ربات ها و هوش مصنوعی؛ کشاورزان متفاوت آینده! (+عکس)

ریچارد نورتون، مدیرعامل Food Agility، در یک بیانیه مطبوعاتی اشاره داشته است که به واقعیت تبدیل شدن کشاورزی بدون دخالت دست بسیار نزدیک‌تر از آن چیزیست که مردم فکر می کنند.

موبنا؛ محمدمهدی حیدرپور – با افزایش حضور و فعالیت ربات ها و هوش مصنوعی در بخش کشاورزی، ممکن است در آینده نزدیک کشاورزان به زندگی در پشت نمایشگرها و نه داخل زمین های کشاورزی عادت کنند. و در بسیاری موارد، توانایی های ربات ها و هوش مصنوعی بیشتر از کارگران انسانی است.

 

بنابر گزارشی گه ای‌بی‌سی نیوز منتشر کرده است، یکی از جدیدترین پیشرفت ها در زمینه استفاده از ربات ها و هوش مصنوعی در بخش کشاورزی در قالب نخستین مزرعه تمام اتوماتیک استرالیا مورد توجه قرار گرفته است. این پروژه با هزینه ای ۲۰ میلیون دلاری شکل گرفته است.

کشاورزی بدون دخالت دست

پروژه “مزرعه بدون دخالت دست” توسط پژوهشگران دانشگاه چارلز استورت در واگا واگا، استرالیا و با همکاری مرکز پژوهشی Food Agility در حال توسعه است.

پس از تکمیل، مزرعه ای ۱,۹۰۰ هکتاری به عنوان یک نمونه نمایشی از توانایی رباتیک و هوش مصنوعی در بخش کشاورزی خدمت خواهد کرد.

ربات ها و هوش مصنوعی در آینده نزدیک جای کارگران بخش کشاورزی را می‌گیرند

از جمله فناوری های مورد استفاده در این مزرعه می توان به پهپادها، تراکتورهای رباتیک، برداشت کننده ها، هوش مصنوعی برای رسیدگی به کاشت، داشت و برداشت، حسگرهایی برای بررسی شرایط خاک، گیاهان و حیوانات و ابزارهای مدیریت کربت برای به حداقل رساندن ردپای کربن اشاره کرد.

خروج کشاورزان از مزرعه

ریچارد نورتون، مدیرعامل Food Agility، در یک بیانیه مطبوعاتی اشاره داشته است که به واقعیت تبدیل شدن کشاورزی بدون دخالت دست بسیار نزدیک‌تر از آن چیزیست که مردم فکر می کنند. اتوماسیون کامل یک مفهوم دور از دسترس نیست و در حال حاضر معادنی در منطقه پیلبارا، استرالیا وجود دارند که به طور کامل از طریق اتوماسیون فعال هستند. زیاد طول نمی کشد که کشاورزان به واسطه فناوری اتوماتیک از مزراع خارج شده و ربات ها، اتوماسیون و هوش مصنوعی انجام وظایف را در این زمینه بر عهده بگیرند.

ربات ها و هوش مصنوعی در آینده نزدیک جای کارگران بخش کشاورزی را می‌گیرند

سفارشی جدید برای تولید مواد غذایی

در کنار اتوماسیون، نوآوری های دیگر می توانند انقلابی در روش تولید مواد غذایی در جوامع ما ایجاد کنند. به عنوان نمونه، کشاورزی عمودی در شهرها می تواند فضاهای روستایی را آزاد کند که در غیر این صورت برای کشاورزی از آنها استفاده می شود.

در همین حال، گوشت های جایگزین در مقایسه با دامداری سنتی به میزان قابل توجهی انتشار کربن را کاهش داده اند.

اگرچه استفاده از ربات ها و هوش مصنوعی می تواند برای نیروی کار انسانی هم جذاب و هم هشدار دهنده باشد، اما برآوردهای کوتاه مدت مجمع جهانی اقتصاد نشان می دهد که اتوماسیون می تواند ۹۷ میلیون فرصت شغلی ایجاد کند که بیشتر از آن چیزی است که توسط ربات ها اشغال خواهد شد. در واقع، ممکن است کشاورزان در آینده از مزارع خارج شده و مشغول کار پشت نمایشگرها شوند.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا