شبکه شاد؛ بزرگترین دستاورد ملی سال کرونایی

همراه اول با شبکه شاد در یکسال اخیر بزرگترین دستاورد ملی صنعت ارتباطات – در ایام شیوع کرونا – را به نام خود ثبت کرد. شبکه شاد که نزدیک به ۱۳ میلیون دانش‌آموز در آن فعال هستند، بیشینه پهنای باند آن به ۴۰۳ گیگابیت بر ثانیه رسیده و بزرگترین سامانه آموزشی غیرحضوری موفق در کشور است.

موبنا؛ نرگس‌السادات حجازیان – در یازدهمین مجمع عمومی عادی سالیانه همراه اول که ۳۰ اردیبهشت ماه برگزار شد، آمار و اطلاعات جالبی از عملکرد یکسال اخیر این اپراتور منتشر شد.

شبکه شاد؛ بزرگترین دستاورد ملی سال کرونایی

در این مراسم مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل همراه اول درباره دستاوردهای توسعه بازار، فروش و خدمات مشتریان در سال ۱۳۹۹ اعلام کرد: برای نخستین بار موفق شدیم حضور ۱۰۰ میلیون مشترک را در شبکه همراه اول داشته باشیم که نسبت سیمکارت‌های اعتباری به سیمکارت‌های دائمی حدود ۸۰ به ۲۰ درصد است. این در حالی‌ است که سال گذشته جذب بیش از ۱۰.۵ میلیون مشترک اعتباری هم داشتیم.

وی همچنین توسعه پلتفرم آموزشی شاد با همکاری وزارت آموزش و پرورش – که توانسته فعالیت‌های آموزشی را برای ۱۴۷ هزار مدرسه فراهم کند – را از بزرگترین اقدامات سال گذشته همراه اول عنوان کرد و گفت: توفیق داریم حضور بیش از ۷۵۰ هزار معلم، ۱۴۷ هزار مدرسه، بیش از ۱۳ میلیون دانش‌آموز احراز هویت شده و بیش از ۱۲۴ هزار مدیر را در این پلتفرم داشته باشیم؛ همچنین امکان فعالیت همزمان ۲.۷ میلیون نفر روی این پلتفرم فراهم است و بیش از ۱۳ میلیون کاربر فعال هفتگی و بیش از ۱۰ میلیون کاربر فعال روزانه روی این بستر قرار دارند.

شبکه شاد؛ بزرگترین دستاورد ملی سال کرونایی

محمدامین ابطحی مدیرعامل شاد نیز اخیرا از این شبکه به عنوان یکی از پلتفرم‌های دیجیتالی موفق همراه اول یاد کرده و گفته «تاکنون بیش از ۳۸ میلیارد پیام و بیش از ۱۴ میلیارد فایل در این شبکه جابجا شده است.»

وی این شبکه آموزش دانش‌آموزی را معنای جدیدی از ابزار آموزش و پرورش مجازی برای پاسخگویی به نیاز ملی و مبتنی بر ظرفیت‌های بومی دانست و تاکید کرد: این شبکه آموزشی قطعا متعلق به دوران کرونا نیست؛ اما کرونا کمک کرد تا در امر تغییر شیوه آموزشی با شتاب بیشتری حرکت کنیم.

به اعتقاد ابطحی اگر مراحل آموزش را به سنتی، سنتی بر بستر دیجیتال‌(گذار) و یادگیری تحولی تقسیم‌بندی کنیم، اکنون در مرحله گذار هستیم؛ اما برنامه‌ریزی کردیم به سمت یادگیری تحولی برویم که در آن سطح هر آنچه که یک متکلم وحده می‌تواند انجام دهد، قابل انجام و ابزارهای سنجش نیز به صورت آنلاین وجود دارد.

شبکه شاد؛ بزرگترین دستاورد ملی سال کرونایی

گفتنی است شبکه شاد  محیطی ایمن در فضای مجازی برای آموزش دانش‌آموزان است که پس از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس راه‌اندازی شد. با شیوع ویروس کرونا از ابتدای اسفندماه سال ۹۸ مدارس، دانشگاه‌ها و سایر مراکز آموزشی ایران و کشورهای جهان را به تعطیلی کشاند.

آموزش ‌و پرورش از همان روزهای ابتدایی تعطیلی با شعار «آموزش تعطیل نیست» بحث آموزش از راه‌دور را با همراهی اپراتورهای تلفن‌همراه دستور کار قرار داد. در این میان همراه اول با توجه به تجربه‌ای که سال‌ها قبل در «خانواده درسا» داشت، خیلی زود توانست با استفاده از زیرساخت‌های گسترده‌اش در سراسر کشور،‌ شرایط بهره‌برداری از شبکه شاد را فراهم کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا