چرا مدیرعامل ایرانسل با قدرت به دنبال گران شدن اینترنت موبایل است؟

این روزها بحث افزایش تعرفه تلفن همراه و اینترنت یکی از بحث‌های مهم حوزه فناوری و ارتباطات کشور را تشکیل می‌دهد. حذف بسته نامحدود شبانه ایرانسل و افزایش تعرفه بسته‌های اینترنت در چند ماه گذشته توسط این اپراتور که با برخورد وزیر ارتباطات به نقطه اول بازگشت، همواره با حساسیت خاصی مورد توجه بوده و این امر باعث شده که کوچک‌ترین بحث‌ها درباره آن مورد توجه قرار گیرد.

موبنا – در حالی که کمتر از دو ماه پیش مدیرعامل ایرانسل اینترنت موبایل را سرویسی لوکس در دنیا قلمداد کرده و خواستار افزایش قیمت اینترنت این اپراتور شده بود، در جدیدترین اظهارنظرش با رسانه‌ای دیگر بر مواضع پیشین خود تأکید کرده و گفته که راهی جز اصلاح قیمت اینترنت موبایل وجود ندارد.
بیژن عباسی‌آرند، مدیر عامل ایرانسل به تازگی در گفت‌وگوی تفصیلی با «پیوست» مربوط به تاریخ اول دی ماه، بر مواضع پیشین خود پافشاری کرده و با اشاره به اینکه «با قیمت‌های موجود توان اپراتورها برای توسعه هم دارد، کم می‌شود»، باب بحثی را گشود که به نظر می‌رسد در شرایط اقتصادی جامعه ایران مشکلات زیادی را به وجود خواهد آورد: «این یک اشتباه اساسی است که در کشور ما -نسبت به دنیا- اتفاق افتاده که انتظار اینترنت ارزان، باکیفیت و در دسترس همه را روی شبکه موبایل داریم».
عباسی آرند در این گفت‌وگو با پیوست اشاره‌ای به کسانی داشته که باید در فیبر سرمایه‌گذاری می‌کردند تا در شرایط فعلی بخش زیادی از نیاز زندگی مردم را اینترنت ثابت تامین می‌کرد و به تصریح کرده است: «اما چون اکنون در ایران قیمت اینترنت موبایل ارزان است و اپراتورهای همراه چابک‌تر هستند ما این بخش را توسعه داده‌ایم و حالا همه انتظار دارند اینترنت موبایل با قیمت کم در اختیارشان باشد».
مدیرعامل ایرانسل که از آبان ماه سالجاری در گفت‌وگویی با سایت زومیت ساز افزایش تعرفه‌ها را به عنوان اولین اپراتور گران‌کننده بسته‌های اینترنتی تلفن همراه کوک کرد، اکنون نیز بر مواضع خود پافشاری می‌کند.
عباسی‌آرند در مصاحبه ۲۶ آبان سالجاری با زومیت ضمن بیان اینکه تعرفه‌ی خیلی ارزان و فشار حداکثری به شبکه باعث شده تا اداره ‌کردن این بار برای ایرانسل سخت شود، گفته بود: «اینترنت موبایل، سرویس لوکسی در دنیا محسوب می‌شود و تعرفه‌ی بالایی دارد»؛ «راهی جز اصلاح تعرفه‌ها وجود ندارد».
با وجود برخورد قاطع آذری جهرمی، وزیر ارتباطات با اقدام چند ماه گذشته ایرانسل در افزایش قیمت بسته‌های اینترنتی این اپراتور و بعید بودن توافق این اپراتور با حاکمیت بر سر افزایش قیمت اینترنت در شرایطی که اقتصاد کشور و مردم با چالش‌های بسیاری مواجه است، حال باید منتظر ماند و نتیجه لابی‎‌های عباسی‌آرند با مدیران وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی را نظاره‌گر بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا