل ۱۹۹۳

استرا مدل 1993

اکنون تصاویر مربوط به مدل ۲۰۲۲ اوپل استرا روی خط رسانه های خودرویی قرار گرفته که ویژگی های طراحی جذابی را همراه خود دارد. استرا از منظر ابعاد برابر با ۴۳۷۴ میلیمتر در طول و ۱۸۶۰ میلیمتر در عرض توسعه یافته و فاصله بین محورهای آن نیز در مقایسه با نسل قبلی حدود ۱۳ میلیمتر افزایش یافته و به ۲۶۷۵ میلیمتر رسیده است.

امتداد خطوط و زوایای بدنه این هاچ بک حالتی کوپه مانند را برای خودرو ایجاد کرده است.

تم دو رنگ بدنه و طراحی چراغ های اصلی عقب در ترکیب با بامپر(سپر) این قسمت بسیار زیبا و خلاقانه به نظر می رسد تا جائیکه می توان استرا ۲۰۲۲ را یکی از زیباترین هاچ بک های کنونی بازار جهانی دانست.

فضای داخل کابین بر اساس اصول طراحی مینیمال شکل گرفته و فناورانه هایی مانند دو نمایشگر دیجیتال ۱۰ اینچی را دارد که یکی برای نمایش اطلاعات کیلومتر و دیگر ویژه تنظیمات سیستم سرگرمی درنظر گرفته شده است.

کروز کنترل تطبیقی، نمایشگر هداپ و دوربین ۳۶۰ درجه از امکانات استاندارد در تریم های استرای جدید هستند.

در بخش پیشرانه انتخاب های متنوعی پیش روی مشتریان قرار خواهد داشت که شامل نمونه های بنزینی و دیزل می شود.

مدل پایه از نمونه ۱.۲ لیتری ۳ سیلندر توربوشارژ با ۱۰۸ اسب بخار و همچنین مدل قویتر ۱۲۸ اسب بخار استفاده می کند. موتور ۴ سیلندر توربودیزل ۱۲۸ اسب بخاری نیز گزینه پایه در بخش دیزل است. این پیشرانه ها در حالت پایه با جعبه دنده ۶ سرعته دستی هماهنگ می شوند اما امکان سفارش جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک نیز برای آنها در نظر گرفته شده است.

علاوه بر این پیشرانه های سنتی، نمونه پلاگین هیبرید که ترکیبی از بخش بنزینی ۱.۶ لیتری توربوشارژ ۱۴۸ اسب بخاری و یک موتور الکتریکی ۱۰۹ اسب بخاری است نیز در کاتالوگ فروش قرار می گیرد. برای مشتریانی که تجربه هیبرید با قدرت بیشتر را می خواهند یک تریم هیبریدی دیگر شامل موتور الکتریکی ۱۰۹ اسب بخاری و موتور توربوشارژ ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر ۱۷۸ اسب بخاری در نظر گرفته شده که مجموع خروجی این پیشرانه برابر با ۲۲۲ اسب بخار است.

هر دو مدل هیبریدی با باتری ۱۲.۴ کیلووات ساعت لیتیوم یون ارائه می شوند. برد حرکتی خودرو در حالت الکتریکی خالص برابر با ۵۰ کیلومتر است.

جعبه دنده ۶ سرعته دستی و ۸ سرعته اتوماتیک گزینه های قابل سفارش در این قسمت هستند.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا