فولکس واگن تا ۲۰۳۵ فروش خودروی بنزینی را متوقف می کند

شرکت فولکس واگن تصمیم دارد تا ۲۰۳۵ میلادی فروش خودروهایی بنزینی را در اروپا متوقف کند و کل خودروهای تولیدی آن تا ۲۰۵۰ میلادی کربن خنثی خواهند بود.

موبنا – به گزارش ورج، به گفته یکی از اعضای هیأت مدیره فولکس واگن، این شرکت تصمیم دارد فروش خودروهایی با موتور درون سوز در اروپا تا ۲۰۳۵ میلادی متوقف کند.

کلاوس زلمر یکی از اعضای هیأت مدیره فروش فولکس واگن در مصاحبه با یک روزنامه آلمانی اعلام کرد این شرکت بین سال‌های ۲۰۳۳ تا ۲۰۳۵ میلادی از کسب و کار فروش خودروهای بنزینی در اروپا خارج می‌شود.

البته به گفته او مدت زمان طولانی‌تری طول می‌کشد تا فروش چنین خودروهایی در آمریکا و چین نیز متوقف شود. زلمر در این مصاحبه اشاره کرد تا ۲۰۵۰ میلادی کل خودروهای تولیدی این شرکت کربن خنثی خواهند بود و گازهای گلخانه‌ای منتشر نخواهد کرد.

این درحالی است که اهداف فولکس واگن برای گذر از خودروهای بنزینی و تولید خودروهای برقی با رقبایش مشابه است. شرکت فورد در اوایل سال جاری اعلام کرد تا ۲۰۳۰ میلادی در اروپا فقط خودروی برقی می‌فروشد و تصمیم دارد با صرف یک میلیارد دلار کارخانه اش در آلمان را به خط تولید خودروی برقی تبدیل کند.

هوندا نیز تصمیم دارد تا ۲۰۴۰ میلادی تولید خودروهای بنزینی را متوقف کند.

 منبع: مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا