بازگشت شیرکوهی پیر با پیشرانه ۴۶۰ اسب بخاری! (+عکس)

نسل اول مرکوی کوگر تا ۱۹۷۰ تولید شد که به خاطر گریل(جلوپنجره) پره ای عمودی و چراغ های مخفی شهرت زیادی به دست آورد.

موبنا؛ مازیار دانیالی کوگر یکی از خاص ترین محصولات تاریخ صنعت خودروی آمریکا است که اولین بار در سال ۱۹۶۷ روی خط تولید قرار گرفت. نسل اول مرکوی کوگر تا ۱۹۷۰ تولید شد که به خاطر گریل(جلوپنجره) پره ای عمودی و چراغ های مخفی شهرت زیادی به دست آورد.

پس از نسل اول تولید نسل ها و مدل های بعدی کوگر تا سال ۲۰۰۲ نیز ادامه داشت که در نسل هفتم و هشتم کاملا تبدیل به یک خودروی مدرن شده بود.

اما آنچه که دلیل پرداختن به کوگر در این مطلب بوده؛ معرفی پروژه تیونینگ یک دستگاه مرکوری کوگر نسل اول مدل ۱۹۶۸ است که تبدیل به یک دلبر آهنی خاص و بی همتا شده است.

مرکز تیونینگ خودرو رینگ برادرز واقع در ویسکانسین(آمریکا) یک کد اشرافی از رنگ سبز تیره را برای پروژه خود انتخاب کرده است. ترمزهای بزرگ تر با کالیپر قرمز، سیستم تعلیق اسپرت دی اس ایی، سیستم اگزوز جدید تمام استیل و رینگ های پره ای آلومینیومی از جمله بروزرسانی های این کوگر هستند.

اما مهمترین اتفاقی که اینجا برای مرکوری رخ داده، جایگزینی موتور استاندارد با نمونه ۸ سیلندر فورد از خانواده کایوت است که جز شاخص ترین پیشرانه های توسعه یافته توسط فورد محسوب می شود.

کایوت ۸ سیلندر اولین بار در سال ۲۰۱۱ و همراه با ماستنگ جی تی و پیکاپ اف-۱۵۰ رونمایی شد. تپنده ۵ لیتری که بالغ بر ۴۰۰ اسب بخار خروجی دارد و بدین ترتیب جز محبوب ترین گزینه ها برای تیونرها نیز به شمار می رود.

در این پروژه تیونینگ نیز از پیشرانه کایوت ۸ سیلندر استفاده شده که ۴۶۰ اسب بخار خروجی دارد و با جعبه دنده ۱۰ سیلندر اتوماتیک هماهنگ شده است. این جعبه دنده نیز متعلق به فورد رپتور است.

نکته قابل توجه در داخل کابین ظاهر کلاسیک کنسول با حضور جزئیات امروزی مانند سر دنده و پدال های تعویض آن است.

آخرین نسل های کوگر در دوران مدرن

نسل هفتم

نسل هفتم

نسل هشتم

نسل هشتم

 

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا