تویوتا توندرا ۲۰۲۲؛ زمانی برای معرفی یک غول هیبریدی! (+عکس)

شاخص مصرف سوخت برای ۱۰۰ کیلومتر رانندگی در شهر برابر با ۱۸ لیتر، در بزرگراه ۱۳ لیتر و در حالت ترکیبی ۱۵.۶ لیتر گزارش شده است.

موبنا؛ مازیار دانیالی توندرا محصولی است که از سال ۱۹۹۹ تا کنون روی خط تولید تویوتا قرار دارد و به عنوان پیکاپ فول سایز در ۲ نسل ارائه شده است. طی این مدت نسخه های ویژه و فیس لیفت های مختلفی از توندرا نیز معرفی شده اند.

نسل اول- ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۶

نسل اول- 2000 تا 2006

نسل دوم- ۲۰۰۷ تا کنون

نسل دوم- 2007 تا کنون

مدل ۲۰۱۰

مدل 2010

۲۰۱۲

2012

۲۰۱۴

2014

۲۰۱۷

2017

مدل ۲۰۲۱ تویوتا توندرا در تریم ۴ درب هم اکنون با قیمت پایه ۳۴۰۲۵ دلار عرضه می شود.

در بخش پیشرانه مدل ۲۰۲۱ از تپنده ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری آلومینیومی با ۳۲ سوپاپ و سیستم اگزوز استیل استفاده شده است. این موتور ۳۸۱ اسب بخار خروجی و ۴۰۱ پوندفوت گشتاور دارد. در بخش جعبه دنده از نمونه ۶ سرعته اتوماتیک هوشمند استفاده شده است.

سامانه تمام چرخ محرک در وضعیت فعال قرار دارد.

شاخص مصرف سوخت پیشرانه مدل ۲۰۲۱ برای ۱۰۰ کیلومتر رانندگی در شهر برابر با ۱۸ لیتر، در بزرگراه ۱۳ لیتر و در حالت ترکیبی ۱۵.۶ لیتر گزارش شده است.

این خودرو مجهز به مجموعه ای از امکانات ایمنی مانند ۸ کیسه ایمنی هوا، کمبربند ایمنی ۳ نقطه ای، نشانگر فشار باد لاستیک، سیستم سونار به عنوان دستیار پارک جلو و عقب، نمایش نقاط کور دید راننده و … مجهز است.

داخل کابین نیز امکاناتی مانند سیستم تهویه اتوماتیک با فیلتر بهبود دهنده هوا، سیستم صوتی برند جی بی ال با ۱۲ اسپیکر، نمایشگر ۷ اینچی سیستم سرگرمی و … جلب نظر می کنند.

مدل ۲۰۲۱

مدل 2021

فضای کابین ۲۰۲۱

فضای کابین 2021

رونمایی از توندرا ۲۰۲۲

اما به تازگی تصاویری بسیار محدود از توندرا ۲۰۲۲ منتشر شده ظاهری کاملا را برای این پیکاپ به نمایش گذاشته است.

بخش دماغه بویژه چراغ های اصلی جلو بازطراحی موفقی را همراه دارند. در سایر بخش های نیز بدنه ای عضلانی و قدرتمند را مشاهده می کنیم که می تواند موفقیت توندرای جدید بویژه در بازار آمریکا را تضمین کند.

هنوز اطلاعاتی از پیشرانه در دسترس نیست اما قطعا تویوتا از نمونه ۵.۷ لیتری که هم اکنون در مدل ۲۰۲۱ استفاده می شود، فاصله گرفته و به سمت تپنده های ۶ سیلندر هیبریدی خود حرکت خواهد کرد.

تصاویر موجود از مدل ۲۰۲۲ که البته رسمی هستند اما نمونه های دارای کیفیت آنها تا زمان تنظیم این خبر منتشر نشده است.

تصاویر موجود از مدل 2022 که البته رسمی هستند اما نمونه های دارای کیفیت آنها تا زمان تنظیم این خبر منتشر نشده است.

 

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا