آسانترین راه آموزش ژست‌های عکاسی چیست؟

«چرا عکسای من به این خوبی نمیشه؟ چجوری عکس میگیرن که انقدر جذاب به نظر می‌رسن؟ یعنی همه این افراد، عکاس‌های حرفه‌ای دارن یا خودشون تو دوره آموزش عکاسی شرکت کردن؟» این‌ها تعدادی از سوالاتی هستند که احتمالا بعد از دیدن عکس‌های جذاب مدل‌ها و بلاگرها از خودتان می‌پرسید. اما پاسخ این سوالات چیست؟ چرا عده‌ای در ساده‌ترین عکس‌ها هم چشم‌ها را خیره می‌کنند؟

در پاسخ باید بگوییم که این ژست و فیگورهای اصولی است که موجب می‌شود یک عکس عالی ثبت شود. شاید اگر همین حالا گوشی موبایل‌تان را بردارید و سری به شبکه‌های اجتماعی بزنید و بعضی از عکس‌های بلاگرها را نگاه کنید ابتدا بگویید که این زیبایی ذاتی است و آن‌ها تنها با نگاه کردن به دوربین خود به خود عکس های‌شان زیبا می‌شود اما اگر خودتان شروع به عکاسی کنید متوجه خواهید شد که با چند تکنیک ساده حتی از زیباترین مدل‌ها هم خوش عکس‌تر هستید.

چه خانم باشید و چه آقا برای این که در عکس‌ها متفاوت و جذاب به نظر برسید باید ژست گرفتن مقابل دوربین را به خوبی بدانید. البته فیگورهایی که یک آقا را در عکس‌ها متفاوت و جذاب نشان می‌دهد با ژست‌هایی که یک خانم باید بگیرد متفاوت است.

حال که با مهمترین دلیل خوش عکسی آشنا شدید بد نیست چند مورد از تکنیک‌هایی که سبب می‌شود عکس‌های زیبایی داشته باشید را با هم مرور کنیم. البته در نظر داشته باشید که به سرعت نمی‌توانید تمام این تکنیک‌ها را فرابگیرید، باید آن‌ها را تمرین کنید. حتی اگر خودتان هم علاقه به عکاس شدن داشته باشید با شرکت کردن در دوره آموزش عکاسی می توانید تمام این ترفندها را یاد بگیرید.

آسانترین راه آموزش ژست‌های عکاسی چیست؟

نوشته های مشابه

استفاده از زبان را فراموش نکنید!

ممکن است با شندین این عنوان تعجب کنید و باخود بگویید مگر می‌شود به کمک زبان عکس‌های زیبا گرفت؟ شاید این ترفند عجیب باشد اما یکی از بهترین‌ها است. شما هنگام عکاسی و زمانی که درحال لبخند زدن هستید می‌توانید با فشار دادن زبانتان به سقف دهان غبغب را از بین ببرید! این کار سبب کشیده شدن گردن و خط فک شده و دیگر در عکس اثری از غبغب آویزان نیست.

 

کمی بدن‌تان را بچرخانید و به دست های‌تان حالت بدهید

این تکنیک یکی از قدیمی‌ترین حقه‌ها برای زیباتر دیده شدن در عکس‌ها است. زاویه‌ای ۴۵ درجه به بدنتان بدهید و دست‌ها را به سمت دوربین روی پایین تنه قرار دهید. سپس یک پا را به آرامی جلوی پای دیگر قرارداده، شصت پای خود را به سمت دوربین نشانه بگیرید و وزنتان را روی پای عقب قرار دهید.

حتما عکس‌های ستارگان رو دیدید که دست روی کمر و به سمت دوربین ژست می‌گیرند. این کار باعث می‌شود که دیگر قسمت بالای بازو بر روی تنه به صورت صاف قرار نگیرد و بازو را بزرگتر از آن چیزی که هست نشان ندهد.

البته ممکن است در ذهن‌تان این فیگور کمی مصنوعی باشد در این صورت می‌توانید با کمی کشیدن بازوان خود به اطراف به جای قرار دادن دست روی کمر، ژستی زیبا داشته باشید.

 

مچ پاهایتان را بچرخانید

اگر می‌خواهید کاملا روبروی دوربین باشید و تمام قد عکس بیاندازید می‌توانید برای کشیده‌تر و ظریف‌تر دیده شدن پاها و باسن تان، پاهای خود را از قسمت ساق پا به پایین روی هم قرار دهید. لازم به ذکر است که این فیگور در حالت نشسته هم توصیه می‌شود و عکس‌تان را طبیعی‌تر می‌کند.

البته که ایستادن در عکس‌ها طرفداران بیشتری دارد اما اگر روی یک صندلی نشسته بودید و ناگهان قصد داشتید در همان وضعیت عکس بگیرید، راست بنشینید و پاهایتان را از قسمت مچ روی هم قرار دهید. این کار خیلی بهتر از وضعیتی است که ساق پاهای‌تان آزاد و بدون هیچ حالتی باشد!

آسانترین راه آموزش ژست‌های عکاسی چیست؟

همیشه به دوربین لبخند بزنید

لبخند زدن را به جرئت می‌توان یکی از مهم‌ترین تکنیک‌های خوش عکسی بودن دانست؛ البته لبخند طبیعی!

یاد بگیرید که جلوی دوربین هم همان طوری بخندید که پشت دوربین می‌خندید. هرگز با بیش از اندازه خندیدن کاری نکنید که غبغب‌تان برجسته‌تر و صورت‌تان عریض‌تر از حالت اولیه‌اش شود. این‌ها هیچ کدام معیارهای یک عکس جذاب نیستند.

برای طبیعی لبخند زدن باید صورت‌تان را آرام کرده و کمی دهانتان را باز کنید، به طوری که لب پایینی شما همسطح منحنی دندان‌های ردیف بالایتان قراربگیرد. این کار به شما اجازه می‌دهد، تصمیم بگیرید که چه اندازه از دندان های‌تان را در عکس نشان دهید. اگر هم طرفدار لبخند زدن با دندان نیستید و از این ژست جذاب خوش‌تان نمی‌آید می‌توانید با چشمان‌تان بخندید.

 

راحت باشید!

اگر یک مدل حرفه‌ای نیستید پس اکثر عکس‌های شما به صورت ناگهانی و همراه با دوستانتان و یا در حالت سرگرمی است. شاید این طور فکر کنید که فیگور گرفتن در این شرایط شما را زیباتر نشان می‌دهد اما برعکس، راحت و بامزه بودن در بسیاری از مواقع عکس شما مثل یک سوپر مدل زیبا می‌کند.

 

برای گرفتن عکس‌های جذاب آموزش ببینید

چه خودتان دوست دارید روبروی دوربین جذاب باشید و چه به دنبال گرفتن عکس‌های زیبا از افراد دیگر هستید، در هر صورت لازم است که اصول و تکنیک‌های عکاسی را به خوبی بیاموزید.

ترفند‌هایی که قبل‌تر با یکدیگر مرور کردیم تنها چند مورد از میان هزاران اصولی است که به شما کمک می‌کند یا عکس‌های زیبا ثبت کنید و یا خودتان در آن‌ها زیباتر به نظر برسید. موسسه‌های زیادی مثل موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان به شما کمک می‌کند که آموزش عکاسی را به طور حرفه‌ای ببینید.

یادتان باشد چنانچه اصول عکاسی به درستی تدریس شود می‌تواند با علاقه شما ترکیب شده و جلوه‌ای بدون نقص را به وجود بیاورد. کاری که سال هاست موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان با اقدام به برگزاری دوره آمورزش عکاسی برای سنین مختلف فراهم نموده است.

در این دوره تمام تکنیک‌ها و نکات لازم توسط اساتید با تجربه و متخصص تدریس می‌شوند. برای آگاهی از زمان برگزاری دوره عکاسی می‌توانید با مشاوران این موسسه تماس بگیرید.

1 دیدگاه

دکمه بازگشت به بالا