خودروی زرهی برقی و دوزیست با توانایی حمل یک تن بار! (+عکس)

یک خودروی زرهی جدید موسوم به “رینمتال میشن مستر ایکس‌تی”( Rheinmetall Mission Master XT) که خودران و به باتری مجهز است، می‌تواند بیش از یک تن لوازم و تجهیزات نظامی را بدون مشکل در مناطق جنگی جابجا کند.

موبنا به گزارش انگجت، خودروی زرهی “Rheinmetall Mission Master XT” یک خودروی زرهی برقی خودران است که می‌تواند بیش از یک تن لوازم و تجهیزات را به مناطق جنگی ببرد.

ارتش‌ها خواهان وسایل نقلیه خودران هستند تا خطر و حجم کار را برای سربازان کاهش دهند و همانطور که پایگاه “Popular Science” گزارش کرده است، این خودروی زرهی جدید یک نمونه بارز از این مقوله است.

این خودروی زرهی می‌تواند بیش از یک تن لوازم و تجهیزات را در میدان جنگ حمل و بیش از ۷۴۰ کیلومتر مسافت را طی کند. این خودروی زرهی می‌تواند سربازان را در مناطق ناهموار دنبال و آنها را حمل کند یا حتی به عنوان پیشاهنگ عمل کند.

خودروی زرهی برقی و دوزیست با توانایی حمل یک تن بار! (+عکس)

این خودروی زرهی توسط شرکت کانادایی “رینمتال” طراحی و ساخته شده است و می‌تواند در زمین‌های شنی، سنگلاخی، صخره‌ای و کوهستانی و حتی در شرایط آب و هوایی یخبندان و برفی حرکت کند.

این خودروی زرهی همچنین کاملاً دوزیست است، بنابراین می‌تواند همراه با محموله خود به صورت شناور در آب حرکت کند یا تپه‌هایی با شیب تا ۳۵ درجه را نیز پشت سر بگذارد.

در عین حال، لاستیک‌های بزرگ آن می‌توانند حتی با وجود سوراخ‌ها و پنچری‌هایی به عمق دو سانتیمتر نیز به کار ادامه دهند.

خودروی زرهی برقی و دوزیست با توانایی حمل یک تن بار! (+عکس)

این وسیله نقلیه از یک موتور دیزلی برای دستیابی به برد ۷۰ کیلومتری استفاده می‌کند، اما همچنین دارای باتری‌های لیتیوم-یونی است که می‌توانند تا شش ساعت انرژی آن را تأمین کنند. این ویژگی این امکان را فراهم می‌کند تا عملیات‌های شناسایی به شکل بدون ایجاد سر و صدا یا ایجاد نشانه حرارتی قابل شناسایی توسط دشمن انجام شود.

این خودروی زرهی همچنین به لطف نرم افزار و سخت افزار سفارشی “رینمتال” که شامل فناوری لیدار سه‌بعدی، دوربین‌های جلو و عقب و حسگرهای اضافی است، می‌تواند حتی در مکان‌هایی که مسیریابی با GPS ممکن نیست، به طور خودران رانندگی کند.

خودروی زرهی برقی و دوزیست با توانایی حمل یک تن بار! (+عکس)

این وسیله نقلیه همچنین حالت پیگیری دارد که در آن می‌تواند سرباز یا وسیله نقلیه دیگری را با حفظ مسافت ایمن ردیابی کند. در عین حال، مکانی برای رانندگی دارد که راننده می‌تواند آن را با یک فرمان مخصوص هدایت کند.

این خودروی زرهی فوق‌العاده با استفاده از این قابلیت‌ها می‌تواند به حمل تجهیزات، حمل و نقل سربازان و انتقال مجروحان در مناطق جنگی اقدام کند. با این حال به طور بالقوه می‌تواند نقش فعال‌تری نیز داشته باشد.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا