چطور همراه اول در روز انتخابات نقش‌آفرینی کرد؟

سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری کشورمان در حالی برگزار شد که همراه اول برای ششمین سال پیاپی تنها اپراتوری بود که توانست زیرساخت‌های ارتباطی گسترده و امن مورد نیاز این رویداد را فراهم کند؛ اما چرا همراه اول تنها اپراتوری بود که توانست زیرساخت‌های ارتباطی چنین رویداد مهمی را فراهم کرد؟

موبنا؛ نرگس‌السادات حجازیان – همان‌طور که اشاره شد همراه اول برای ششمین دوره پیاپی، شبکه ارتباطی امن و پایدار خود را با بیش از ۲۹ هزار سایت برای برقراری ارتباط نزدیک به ۶۷ هزار شعبه انتخاباتی، در اختیار وزارت کشور قرار داد؛ اما با وجود گستردگی کار و افزایش ترافیک شبکه و زیرساخت‌های همراه اول در روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، مشترکین مشکلی در استفاده از خدمات این اپراتور تجربه نکردند.

بد نیست بدانید نه‌تنها شبکه ارتباطات حوزه‌های انتخاباتی با توانمندی‌های همراه اول برقرار شد، بلکه کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور نیز فرایند احراز هویت رأی‌دهندگان را با استفاده از شبکه گسترده این اپراتور عملیاتی کرد و درنهایت تمام این اقدامات باعث افزایش سه درصدی ترافیک و بار شبکه همراه اول در روز انتخابات شد.

چطور همراه اول در روز انتخابات نقش‌آفرینی کرد؟

اما چرا همراه اول از میان اپراتورهای سیار کشورمان تنها اپراتوری بود که توانسته در چنین رویداد مهمی نقش اصلی برقراری ارتباط را برعهده گیرد؟ بررسی‌ها نشان می‌دهد همراه اول با بیش از ۷۰ میلیون مشترک در سراسر کشور، عنوان شرکت پیشتاز در توسعه ایران دیجیتال را به خود اختصاص داده است. این اپراتور که در مقایسه با سایر اپراتورهای سیار و ثابت بیشترین سرمایه‌گذاری و توسعه زیرساخت‌های مخابراتی را در دو دهه اخیر انجام داده، به‌عنوان بازیگر اصلی صنعت ارتباطات کشورمان شناخته می‌شود.

از همین رو پیش‌تر نیز امیر شجاعان رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور ضمن بازدید از مرکز مدیریت شبکه همراه اول و در دیدار با مدیرعامل این اپراتور با اشاره به بلوغ همراه اول در سالیان اخیر در فراهم کردن بستر فنی انتخابات، رضایت کامل خود را از خدمات همراه اول در برگزاری هر چه‌بهتر انتخابات الکترونیکی اعلام کرده و گفته بود که در آخرین دوره انتخابات که از بستر همراه اول استفاده شد، بیش از ۹۹ درصد شعبات در گستره پوشش شبکه همراه اول بودند.

لازم است بدانید توسعه زیرساخت‌های همراه اول بخش عمده‌ای از نیاز اینترنت پرسرعت کشور را تأمین کرده، به‌طوری‌که هم در نسل سه و هم‌نسل چهار، با اختلاف قابل‌توجهی خدمات گسترده‌تری نسبت به دو اپراتور رایتل و ام.تی.ان-ایرانسل دارد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد همراه اول بیش از ۱۰ میلیون و ۶۸۸ هزار مشترک نسل سوم و ۳۳ میلیون نفر نیز مشترک نسل چهارم دارد. آمار فوق کاملاً واضح نشان می‌دهد که همراه اول نه‌تنها پیشتاز در توسعه ایران دیجیتال است، بلکه با سرمایه‌گذاری گسترده در صنعت ارتباطات کشورمان، بیشترین سطح خدمات در حوزه اینترنت پرسرعت را به مشترکان ارائه می‌دهد و دقیقاً به همین علت است که در رویدادهای مهمی نظیر انتخابات ریاست جمهوری، زیرساخت‌های این اپراتور می‌تواند تأثیر فراوانی در تسهیل اجرای فرایند‌های ارتباطی داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا