بیش از ۶ هزار مشترک روستایی لرستان اینترنت پرسرعت دارند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: ۶ هزار و ۴۳ مشترک در روستاها و مناطق محروم این استان اینترنت پرسرعت دارند.

موبنا – شهاب حیدری روز شنبه در نشست مشترک کنترل پروژه توسعه فیبر نوری با مدیریت شرکت مخابرات استان افزود: همچنین در مجموع تعداد ۹۲ هزار و ۲۵۳ مشترک فعال پهن باند ثابت در روستاها و مناطق محروم استان خدمات ارتباطی را دریافت می کنند.
وی خاطرنشان کرد: با تاکید وزارت ارتباطات و همکاری شرکت ارتباطات زیرساخت، مخابرات منطقه لرستان، اپراتور های اول و دوم و شرکت های ‌وب، انتظار می‌رود تمامی این خدمات در نقاط مختلف استان به ‌راحتی در دسترس مردم قرار بگیرد.
حیدری در ادامه اظهار داشت: فیبر نوری بهترین راه برای انتقال اطلاعات با سرعت و کیفیت است که با استفاده از توسعه آن می‌توان تمامی نقاط شهری و روستایی را به نسل‌های پرسرعت ارتباطی تجهیز کرد.
وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این اداره کل برقراری زیرساخت‌های ارتباطی در مناطق محروم و روستایی است ادامه داد: این پروژه‌ها با هدف کاهش شکاف دیجیتال و توسعه خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات برای افزایش رفاه مردم صورت گرفته است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان تصریح کرد: اتصال به شبکه های ارتباطی مزایایی مانند ارائه خدمات نوین، توسعه زیرساخت‌های الکترونیکی، حذف مراجعه غیرضروری به شهرها، افزایش سطح خدمت‌رسانی دستگاه‌های اجرایی به مردم و کاهش شکاف دیجیتال بین نقاط شهری و روستایی دارد.
۵۵۰ سایت تلفن همراه در لرستان وجود دارد، بیش از یک میلیون و ۴۱۰ هزار خط تلفن همراه اعتباری و دائمی در لرستان ایجاد و ۶۷ هزار پورت پرسرعت (ADSL) دایر شده، ۹۳ درصد روستاها و حدود ۹۹ درصد جاده های اصلی این استان نیز دارای پوشش تلفن همراه است.

 منبع: ایرنا 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا