پیشتازی آسیا در ارائه خدمات مخابراتی نسل پنجم

کشورهای آسیایی و به خصوص کشورهای شرق آسیا در زمینه استفاده از استاندارد نسل پنجم تلفن همراه برای افزایش رونق کسب و کارهای خود پیشتازی قابل توجهی داشته‌اند.

موبنا – به گزارش زد دی نت، کشورهای شرق آسیا با شتاب بالا در حال ایجاد زیرساخت‌های لازم برای بهره‌گیری از استاندارد نسل پنجم تلفن همراه هستند و برنامه‌ریزی برای ایجاد پلتفرم‌ها و خدمات مبتنی بر این استاندارد نیز در جریان است.

بررسی‌های شرکت آلمانی SAP نشان می‌دهد سرمایه گذاری انجام شده در این زمینه در قاره آسیا نیز چشمگیر بوده و این در حالی است که شیوع ویروس کرونا برنامه‌ریزی ها در این زمینه را در بسیاری از نقاط جهان مختل کرده است.

یکی از عوامل امیدواری به رشد استاندارد نسل پنجم تلفن همراه در قاره آسیا وجود انبوهی از توسعه دهندگان و برنامه نویسان در قاره آسیا است که به طور مرتب ابزار گوناگون مبتنی بر این استاندارد را خلق و عرضه می‌کنند.

بررسی‌های انجمن جهانی جی اس ام نشان می‌دهد تا سال ۲۰۲۵ منطقه آسیا – اقیانوسیه بزرگترین قاره جهان از نظر استفاده از خدمات نسل پنجم خواهد بود و بیشترین تعداد کاربران را به خود اختصاص خواهد داد. در آن زمان ۶۷۵ میلیون خط ارتباطی نسل پنجم در قاره آسیا وجود خواهد داشت که بیش از نیمی از کل خطوط نسل پنجم جهان را شامل می‌شود.

سه کشور چین، ژاپن و کره جنوبی در این زمینه پیشتاز خواهند بود و اپراتورهای تلفن همراه نیز از سال ۲۰۱۸ تا سال ۲۰۲۵ حدود ۳۷۰ میلیارد دلار در حوزه ارائه خدمات نسل پنجم سرمایه گذاری خواهند کرد. تا سال ۲۰۲۵ یک سوم کل ارتباطات نسل پنجم دنیا در چین جریان خواهد داشت و ۲۴ کشور منطقه آسیا – اقیانوسیه نیز از این خدمات بهره مند خواهند بود.

 منبع: مهر 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا