سدان باکیفیت چینی از «بایک» در کانال ۲۰ هزار دلار (+عکس)

کابین دی۵۰ به عنوان یک خودروی چینی محیط باکیفیتی را ارائه می کند و بسیاری از رقبای خود را پشت سر می گذارد.

موبنا؛ مازیار دانیالی – مدتی قبل یک سدان خوش ساخت با نام U7 از خانواده سِنووا کمپانی بایک را در گروه خودروی عصر ایران معرفی کردیم که جزئیاتش اینجا در دسترس قرار دارد. امروز نیز سراغ یک محصول پاک از خانواده سِنووا می رویم که با سنوورا ایی یو۵ و همچنین پکن D50 ایی ویی شناسایی می شود. این محصول در بازار چین از ۲۰ تا ۲۴ هزار دلار قیمت دارد.

خودرو از منظر ابعاد برابر با ۴۶۰۲ میلیمتر در طول، ۱۷۹۴ میلیمتر در عرض و ۱۵۱۵ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز برابر با ۲۶۵۰ میلیمتر است. وزن خالص نیز از ۱۶۰۰ تا ۱۶۸۰ کیلوگرم محاسبه شده است.

 

در بخش پیشرانه برای تریم پایه از یک موتور الکتریکی ۱۰۰ کیلوواتی(۱۳۴ اسب بخار) با گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر استفاده شده است. باتری لیتیوم یون این تریم ۴۵ کیلووات ساعت ظرفیت دارد و برد حرکتی ۳۰۰ کیلومتر را در اختیار خودرو قرار می دهد.

تریم بالاتر از موتور الکتریکی ۱۶۰ کیلوواتی(۲۱۴ اسب بخار) با گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر استفاده می کد. باتری لیتیومی آن نیز ۵۳.۶ کیلووات ساعت ظرفیت دارد و برد حرکتی ۴۱۶ کیلومتر را فراهم می کند. شارژ کامل باتری ۶.۲ ساعت را به خود اختصاص می دهد. بیشینه سرعت برابر با ۱۵۵ کیلومتر برساعت و شاخص صفر تا ۱۰۰ کیلومتر نیز برابر با ۷.۸ ثانیه محاسبه شده است.

در تمامی تریم ها و برای بخش جعبه دنده از نمونه تک سرعته استفاده شده که با محور جلو در ارتباط است.

سیستم ترمز در تمامی چرخ ها دیسکی است و رینگ های آلومینیومی در اندازه های ۱۶ و ۱۷ اینچی ارائه می شوند.

 

کابین دی۵۰ به عنوان یک خودروی چینی محیط باکیفیتی را ارائه می کند و بسیاری از رقبای خود را پشت سر می گذارد. از امکانات کابین می توان به سیستم تهویه اتوماتیک، استارت دکمه ای، نورپردازی هوشمند داخلی، ناوبری ماهواره ای، نمایشگر دیجیتال اطلاعات کیلومتر، نمایشگر لمسی تبلتی سیستم سرگرمی، تریم چوب، بلوتوث، یو اس بی، تنظیم الکتریکی صندلی ها، گرم کن و تهویه صندلی ها، استراحتگاه دست، فرمان با امکان تنظیم ارتفاع، فرمان چرم، پاورویندوز جلو و عقب، اسکای روف الکتریکی، تنظیم الکتریکی آینه ها با مکانیسم اتوماتیک جمع شونده و … اشاره کرد.

در بخش ایمنی نیز مواردی شامل: ورود بدون کلید، رادار پارک عقب، دوربین عقب، دوربین پانورامیک، نشانگر فشار باد لاستیک، ای بی اس، ایی بی دیی، دستیار ترمز، پایداری الکترونیکی، ترمز اضطراری، دستیار حرکت در سربالایی و سرپایینی، نمایش نقاط کور دید راننده، هدلایت اتوماتیک، دی لایت، ایربگ کامل و ایزوفیکس صندلی کودک قابل اشاره هستند.

بخشی از امکانات نامبرده فقط در حالت آپشن ارائه می شوند.

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا