بهترین راه برای جذب مشتری با نورپردازی مناسب

یکی از راه‌های زیباتر کردن سالن‌ها و فضاهای فروشگاهی و رستوران‌ها قطعاً استفاده از نورپردازی‌های مناسب و جذاب در محیط می‌باشد، جذب مشتری فقط در ارتباط کلامی و خوش‌برخورد بودن خلاصه نمی‌شود، باید برای اینکه مشتری به مغازه‌های شما بیایند یک محیط جذاب و دلنشین بسازید.

یک فضا با روشنایی مناسب می‌تواند آرامش بهتر و دلنشین‌تری را به مشتریان شما عرضه نماید، نورپردازی‌ها باید به نحوی انتخاب شوند که باعث اذیت چشم افراد نشوند، شما می‌توانید برای انکار از نورهای مناسب هر فضا استفاده کنید مثلاً از نورهای با رنگ روشن برای رستوران‌ها و نورهای سفید در سوپرمارکت‌ها استفاده نمایید.

ذکر این نکته ضروری است که طراحی نور ساختمان‌ها به طور مستقیم در تجارت و رونق کسب‌وکار شما تأثیر می‌گذارد. نورهای ورودی مکان‌ تجاری باید برای افراد جذاب باشند، بنابراین نباید خیلی معمولی کار شوند. برای جلب‌توجه رهگذران باید از نوری متفاوت‌تر از محیط استفاده کنید که می‌تواند به‌خصوص رنگ‌های روشن باشند. همچنین شما می‌توانید برای نورپردازی تابلوهای بالای مغازه یا آرم و لوگو تجاری از نورافکن استفاده کنید. برای روشن شدن زمین یک چراغ رو به پایین نیز می‌توانید بهره ببرید. یکی دیگر از نکاتی که باید موردتوجه قرار بگیرد نورپردازی در دیوارهای داخلی ساختمان‌ها می‌باشد که افراد را جذب خودش کند.

در برخی مکان‌ها استفاده از لامپ‌های با نور کمتر بسیار شیک‌تر خواهد بود و نباید چنین مکان‌هایی را خیلی شلوغ بکنید، چشم‌ها ممکن است مستعد خستگی باشند درحالی‌که کنتراست بین نور و تاریکی در رستوران‌ها خیلی زیاد می‌باشد. اما یک مهارت تجاری کوچک می‌تواند باعث افزایش گردش مالی شوند. استفاده از لامپ‌هایی با زاویه پرتو بزرگ برای تأمین نور محیط‌های یکنواخت برای کل فضا بسیار مناسب می‌باشد.

بهترین راه برای جذب مشتری با نورپردازی مناسب

اهمیت نورپردازی در کافی‌شاپ با لامپ ادیسونی

طراحی اصولی و جذاب در فضای کافی‌شاپ‌ها می‌تواند یکی از دلایل اصلی جذب مشتری باشند. قطعاً علاوه بر طراحی دکور، نورپردازی کافی‌شاپ نیز باید به‌گونه‌ای باشد که مشتری را جذب فضای خودش بکند و حتی مشتری بتواند دوباره این تصمیم را بگیرد که به کافی‌شاپ شما بازگردد. اینکار تنها با ایجاد دکوراسیون مناسب و نورپردازی‌های جذاب در محیط کافی‌شاپ امکان‌پذیر می‌باشد.

فضای کافی‌شاپ‌ها از نظر مشتریان بسیار حائز اهمیت می‌باشد، زیرا مشتری در چنین مکان‌هایی به فضاها و نورپردازی‌ها داخل سالن فکر می‌کند، اکثر افرادی که به چنین مکان‌هایی می‌روند به دنبال کسب آرامش و شادابی هستند، آیا می‌دانید بسیاری از این شور و نشاط به دلیل طراحی نورپردازی می‌باشد؟

اتاق‌ها و سالن‌های کم‌نور می‌توانند با احساس رضایت مشتری تأثیر بگذارند. از لامپ‌ها، نورپردازی‌های مخفی و هوشمند گرفته تا حتی هالوژن‌ها بر روحیه و حتی اشتهای افراد تأثیر می‌گذارند.

نورپردازی فضاهای داخلی و خارجی کافی‌شاپ‌ها بسیار حائز اهمیت می‌باشد و باید به ‌گونه‌ای انتخاب شوند که باعث شور و نشاط مشتریان گردد، قطعاً در کافی‌شاپ‌ها نورپردازی از خارج ساختمان شروع و به داخل ساختمان کشیده می‌شود و این نکات را حتماً باید رعایت بکنید و نورپردازی‌ها را به‌صورت لایه‌ای انجام دهید.

شما حتی می‌توانید برای زیباسازی بهتر فضاهای کافی‌شاپ از لامپ‌های ادیسونی استفاده نمایید، لامپ‌ ادیسونی که نوع جدید از لامپ‌های ال‌ای‌دی می‌باشد که تلفیقی از تکنولوژی‌های جدید و قدیمی می‌باشد. همانند نور لامپ‌های حبابی رشته‌ای، این نوع از لامپ‌ها نیز دارای LED  فیلامنتی، نور آفتابی با مصرف انرژی بهینه را تولید می‌کنند.

از این نوع لامپ‌ها بیشتر در فضاهای رستوران و کافی‌شاپ‌ها استفاده زیادی می‌شود، یکی از ایده‌های جدید برای نورپردازی سالن‌ها و اتاق‌های کافی‌شاپ استفاده از لامپ‌های مدل ادیسونی می‌باشد.

 

بهترین راه برای جذب مشتری با نورپردازی مناسب

اهمیت نورپردازی در فروشگاه

در عصر مدرن رقابت فروشگاه‌ها برای جذاب مشتری بسیار افزایش پیدا کرده است، درگذشته فروشگاه‌ها و مغازه‌ها اقدام به نصب چند لامپ ساده بزرگ و پرنور در سقف‌ها اکتفا می‌کردند، ولی امروز با افزایش رقابت تجاری باعث شده تا برندها با هدف قراردادن تمام حواس مشتری برای جلب‌توجه به محصولات و کالاهای درون فروشگاه، به نورپردازی حرفه‌ای روی آورده‌اند.

همان‌طور که می‌دانید ۸۰ درصد اطلاعات حسی از چشم ما انسان‌ها تأمین می‌شود، از دیدگاه خرده‌فروشان، نورپردازی عناصر معماری، کیفیت محصول را برجسته‌تر می‌کند و فضاها را بهتر نمایش می‌دهد. قطعاً ایجاد یک نورپردازی قوی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌تواند به خرید نمودن یا عدم خرید یک مصرف‌کننده تأثیر بگذارد.

نورپردازی به‌صورت چشمگیر می‌تواند محصولات و کالاها را با جذابیت خاصی نمایش دهد و مصرف‌کنندگان را یک‌قدم به‌سوی خرید محصولات شما سوق دهد. مغازه‌ها و سوپرمارکت‌ها از نورها به‌عنوان بخشی استراتژیکی برای دیزاین محیطشان استفاده می‌نمایند و نور مناسب در زمان مناسب بسیار خارق‌العاده خواهد شد.

عملکرد نورپردازی در فروشگاه‌ها می‌تواند تأثیر بسیار زیادی بر تجربه مشتری داشته باشد. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد طراحی روشنایی مغازه‌ها و ویترین‌ها بر روی خریداران برای تبدیل‌شدن به مشتری وفادار واقعاً تأثیرگذار هستند. استفاده از فناوری‌های جدیدی همانند LED  ها به مغازه‌داران این اجازه را می‌دهد تا روشنایی را به طور کامل در هر مکانی از ساختمان جای‌گذاری نمایند. صاحبان فروشگاه باید یک نورپردازی عالی برای مشتریانی که وقت و هزینه‌های خود را در آن فروشگاه صرف می‌کنند، فراهم بیاورند. باید این نکات را در نظر بگیرید که استفاده از چه نورهایی باعث جذب مشتری و احساس رضایت و شادابی خواهند داشت. مشتریان با نورهای سفید و خنک احساس بیشتری پیدا می‌کنند و در نمایش ظواهر مدرن و تمیزتر کمک می‌کند.

 

 

بهترین راه برای جذب مشتری با نورپردازی مناسب

اهمیت نورپردازی در سالن زیبایی با پنل روشنایی

نورپردازی در یک سالن زیبایی، بیشتر از هر اتاق یا ساختمان دیگر کاربرد عملی دارد. این به کارکنان آنجا کمک می‌کند تا به‌خوبی کار کنند، مشتریان خود را به‌وضوح ببینند و اطمینان حاصل نمایند که همه کارها به‌خوبی انجام می‌شود؛ بنابراین به طور مستقیم نورپردازی یک سالن زیبایی و آرایشگاه‌ها بر کیفیت کار تاثیرخواهد داشت. حتی بهترین آرایشگر حرفه‌ای، متخصص ناخن نمی‌توانند کار خود را در نورهای بد انجام دهند، کمبود نور طبیعی در میز پذیرش تمرکز روی کارها را دشوارتر می‌کند و همچنین می‌تواند بر فروش تأثیر منفی بگذارد.

همچنین استفاده از پنل روشنایی در سالن مو نیز باعث ایجاد روحیه و بهترشدن جو سالن می‌شود. به‌عنوان‌مثال می‌توانید از نور سرد و روشن در سالن زیبایی استفاده نکنید زیرا این نورها بیشتر مربوط به یک کلینیک می‌باشد. از طرف دیگر نور گرم و کم‌نور آرامش بیشتری در ذهن و بدن ایجاد می‌کند و این همان چیزی است که مشتریان در هر سالن به دنبال آن هستند.

پنل‌ روشنایی قطعاً می‌تواند آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی را جذاب‌تر بکند و در نورپردازی سالن‌ها حتماً از چنین پنل‌هایی استفاده نمایید. پنل‌های روشنایی شامل رنگ‌بندی‌های جذابی هستند که شما می‌توانید متناسب برای هر محیطی از این پنل‌های روشنایی استفاده نمایید. انتخاب رنگ از پنل‌های روشنایی به سلیقه افراد بستگی دارد، اگر از رنگ سفید مهتابی برای نورپردازی سالن نمی‌خواهید استفاده نمایید، قطعاً باید از نور زرد و آفتابی استفاده بکنید، ولی باید این نکته را در نظر داشته باشید که نور آفتابی زمانی فضای شما را زیباتر جلوه می‌کند که معماری زیبایی در سالن شما وجود داشته باشد و نور را به‌صورت موضعی به عناصر دکور بتابانید.

خرید انواع تجهیزات روشنایی

همان طور که در بالا اشاره شد روشنایی فضای کار شما تاثیر بسیار زیادی در کیفیت کار دارد، در هر مکان عمومی چه فضای کار چه فضای خانه روشنایی نقش بسیار مهمی در زندگی روزمره ما دارد. روشنایی می تواند  یک محیط بی حال و خشک را به محیطی جذاب و گیرا تبدیل کند .

فروشگاه میران لایتینگ با بیش از  ۱۰ سال تجربه  در زمینه فروش انواع لوازم روشنایی می تواند به شما بهترین قیمت و کیفیت را برای انواع تجهیزات روشنایی به صورت عمده و تکی در اختیار شما قرار دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا