کدام اپراتور میزبان اصلی مکالمات رومینگی تلفن همراه کشور است؟

رومینگ ملی عبارت است از استفاده مشترکان یک اپراتور از امکانات مخابراتی اپراتور دیگر در نواحی تحت پوشش. بر همین اساس اگر یک اپراتور در محلی پوشش مناسبی نداشته باشد، مشترک می‌تواند از پوشش شبکه‌ای اپراتور دیگری استفاده کند؛ این طرح همان رومینگ ملی است که می‌تواند دغدغه پوشش شبکه را تا حدی برای کاربران حل کند.

موبنا – رومینگ ملی درواقع راهکاری است تا با توجه به هزینه‌های بالای تامین تجهیزات، اپراتورها از الزام خرید تجهیزات برای تمام نقاط صعب‌العبور و یا کم‌جمعیت بی نیاز شوند و اگر در نقطه‌ای یک اپراتور پوشش ندارد، بتواند از شبکه اپراتور دیگر استفاده کند. براین اساس کاربران اپراتورهای مختلف بدون پرداخت هزینه می‌توانند در نقاط کور به اصطلاح روی شبکه اپراتورهای دیگر روم شوند.

اما سوال اینجاست که طی این سال هایی از رومینگ ملی فعال شده کدام یک از اپراتورها سهم بیشتری در خدمت رسانی در این حوزه به مشترکان داشته اند؟ پاسخ به این پرسش در واقع نشان می‌دهد کدام شبکه از وضعیت آنتن‌دهی مناسب‌تر و پوشش بیشتر و بهتر در تمام نقاط ایران برخوردار است.

آمار سه ماهه دوم سال جاری که توسط سازمان مقررات و ارتباطات رادیویی گویای وضعیت کشور است.

بر اساس آمار، همراه اول در جذب مکالمات مشترکان اپراتورهای دیگر، بیشترین نقش و میزبانی را داشته است که نشان دهنده پوشش بهتر و مناسب‌تر «همراه اول» در عموم شهرها و روستاهای کشور است.

جدول زیر وضعیت اپراتورهای کشور در تعداد مکالمات از طریق رومینگ ملی را نشان می‌دهد که به عنوان مثال همراه اول پاسخگوی بیش از ۱۰ میلیون مکالمه مشترکان ایرانسل و رایتل روی شبکه خودش بوده است؛ وضعیت سایر اپراتورها نیز در این جدول مشخص است:

کدام اپراتور میزبان اصلی مکالمات رومینگی تلفن همراه کشور است؟

 منبع: ایلنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا