نگاهی به تلویزیون‌‌های سری Q950 سامسونگ؛ پرچمدار جدید QLEDها

تلویزیون‌های سری Q950 یکی از محصولاتی بود که سامسونگ سال گذشته در جریان نمایشگاه CES 2020 از آن رونمایی کرد و به دلیل طراحی منحصربه‌فرد و قابلیت‌های نوآورانه مورد توجه مخاطبان و علاقه‌مندان قرار گرفت.

موبنا – این تلویزیون‌ها که به عنوان نسل جدید سری‌های ۸K QLED معرفی شد با تکیه بر طراحی بدون مرز یا Infinity Screen و قابلیت‌هایی همچون پردازنده کوانتومی ۸K با قابلیت هوش مصنوعی، Object Tracking، انطباق تصویر (Adaptive Picture) و افزایش وضوح تصاویر (۸k AI Upscaling) لقب پرچمدار جدید QLEDها را از آن خود کرد.

نگاهی به تلویزیون‌‌های سری Q950 سامسونگ؛ پرچمدار جدید QLEDها

تلویزیون نامرئی

نسل اول تلویزیون‌های LCD با اینکه ضخامت آنها از نسل قبل‌شان کمتر بود اما قاب پهن و عریضی در چهار گوشه بدنه‌شان داشتند که گاهی با ابعاد صفحه نمایش هم برابری می‌کرد، این موضوع پس از ورود تلویزیون‌های LED و بعد از آن تلویزیون‌های سری QLED سامسونگ بهبود پیدا کرد تا اینکه در تلویزیون Q950 ما برای نخستین بار شاهد طراحی Infinity Screen هستیم. در این سری‌ از تلویزیون‌های QLED سامسونگ قاب‌ها و حواشی اطراف صفحه نمایش تلویزیون حذف شده تا حواس و تمرکز تماشاگران به شکل ۱۰۰ درصد معطوف به فیلم و ویدئو پخش شده باشد. در سری Q950 نسبت صفحه نمایش به بدنه تلویزیون رقم قابل توجه ۹۹ درصد را تشکیل می‌دهد و ضخامت تلویزیون هم تنها ۱۵ میلی‌متر است که برای جاگذاری در اتاق‌ و سالن‌های خانه یا نصب دیواری کار را راحت‌تر از همیشه کرده است.

تلویزیون‌های Q950 سامسونگ به کمک طراحی نوآورانه خود در مسابقه جهانی طراحی Design Excellence Awards (IDEA) 2020 که چندی پیش برگزار شد، جایزه نقره‌ای را از این نمایشگاه برای داشتن حداکثر تصویر فراگیر دریافت کرد.

تلویزیون پرچمدار Q950 به عنوان اولین محصول ۸K که با طراحی بسیار باریک عرضه شده، شناخته می‌شود. طراحی مینیمال و ترکیب آن با وضوح تصویر ۸K و قابلیت‌های تصویری پیشرفته موجب شده تا Q950 از تمامی استانداردهای موجود فراتر رود و سطح جدیدی از هیجان و غوطه‌ور شدن تماشاگران را ارائه دهد.

تلویزیون‌های سری Q950 از حالتی به نامAmbient  بهره می‌برد که کاربران می‌توانند در زمان نصب دیواری به کمک این حالت تصویری شبیه نمای دیوار خانه خود را روی تلویزیون بیندازند و در زمانی که ویدئو و فیلمی از تلویزیون پخش نمی‌شود این تصویر تلویزیون را به جزئی از دیوار خانه تبدیل کند و به شکلی نامرئی دربیاورد.

در این تلویزیون همچون سایر مدل‌های QLED تمامی کابل‌ها تنها از طریق یک سیم به تلویزیون وصل می‌شود تا همیشه تصویری منظم و مرتب را از اطراف تلویزیون شاهد باشیم.

نگاهی به تلویزیون‌‌های سری Q950 سامسونگ؛ پرچمدار جدید QLEDها

تماشای آینده

قابلیت‌های نوآورانه و جدید تلویزیون Q950 تنها به طراحی آن خلاصه نمی‌شود و در زمینه کیفیت تصویر هم این محصول تجربه بصری چشم‌نوازی را ارائه می‌کند. این سری از تلویزیون‌های سامسونگ دارای رزولوشن ۸K است که بهترین کیفیت تصویر موجود در بازار به شمار می‌رود. تمامی امور مربوط به بهینه‌سازی صدا و تصویر در Q950 از طریق پردازنده کوانتومی ۸K با قابلیت هوش مصنوعی مدیریت و کنترل می‌شود تا عملکرد همه‌جانبه و بدون نقصی را برجای گذارد.

پردازنده کوانتومی هوش مصنوعی که قلب تپنده این نمایشگر پرچمدار است از یک رابط کاربری جدید استفاده می‌کند و در قالب سیستم عامل تایزن به کاربران امکان می‎دهد تا بهترین محتواها را با بالاترین کیفیت تصویری تجربه کنند.

این پردازنده کوانتومی همچنین کمک کرده تا کیفیت تصاویر کمتر از ۸K با اتکا به یادگیری عمیق و هوش مصنوعی به کیفیت واقعی ۸K برسد. در واقع بدون توجه به اینکه تصویر مورد نظر شما از چه منبعی و با چه وضوحی ارسال می‌شود قابلیت ۸k AI Upscaling  باعث می‌شود تا با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری عمیق مشخصات دقیق تک‌تک‌ پیکسل‌های بررسی و داده‌های مربوط به رنگ و جزئیات نور و کنتراست بهینه شود. در واقع حتی اگر کیفیت منبع محتوای شما وضوح پایین‌تری داشته باشد، به وسیله ویژگی ۸k AI Upscaling می‌توانید تصویر را با وضوح بالا در تلویزیون Q950 ببینید.

تلویزیون Q950 به قابلیتی مجهز شده است که با در نظر گرفتن شرایط زمانی و مکانی بهترین و بهینه‌ترین تصویر ممکن را نمایش می‌دهد. این قابلیت که انطباق تصویر یا Adaptive Picture نام دارد با تجزیه و تحلیل نور و میزان روشنایی محیط تنظیمات مربوط به کنتراست و روشنایی تصویر را بهینه‌سازی می‌کند تا عالی‌ترین تصویر را به چشمان شما منتقل کند. در واقع دیگر مهم نیست که در اتاقی تاریک نشسته‌اید یا سالنی پر از نور، تلویزیون Q950 با در نظر گرفتن وضعیت شما به طور خودکار تصویر را براساس نور محیط بهینه می‌کند و شما تنها کافیست خیلی راحت جلوی تلویزیون بنشینید و عملکرد این قابلیت را ملاحظه کنید.

این وضعیت در مورد صدای پخش شده هم برقرار است و با قابلیت آمپلی‌فایر Adaptive Voice صدای محیط بررسی می‌شود تا در زمانی که یکسری از صداهای بلند در محیط خانه مثل روشن شدن جاروبرقی ایجاد می‌شود صدای تلویزیون هم به طور خودکار زیاد شود تا دیگر در این مواقع نیازی به کنترل تلویزیون نداشته باشید.

نگاهی به تلویزیون‌‌های سری Q950 سامسونگ؛ پرچمدار جدید QLEDها

ویژگی Full Array یکی دیگر از قابلیت‌های تصویری تلویزیون Q950 است که با بهینه‌سازی نقاط سفید و مشکی تصاویر، جزئیات واقعی و بیشتری را با بالاترین کنتراست ارائه می‌کند.

قابلیت‌هایی همچون تولید ۱۰۰ درصد حجم رنگ، زاویه دید گسترده، Quantum HDR، Tap View (انتقال تصاویر گوشی هوشمند به تلویزیون تنها با یک ضربه) و Multi View (تقسیم صفحات و مشاهده چندین نوع محتوا به‌صورت همزمان) از دیگر ویژگی‌هایی است که کمک کرده است تا تجربه‌ بصری جدید و نوآورانه‌ای در تلویزیون‌ Q950 سامسونگ خلق شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا