اینترنت درصورت رشد ترافیک ارزان‌تر می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره قیمت اینترنت گفت: اینترنت نه تنها گران نشده و نخواهد شد، بلکه درصورت رشد ترافیک، در سال آینده هم ارزان‌تر خواهد شد.

موبنا – محمدجواد آذری جهرمی در اینستاگرام خود، از کاربران خود خواست سولاتی را مطرح کرده تا به آنها پاسخ دهد. او در پاسخ به این سوال که چرا اینترنت گران شده، گفت: نه تنها گران نشده و نخواهد شد، بلکه درصورت رشد ترافیک، در سال آینده هم ارزان‌تر خواهد شد.

وی درباره اینترنت دانش‌آموزان و همچنین مشکلات این سامانه توضیح داد: شاد رایگان است و ماهانه هزینه گزافی از سوی دولت بابت یارانه ترافیک شاد به حساب شرکت‌های اینترنتی منظور می‌شود. سرورهای شاد در برخی ساعات کم می‌آورد. پیگیری مشترکی با وزیر آموزش و پرورش از همراه اول که نرم‌افزار شاد را توسعه داده کرده‌ایم که در حال رفع مشکل هستند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره مشکلات افزایش قیمت گوشی‌ و لپ‌تاپ و راهکار کاهش قیمت این کالاهای الکترونیکی بیان کرد:‌ راهکار اصلی بی‌شک بالا رفتن ارزش پول ملی است که تحریم‌های ظالمانه کاهش جدی یافته است. در این شرایط، ما تولید گوشی ارزان‌قیمت و متناسب داخلی را پیگیری کردیم. البته تمام توان ظرفیت کارخانه‌های داخلی به تولید تبلت اختصاص پیدا کرده تا نیاز دانش‌آموزان را برطرف کنیم.

حجم مطالب آموزنده‌ یوتیوب از محتوای نامناسبش بیشتر است

آذری جهرمی به انتقاد یکی از کاربران درباره فیلترینگ یوتیوب پاسخ داد: یوتیوب یک آموزشگاه بزرگ است و حجم مطالب آموزنده‌اش از محتوای نامناسب به‌طور قابل توجهی بیشتر است. البته تصمیم‌گیری در مورد فیلتر یا عدم فیلتر بر عهده کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مستقر در دادستانی است.

وی با اشاره به پینگ بالای بازی‌های کامپیوتری و انتقاد گیمرها از محدودیت‌های سرعت اینترنت بیان کرد: رقابت بین اپراتورها برای همین است که در ارائه خدمت بهتر و کسب رضایت شما تلاش می‌کنند. پینگ در این سه سال خیلی بهتر شده و الان مشکل اصلی، تحریم‌ آی‌پی‌های ایران است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به یکی از کاربران درباره تبلیغ گوشی ایرانی اظهار کرد: از گوشی ایرانی استفاده کردم که به نسبت قیمت، کیفیت خوبی دارد و بنابراین تبلیغش می‌کنم.

کاربران اینستاگرام همچنین در مواردی از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواستار رسیدگی به وضعیت اینترنت در شهرستان‌های مختلف شدند که آذری جهرمی در پاسخ به این کاربران عنوان کرد تا پایان سال، همه روستاها در دسترس خواهد بود.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا